[break]
Jak już informowaliśmy, program posiada kilka zakładek -są to: historia, rzeki-śluzy, dzielnice i gra. Po kliknięciu w daną dzielnicę, pokażą się informacje o osiedlu, jego historii, krajobrazie i profilu biznesowym.
Z aplikacji dowiedzieć się będzie można o imprezach kulturalnych w danym miejscu, lokalnej gastronomii, noclegach, ukrytych walorach, o których nie słyszeli nawet bydgoszczanie. Powstała już wersja demonstracyjna, z pierwszą ścieżką edukacyjną wiodącą przez Szwederowo, Górzyskowo i Błonie.
Odwiedzić można, m.in. wieżę ciśnień, Dolinę Pięciu Stawów, park rekreacji sportowej przy ul. Kossaka, WZL nr 2, Aeroklub Bydgoski i szkołę przy ul. Stawowej.
Do aplikacji będzie dołączona gra, a za rozwiązywanie zadań i quizów gracze otrzymywać będą wirtualne monety - dukaty bydgoskie. Część graczy, którzy bezbłędnie odpowiedzą na pytania, dostanie kupony do wykorzystania w lokalnej cukierni.
- Gra w postaci ścieżek edukacyjnych pokazuje ciekawe miejsca w danych dzielnicach. Co trzy miesiące chcemy uruchamiać kolejną ścieżkę - mówi Marek Grabowicz, szef Stowarzyszenia Inicjatywa dla Rozwoju Kujaw i Pomorza, wykonawcy programu.