https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

W Bydgoszczy jest za mało kładek i przejść dla pieszych. Nowych nie przybędzie

Krzysztof Błażejewski
Przejście przez al. Wojska Polskiego na wysokości zielonych Arkad. Kładki dla pieszych tam nie będzie.
Przejście przez al. Wojska Polskiego na wysokości zielonych Arkad. Kładki dla pieszych tam nie będzie. Dariusz Bloch
Postulowana przez naszych Czytelników nowa kładka nad jezdnią al. Wojska Polskiego na wysokości galerii handlowej „Zielone Arkady” nie doczeka się realizacji, podobnie jak inne tego typu rozwiązania. Przynajmniej w najbliższej przyszłości.

W minionym tygodniu próbowaliśmy się dowiedzieć, kiedy ma ruszyć obiecana przez bydgoskich drogowców budowa kładki dla pieszych i rowerzystów stanowiąca uzupełnienie Trasy Uniwersyteckiej. W październiku 2014 roku w oficjalnym komunikacie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej sugerował, że stać się to ma w latach 2015/16. Od tej pory jednak nad projektem zapadła głucha cisza.

Frajda dla rowerzystów

Rzecznik ZDMiKP, Krzysztof Kosiedowski, stwierdził, że nowa przeprawa przez Brdę pozostaje nadal w planach, tyle że jej realizacja została odsunięta w bliżej nieokreśloną przyszłość.

PRZECZYTAJ:Piesi wolą czekać!? [DZIEŃ DOBRY]

Po naszej publikacji otrzymaliśmy szereg telefonów i listów od naszych Czytelników, żywo zainteresowanych powstałą sytuacją. Jedni ganili Zarząd Dróg i wieszali na nim za to przeciąganie budowy w czasie przysłowiowe psy, inni z kolei taką decyzję... chwalili.

Piesi mogą łatwo zejść ze wzgórza. A dla rowerzystów to sama frajda kilkaset metrów dłuższa trasa wzdłuż Brdy - Czytelnik

„Rozumiem że są wakacje i trwa sezon ogórkowy, ale proszę nie bić piany i zaprzestać wreszcie pisać w takim stanowczym tonie w sprawie kładki dla rowerzystów i pieszych zlokalizowanej wzdłuż mostu Uniwersyteckiego - napisał do nas Czytelnik. - Nie jest to widać temat ważny, tak zdecydował prezydent Dombrowicz, rozpisując przetarg samego mostu bez chodnika i trasy rowerowej. Myślę, że dużo lepiej te 20 do 25 mln zł, bo tyle kosztuje ten pomysł, przeznaczyć na realizację budowy dwupoziomego skrzyżowania trasy z al. Wojska Polskiego (...) Widać albo nie zna Pan Bydgoszczy albo lobbuje na rzecz paru ludzi ze Wzgórza Wolności, którzy są niezadowoleni. Nie wystarcza im zjazd autobusem po moście Uniwersyteckim, ani fakt, że w odległości 150 m (na wschód) jest kładka wybudowana w latach 80. Jest na wysokości ul Krakowskiej. Łatwo zejść ze Wzgórza Wolności. Dla rowerzystów sama frajda kilkaset metrów dłuższa trasa wzdłuż Brdy”.

Swoją drogą, ciekaw jestem opinii tych „kilku” niezadowolonych z Wzgórza Wolności bądź rowerzystów, którzy - jak sugeruje Czytelnik - zapewne dla własnej frajdy, jeżdżąc po mieście, celowo nadkładają z reguły drogi”.

Kładki nie ma w planach

Inny Czytelnik apelował z kolei o pilną budowę kładki nad jezdnią al. Wojska Polskiego na wysokości galerii „Zielone Arkady” twierdząc, że trudno jest tam pieszemu przechodzić przez jednię, wie też o serii stłuczek.

O odniesienie się do tych spraw poprosiliśmy rzecznika Zarządu Dróg, Krzysztofa Kosiedowskiego. Jak nas poinformował, sytuacja na al. Wojska Polskiego zasadniczo się zmieni: - W ramach przebudowy, związanej z budową linii tramwajowej w jezdni ul. Kujawskiej, jezdnia al. Wojska Polskiego zostanie zawężona. Tym samym zostanie zwężone przejście dla pieszych (jedno z dwóch - to bliżej ronda Kujawskiego zostanie zlikwidowane - ponieważ nie będzie już w tym samym miejscu przystanków tramwajowych). W opisany sposób ulegnie znacznej poprawie bezpieczeństwo ruchu drogowego. W tej chwili nie mamy w planach budowy kładki.

Nie ma także widoków, by zrealizować zasugerowany pomysł dwupoziomowego skrzyżowania Trasy Uniwersyteckiej z al. Wojska Polskiego.

- Na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego i Trasy Uniwersyteckiej - wyjaśnia rzecznik ZDMiKP - na razie zostanie skrzyżowanie jednopoziomowe. Należy mieć na uwadze, że struktura ruchu w opisanym rejonie zmieni się na in plus zarówno ze względu na przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej, ale też budowę linii tramwajowej i rozbudowę Kujawskiej.

Piesi wolą stać?

Bydgoscy piesi nie mają tym samym szczęścia do inwestycji miejskich skierowanych do nich. Bo jak na razie kładki ponad jezdniami w mieście można policzyć dosłownie na palcach jednej ręki - np. na al. Wojska Polskiego na Wyżynach, na Fordońskiej przy cmentarzu komunalnym. Przejście podziemne jest tylko jedno... i pół, bo tak trzeba określić przekop pod ul. Krusz-wicką. Przez Brdę też kładek za wiele nie ma, a w dodatku dla pieszych zabrakło miejsca na Trasie Uniwersyteckiej. Wszystko to wynika ponoć z tego, że ludzie - jak sugerował kiedyś zarząd dróg - wolą czekać karnie na zielone światło niż schodzić w dół, bądź wspinać się po schodach.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

D
Drogowiec
Ani przejść, ani przejechać - taki efekt po budowie zielonych arkad. No, ale jak się nie myśli w ratuszu i wydaje pozwolenie na budowę nie uwzględniając ruchu w tym miejscu, to jest taki efekt. Tam powinna być wybudowana kładka. A po drugie w komentarzach ktos przypomniał, ze przy rondzie kujawskim są przejścia podziemne - trzeba je tylko wykorzystać. Te prowizoryczne przejścia powinny z powodu bezpieczeństwa zostać natychmiast zamknięte
k
koko
Kładka na Wyzynach czuje sie samotnie I wola do Bruskiego- spraw mi partnerow I cala rodzine kładek. Tak na serio to przydałaby sie kładka na Jagiellonskiej przy dworcu PKS oraz nowe przejscia podziemne na tym nowo- projektowanym Rondzie Bernardynskim. Takze ruch pieszy na wężlę Garbary jest wystarczajaco duzy aby i tam bylo przejscie podziemne a przede- wszystkim- przy pl. Teatralnym na Focha! Tamto miejsce woła o przejscie podziemne od lat!!!!
s
stojacy_w_korku
w mojej Bydgoszczy spece z tzw Zarządu nie mają wizji nowoczesnych rozwiązań, sekundują im społeczni spece ze Stowarzyszenia na rzecz niebezpieczeństw w ruchu drogowym. Otóż w innych miastach z wizją decydentów na dwukierunkowych wielopasmowych ulicach tworzy się albo tunele albo kładki bo po to buduje się te drogi by nie zatrzymywać ruchu pojazdów co 250 m na jednopoziomowe przejścia dla pieszych, które ZAWSZE będą niebezpieczne nawet jeśli postawimy 1000 znaków i 4 światła znajdzie się wariat pijany lub naćpany , który zmiażdży pieszych. OK kładki lub tunele muszą mieć łagodne wjazdy dla wózków ale to można podpatrzeć choćby w nowej inwestycji w centrum Szczecina. Ale to za trudne popatrzeć w internecie na rozwiązania Pieniądze w błoto przy budowie nowej Grunwaldzkiej tam też odstąpiono od projektowanych kładek I tak będą ginąć ci , którzy są przeciw kładkom i ci którzy woleliby bezpiecznie nad/pod ruchliwą ulicą przejść...
p
piechurrr
myśląc o kładkach należy pomyśleć o niepełnosprawnych, osobach starszych, wózkach dziecięcych itd.
jak ktoś jeździ autkiem po mieście z lenistwa, to niech siedzi w tym smrodzącym pojeździe i czeka na swoją kolej, przepuszczając pieszych, komunikację publiczną i rowerzystów
- kładki przydałyby się jedynie dla pieszych/rowerzystów nad rzeką, aby nie iść/jechać przez pół miasta by przeprawić się na drugą stronę...
F
Fin
Kładki to się buduje nad autostradami lub drogami szybkiego ruchu, a nie w miescie!
w
weronika
Bylo tam napisane- I chcieli przechodzic pod a nawet nad jezdnia.....Albowiem powiadam Wam- predzej przyjdzie gora do Mahometa niz Mahomet do gory niz Bruski zbuduje takie kładki. Ci co słuchali to wiedzieli ze nie spełni sie te proroctwo dopoki pierwszy kur rano nie zapieje a Bruski nie przejdzie na emeryture. To czyńcie na moja pamiatke. Pozdrawia kładka na Wyzynach.
c
cin1977
A po co "czytelnikowi" wielopoziomowe skrzyżowanie na Wojska Polskiego? Przecież jak posiedzi trochę dłużej w swoim samochodzie stojąc na światłach to dla niego "sama frajda"...
d
dag
Przypominam tylko, ze pod rondem kujawskim są przejścia podziemne, które zasypano.
n
normalny
@ja
Po ilu piwach jesteś codziennie bo widać masz potężne problemy ze wzrokiem.Zostaw Prezydenta w spokoju -wybierz inne miast lub najlepiej wieś
j
ja
Ludzie mają tak, jakiego sobie władcę wybrali. Co dobrego zrobił Bruski dla Bydgoszczy? Mniej niż zero
g
gość
Bo to nie jest miasto dla ludzi, tylko dla tranzytu.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski