Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uwaga! Od dziś duże zmiany dla podróżujących koleją ze stacji Bydgoszcz Główna!

Tomasz Zieliński
TUNEL POCZTOWY NA PERON PKPTUNEL POCZTOWY NA PERON PKP
TUNEL POCZTOWY NA PERON PKPTUNEL POCZTOWY NA PERON PKP Dariusz Bloch
Dziś w nocy obsługa podróżnych przeniesiona została ze starego Dworca Głównego do kontenerowego - tymczasowego. Również komunikacja wokół dworca wygląda inaczej.

Cytując Winstona Churchilla - to jeszcze nie jest początek końca, ale na pewno koniec początku - dziś zamknięty został stary Dworzec Główny PKP. Z nowego odjedziemy najprawdopodobniej w listopadzie przyszłego roku. Przez kilkanaście miesięcy ruch wokół - i na samym dworcu - będzie utrudniony.
[break]

Informatorzy mobilni

- Tablice informacyjne z czytelnym opisem komunikacji będą zlokalizowane w najważniejszych punktach, między innymi na dworcu tymczasowym i przy wejściach do tuneli podziemnych - mówi Maciej Bułtowicz z Biura Prasowego Polskich Kolei Państwowych S.A. - Dodatkowo, po wprowadzenia tymczasowej komunikacji, pomocy podróżnym będą udzielać mobilni informatorzy, rozdający ulotki z mapką komunikacji.

Zamknięty został tunel, którym podróżni przejść mogli sprzed dworca na perony. Od wczoraj czynny jest tzw. tunel pocztowy, który prezentowaliśmy po raz pierwszy naszym Czytelnikom wczoraj. Prowadzi on od ul. Zygmunta Augusta (wejście za budynkiem poczty) na perony 3 i 4. Tunel, wybudowany w 1901 roku, otwarty został po raz pierwszy po ponad 40 latach emerytury przez ekipy Budimexu. Przejście zostało posprzątane i odświeżone.
Aby dojść do peronów 2. i 5. należy najpierw tunelem pocztowym przejść na peron 3. Stamtąd przechodzimy do celu korzystając z czynnych odcinków tunelu pod dworcem.

Raju dla złomiarzy nie będzie...

Od początku tygodnia ekipy budowlane w pocie czoła pracowały, by zdążyć z przygotowaniem dworca tymczasowego. Złożona z 30 kontenerów stacja ma niemal 500 metrów powierzchni. Mieści się na nich poczekalnia, toalety oraz kasy kilku kolejowych przewoźników. Tymczasowy dworzec jest klimatyzowany. Na placu obok niego kolejarze przewidzieli punkty z małą gastronomią dla podróżnych.

Od kilkunastu dni na dworcu działają wspólne komisje kolejarzy i wykonawców. Przygotowywane są wykazy materiałów, które będzie można odzyskać przy rozbiórce budynków dworcowych. Biorąc pod uwagę ich rozmiary, kolej zyska spore pieniądze, przede wszystkim na sprzedaży złomu stalowego i kolorowego. Po dworcu głównym zostanie głęboki na pięć metrów wykop. To w nim wylana zostanie płyta fundamentowa, na której z kolei wyrośnie nowy dworzec.

- Prace przy stacji głównej rozpoczniemy od wbijania pali na peronie pierwszym - mówi „Expressowi” Bartłomiej Muszyński z Budimeksu, menedżer budowy dworca. - Po kilku dniach rozpoczniemy rozbiórkę.
Przypomnijmy, że budowa nowego dworca odbędzie się przy utrzymanym ruchu kolejowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty