https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Umowy na budowę S5 podpisane. Ekspresówce nic nie stanie na przeszkodzie

Sławomir Bobbe
Thinkstock
Dwa i pół miliarda złotych będzie kosztowało zbudowanie trasy S5 w naszym regionie. Wczoraj w siedzibie bydgoskiego oddziału GDDKiA podpisano umowy na jej zaprojektowanie i zbudowanie.

Na tę informację bydgoszczanie czekali od dawna - podpisano w końcu umowy na zaprojektowanie i zbudowanie naszego odcinka drogi ekspresowej S5, która połączyć ma Bydgoszcz z Gdańskiem, Poznaniem i dalej - z Wrocławiem.

- GDDKiA jako inwestor jest gotowa do realizacji inwestycji budowy drogi ekspresowej S5. Przygotowania do zadania trwają już od wielu miesięcy. To daje nam pewność, że inwestycja powstanie zgodnie z harmonogramem. Najpierw czekają nas prace projektowe, uzyskanie niezbędnych pozwoleń i wykupy gruntów, a budowa drogi planowana jest w latach 2017-2019 - poinformował na okolicznościowej konferencji prasowej Mirosław Jagodziński, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy.

Wcześniejsze przygotowania dają nam pewność, że inwestycja powstanie zgodnie z harmonogramem. - Mirosław Jagodziński, GDDKiA

Wczoraj na uroczystym podpisaniu umów w Bydgoszczy zjawili się przedstawiciele wykonawców, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Paweł Olszewski oraz władze miejskie. Już w przyszłym roku Bydgoszcz zacznie przygotowania do sprawnego skomunikowania z drogą ekspresową centrum miasta - ulica Grunwaldzka ma zostać rozbudowana do dwujezdniowej w każdą stronę.

Przypomnijmy, budowa została podzielona na siedem odcinków. Pierwszy (Nowe Marzy - Dworzysko), drugi (Dworzysko - Aleksandrowo) i piąty (Białe Błota- Szubin) zbuduje firma Impresa Pizzaroti & C.S.p.A. Odcinkiem trzecim (Aleksandrowo - Tryszczyn) i szóstym (Szubin-Jaroszewo) zajmie się konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor sp. z o.o. (lider) i Trakcja PRKiI. Odcinek czwarty (Tryszczyn - Białe Błota) wykona konsorcjum firm: Polaqua (lider) i Dragados, a odcinek siódmy - Jaroszewo do granic województwa konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (lider) i Mirbud.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

z
zett
Emerycie jak już nie rozumiesz to chociaż nie pisz glupot
k
koleś
Jak to możliwe, że niejaki Paweł "Jednoręki" Olszewski ma dwie ręce ????
E
Emeryt
Jak można podpisywać umowy z Wykonawcami, skoro nie ma jeszcze dokumentacji technicznej. To tak jak pisanie na wodzie. Popisówka Olszewskiego przed wyborami!
J
Jan2
Teraz tylko trzeba się modlic by nie wygrał PiS.
Poprzednio tylko przez dwa lata namieszał z A1, że trzeba było kolejne dwa "odkręcać".
Min. Polaczek zerwał umowę z GTC, które wystąpiło d0 sądu o odszkodowanie.
Proces zapewne trwałby jeszcze do dziś a my jeździlibyśmy DK1.
Na szczęście wygrało PO, zawarło z GTC ugodę i od paru lat możemy z A1 korzystać.
s
superdrogowiec
ci od pizzy /pizarotti/wybuduja S 5 ?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski