Spośród wszystkich trzech ulic, najwięcej pracy będzie na Siedleckiej na Czyżkówku. Gruntówka ma zostać utwardzona na odcinku o długości 1350 metrów, od ulicy Koronowskiej do Chmielnej. Ulica Pijarów na Miedzyniu zyska twardą nawierzchnię na odcinku 650 metrów, a ulica Gawronia na Osowej Górze - 660 metrów.
Drogowcy zaproponowali mieszkańcom wprowadzenie na tych ulicach stref ograniczonej prędkości do 20 i 30 km/h, a także innych rozwiązań wpływających na zmniejszenie prędkości poruszania się pojazdów, m.in. progów zwalniających. Dodatkowo ulica Siedlecka została zaprojektowana z myślą o umożliwieniu ruchu transportu zbiorowego.
Wszystkie prace budowlane zostaną wykonane ze środków miejskich w ramach „Programu utwardzenia ulic gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy”.
- Konsultacje już się zakończyły. Teraz w ramach przetargu musimy wyłonić wykonawców. Przetarg w formule „projektuj i wybuduj” skraca czas realizacji inwestycji, ale nie mogę obiecać, że prace rozpoczną się już w tym roku. Jeśli wszystkie procedury przebiegną sprawnie, a nadchodząca zima będzie łaskawa, to jest taka możliwość - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Drogowcy w zeszłym roku opracowali listę 16 ulic, których remont jest priorytetem. Tworząc zestawienie, wzięli pod uwagę m.in.: rok nadania nazwy ulicy, liczbę jej mieszkańców i istotność w układzie transportowym oraz możliwość wystąpienia zagrożenia powodziowego. Oprócz ulicy Pijarów, Gawroniej i Siedleckiej w kolejce do utwardzenia są ulice: Byszewska (Czyżkówko), Leszczyna od ulicy Widok do linii kolejowej (Miedzyń), drugi odcinek Siedleckiej, od Karolewskiej do Pileckiego wraz z ulicą Świekatowską (Czyżkówko), Botaniczna (Miedzyń), Piaski (Piaski), Sanatoryjna (Opławiec-Smukała), Jeżynowa (Miedzyń), Kapliczna (Siernieczek), Łubinowa (Czyżkówko), Podleśna (Glinki), Ptasia (Osowa Góra) i Siewna od Chłopskiej do Leszczyna (Miedzyń).
W tegorocznym budżecie miasta na utwardzanie ulic zarezerwowano 17 mln zł.