Drogowcy do prac związanych z rozszerzeniem SPP przystąpili w kwietniu. Na wielu bydgoskich ulicach wprowadzono nowe oznakowanie. Znikła część miejsc postojowych na chodnikach, wymalowano nowe kontrapasy i pasy rowerowe, wprowadzono kontraruch rowerowy, a część ulic przekształcono w jednokierunkowe. Dodatkowo w centrum w niektórych miejscach wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Na części ulic nowe rozwiązania funkcjonują od kilku tygodni, na innych dopiero wchodzą w życie. W dniach od 21 do 25 sierpnia wykonywano prace przy malowaniu oznakowania poziomego na ulicach:
- Paderewskiego i Kasprowicza;
- Berwińskiego i Gimnazjalnej;
- Pestalozziego i Pocztowej;
- św. Floriana i Gotowskiego;
- Druckiego-Lubeckiego.
W ostatnim czasie zmiany weszły w życie także m.in. na Zamoyskiego, Czartoryskiego, Racławickiego czy Curie Skłodowskiej na odcinku od Jurasza do Kurpińskiego. Nowe rozwiązania budzą dużo emocji. Jedni dopytują o to, jak korzystać z nowych rozwiązań przygotowanych dla rowerzystów, inni narzekają, że zmiany prowadzą do większych korków w centrum miasta.
– Do piątku (25 sierpnia) wykonamy wszystkie zaplanowane roboty przy malowaniu oznakowania poziomego. Następnie rozpoczniemy prace odbiorowe, po których wykonawca będzie musiał jeszcze ewentualne wykonać drobne poprawki i uzupełnienia – przekazał ZDMiKP.
Na razie bezpłatnie
Do nowej strefy włączone zostaną m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach i Babiej Wsi. Łącznie będzie w niej ponad 5000 miejsc parkingowych. Kierowcy muszą dostosować się do nowego oznakowania, ale jeszcze nie muszą płacić.
– Strefa Płatnego Parkowania (SPP) w rozszerzonej i obecnie wymalowanej strefie, zacznie obowiązywać po zainstalowaniu na ulicach parkomatów – dodają drogowcy. Postępowanie przetargowe w tej sprawie ruszyło 27 czerwca. Termin otwarcia ofert kilkukrotnie przesuwano – ostatnio z 28 sierpnia na 11 września. Przetarg dotyczy nie tylko nowych parkometrów, ale i wymiany starych urządzeń.
Wykonawca od daty podpisania umowy będzie miał 4 miesiące na ustawienie parkometrów w nowo wyznaczonej strefie parkowania, a następnie 2 kolejne miesiące na wymianę istniejących w centrum miasta. Będzie też zobowiązany do utrzymania i serwisowania nowych urządzeń przez 10 lat.
Niektóre z obecnie funkcjonujących w Bydgoszczy parkometrów mają blisko 20 lat. Nowe urządzenia mają zapewnić nową jakość. Za bilet będzie można zapłacić nie tylko gotówką, ale też kartą. Parkometry pozwolą również wnieść opłatę dodatkową za brak biletu. Będą zasilane przez akumulatory i panele słoneczne.
