reklama

Tartak musi zniknąć, ale czemu tak?

Wojciech Bielawa
Wojciech Bielawa
Zaktualizowano 
Wojciech Bielawa<br>
Wojciech Bielawa
Wyobraźmy sobie, że prywatny inwestor chce wybudować obiekt, np. market na czyjejś działce. Co robi? Naturalnie, w pierwszej kolejności zwraca się do jej właściciela z ofertą wykupienia nieruchomości.

Jeśli negocjacje kończą się sukcesem, to wtedy rusza z budową. Przecież nie będzie budował na nieswojej ziemi, to proste.

Rzecz ulega diametralnej zmianie, kiedy inwestycja jest realizowana za pieniądze podatników. Przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej jest już zaprojektowane, a wojewoda wydał zgodę na budowę, mimo że na tym terenie wciąż działa tartak.

Jego właściciel od kilku lat stara porozumieć się z prezydentem miasta w sprawie sprzedaży gruntu. Bezskutecznie. Zostanie wywłaszczony, bez żadnych rozmów, bo na to pozwala prawo.

Miało ono zabezpieczać samorządy na wypadek, kiedy ważne inwestycje blokowaliby żądni wielkiej kasy spryciarze. W przypadku tartaku mamy jednak do czynienia z przedsiębiorcą, który nie żąda astronomicznych kwot.

Dlaczego władze z nim nie rozmawiają? Lepiej będzie, jeśli w ruch pójdą przysłowiowe noże? Wtedy stracimy na tym wszyscy.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 15

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wladek

TorTor: milionów aut, albo dziesiątek milionów.
Skąd Ty sie urwałeś? Wiesz ile teraz jeździ aut na dobę TU? Jak nie wiesz to sie nie ośmieszaj.

J
Janusz Kokocinski

Ale nie bedzie szczurów i w końcu bedzie porządek.

x
xnx

Most za ponad 200 baniek powstał tylko po to, aby kupel z firmy na G zarobił swoje a później się podzielił.

T
TorTor

Do ojer: A ja myślę, że najwyższy czas abyś udał się do psychiatry.

T
TorTor

To będziesz miał za to hałas przejeżdząjących setek, tysięcy samochodów i bardziej zanieczyszczone powietrze od spalin.

Z
Zenek Czajka

Co jest ważniejsze? Rozwój miasta czy kawałek czyjeś ziemi? W Nowych Marzach na węźle A1 była podobna sytuacja i co? Mieli nie budować autostrady?

s
sponsor

jak ma się do wyhaczenia spory grosz...to cel uświęca środki

b
bez ściemy

może bez ściemy, może Kazimierz Wielki przecierał tam drewno.Budowa trasy była planowana już 40 lat temu gdy stawiano pierwsze wieżowce na Wzgórzu Wolności. Wyciąganie kasy z miasta i powstrzymywanie tak potrzebnej inwestycji.

J
Janusz Kolocinski

Ja jako mieszkaniec Wzgórza Wolności dość mam hałasów z tartaku, nieraz od równo 6 rano do 22. Do tego kilka razy widziałem juz w pobliżu szczury. To tartak zatruwa życie mieszkańcom a nie odwrotnie. Juz dawno powinien być np w parku przymyslowyn albo innym miejscu np nad Brdą. Trasa Uniwersytecka była planowana 40lat temu i właściciel doskonale o tym wie. Prezydent rownież rozczarowuje bo zamiast pogadać w 4 oczy z gościem to udaje ze problemu nie ma. Współczuje ze chcą Pana wywłaszczyć, ale z drugiej strony sie cieszę, bo mam juz dosyć hałasu z tartaku. Czego życzę Panu? Dogadania sie z miastem i powodzenia w nowym miejscu.

d
drogowiec

p.Bruski i spolka zamiast w/w wyglupow zrobcie 2 poziomy na Kamienn a - Gdanska

w
wera

tartak istniał tam od 18 wieku, jeszcze 40 lat temu w pobliżu pasły się kozy i rosły dziewanny, most natomiast to jedna wielka nieudana kicha. Tranzyt przez centrum miasta ?

o
ojer

Mysle ze ten wlasciciel tartaku pochodzi pewnie z Torunia i ze na rozkaz Calbeckiego celowo blokuje nasza inwestycje.

a
aeiou

a własciciel tartaku to płaci Wam za pisanie artykułów? co godzinę artykuł o tartaku...bez przesady....

g
gdhj

Nie ważne co robi. Ważne ze jest czyjąś własnością, którą ma być siłą odebrana. Postaw się w sytuacji właściciela.

z
z miasta

a co robi tartak w centrum miasta, przecież jest to zagrożenie pożarowe, dawno powinien z tego miejsca zniknąć !!! jak mają się czuć mieszkańcy sasiadujacych, bloków i wieżowców. Dziwię się, że EB zajmuje takie stanowisko

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3