Historia Centrum Handlowego Glinki przy al. Jana Pawła II 115 sięga 2004 roku. Od lat było to jednak jedno z najrzadziej odwiedzanych takich miejsc przez mieszkańców Bydgoszczy. Korzystali z niego jedynie klienci supermarketu Carrefour. Na początku 2015 roku Metropolitan Outlet miała rozbudować obiekt i poddać go renowacji. Na 17 000 metrów kwadratowych dostępnych miało być ponad 60 marek outletowych z branży sportowej, obuwniczej i modowej. Ofertę uzupełnić miały liczne punkty gastronomiczne, usługowe oraz plac zabaw dla dzieci. Nowe centrum planowano otworzyć w drugim kwartale 2017 roku, ale inwestycja upadła.
Teraz zadanie (nazwa nowego centrum zostanie ustalona) realizuje Redkom Development. Firma - jak podaje na swojej stronie internetowej - specjalizuje się m.in. w budowie średnich i dużych parków handlowych oraz rewitalizacją i przebudową istniejących obiektów handlowych. Działa na rynku polskim, rumuńskim oraz hiszpańskim i obecnie posiada w realizacji projekty o powierzchni handlu ponad 100 000 metrów kwadratowych.
Pod koniec lutego 2025 roku Redkom Development złożył wniosek o pozwolenie na budowę dla inwestycji, obejmującej częściową rozbiórkę Centrum Handlowego Glinki z przebudową i rozbudową istniejącego obiektu handlowo-usługowego wraz ze zmianą zagospodarowania terenu, rozbiórką stacji paliw i myjni samochodowej oraz budową pylonu reklamowego.
- Redkom Development nabył już istniejące centrum handlowe Glinki od Carrefour Polska i wspólnie z Newgate Investment, partnerem finansującym, rozpoczął już realizację nowego parku handlowego. Obiekt, który powstanie na terenie dawnego centrum handlowego będzie największym parkiem handlowym w Bydgoszczy - informuje "Express Bydgoski" Katarzyna Zielińska, Marketing & PR Manager Redkom Development.
Dodaje, że projekt realizowany będzie w dwóch etapach, a jego całkowita powierzchnia wyniesie ok. 18 000 m². Już w pierwszej połowie 2026 roku zostanie oddanych do 16 000 m² nowoczesnej przestrzeni handlowej. Na terenie parku powstanie parking na 500 miejsc.
- Prace budowlane już ruszyły, a za ich realizację odpowiada firma Daldehog Poland. W nowym parku handlowym operatorem spożywczym pozostanie Carrefour Polska, który otworzy nowoczesny sklep o powierzchni ponad 4 000 m². W bezpośrednim sąsiedztwie funkcjonować będzie około 20 innych sklepów i punktów usługowych znanych marek - zapewnia przedstawicielka Redkom Development.
Już na początku marca wiadomo było, że umowy najmu podpisano z firmami: TEDi, Rossmann, Xtreme Fitness, Pan Materac, Media Expert, Maxi Zoo, Dr Materac, Sinsay, Jysk, Woolworth oraz oczywiście Carrefour. Trwają rozmowy z kolejnymi najemcami, którymi mają być duże i znane marki. Nowe miejsce handlowe zaoferuje zatem mieszkańcom Bydgoszczy szeroki wybór towarów - od mody do urody, przez artykuły dla domu, zwierząt, DIY (sprzedaż produktów i narzędzi dla majsterkowiczów, pasjonatów ogrodnictwa, odnawiania mebli, ale też miłośników personalizowania ubrań lub biżuterii).
