MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rowerzyści mieli uwagi do odcinka Wielkiej Pętli Fordonu. Drogowcy wyjaśniają, że problem z kamieniami już rozwiązano

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Od jezdni ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Geodetów oddzielony jest pasem kamieni.
Od jezdni ciąg pieszo-rowerowy przy ul. Geodetów oddzielony jest pasem kamieni. Arkadiusz Wojtasiewicz
W połowie maja zakończono prace przy odcinku trasy rowerowej – Wielkiej Pętli Fordonu – przy ul. Wierchowej i Geodetów. Po oddaniu drogi użytkownicy mieli uwagi dotyczące kamieni umieszczonych między nią, a jezdnią. Jak przekazują nam drogowcy, problem już rozwiązano.

Inwestycję wybrano do realizacji w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim. Za prace odpowiadała firma Strabag. Wartość zadania to ponad 1,6 mln zł. W ramach inwestycji powstał ciąg pieszo-rowerowy, przebudowano również zjazdy na teren posesji, a twardą nawierzchnię i wyniesioną formę zyskało skrzyżowanie ulic Tatrzańskiej i Wierchowej. Na skrzyżowaniu z ul. Wyzwolenia pojawił się bezpieczny przejazd oraz przejście dla pieszych.

Rowerzyści, piesi i biegacze od razu ruszyli na trasę i pojawiły się pierwsze uwagi. – Podczas odbioru odcinka Wielkiej Pętli Fordonu przy Geodetów zwróciliśmy uwagę na kompletnie niepraktyczne rozwiązanie - kamienie między pętlą a jezdnią. Są one niebezpieczne dla wszystkich użytkowników ruchu i rekomendowaliśmy ich usunięcie – pisał niedługo po zakończeniu prac przy ciągu profil Fordon na co dzień.

Do wpisu dołączono zdjęcia rozsypanych po trasie kamieni. Na forum inni komentowali, że rzeczywiście rozwiązane jest niepraktyczne. – Wystarczyłby trawnik zamiast kamieni – pisała pani Patrycja. – To była pierwsza kwestia, o której pomyślałem jadąc ścieżką po raz pierwszy. Dlaczego kamienie? - pytał pan Kuba. Zapytaliśmy drogowców o to rozwiązanie.

– Temat został dawno zamknięty. Zleciliśmy wykonawcy zebranie części kamieni, bo było ich za dużo. Teraz jest dobrze – odpowiedział nam Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy.

Co z kolejnymi odcinkami Wielkiej Pętli Fordonu? Jak informowali drogowcy, trwają prace projektowe dla odcinka między podstawówką przy Kromera, a ulicą Sudecką. Dokumentacja i niezbędne pozwolenia mają zostać skompletowane w 2025 roku. Równocześnie powstaje dokumentacja dla drogi rowerowej, która połączy istniejącą trasę w kierunku Jarużyna z okolicą pętli autobusowej na osiedlu Tatrzańskim.

ZDMiKP 18 czerwca ogłosił, że wybrał najkorzystniejszą ofertę na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy infrastruktury rowerowej na ulicy Wyzwolenia na odcinku od Sudeckiej do granicy miasta Bydgoszczy. Zadanie wykona firma Eco5Tech z Warszawy. Spółka zaoferowała cenę 307 tys. zł. Na realizację spółka będzie miała 10 miesięcy od momentu podpisania umowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

STUDIO EURO 2024 ODC. 6

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski