Wznoszące się nad przyszłą stacją wielkie ramiona dźwigów to nie wszystko, co Budimex i Lech - wykonawcy inwestycji - rzucili na plac budowy. W razie potrzeby wykorzystywane są też dźwigi mobilne.
[break]
Kontynuowane są prace przy wylewaniu ścian zewnętrznych piwnic (poziom -1) oraz przygotowywaniu stropów nad nim. Równolegle toczy się remont tunelu pasażerskiego, który będzie miał wzmocnioną konstrukcję i wymienione okładziny.
W gmachu restaurowanego dworca wyspowego również trwają intensywne prace. Skuwane są tynki w pomieszczeniach oraz wymieniana konstrukcja dachowa. Stacja odzyska dach w oryginalnym, dwuspadowym kształcie wraz z wieżyczkami zegarowymi. Większość więźby jest już gotowa.
W listopadzie tego roku ekipy budowlane powinny oddać peron 2, a w marcu - 4. Termin ukończenia peronu 3 to czerwiec, a oddania kolejarzom odrestaurowanego dworca wyspowego - lipiec.
Jeżeli zima będzie łagodna, to jest szansa, że hol kasowy w nowym budynku będzie oddany klientom w sierpniu przyszłego roku.
Obsługa podróżnych cały czas odbywa się w przygotowanym na czas prac budowlanych dworcu tymczasowym. Zamknięty został peron 2, a przywrócono do użytku część peronu 1. Dodatkowo zamknięto część tunelu, prowadzącą z 3 na 2 peron. Dostęp do peronów umożliwia tunel pocztowy, do którego wejście znajduje się zaraz za budynkiem poczty. Wyjątek stanowi przywrócony do użytku peron 1, do którego dojść można przez dworzec tymczasowy. Wyjście z tunelu pocztowego prowadzi na peron 3 i 4. Do peronu 5 można dojść dotychczasowym tunelem. Całość prac przy nowym bydgoskim dworcu PKP będzie kosztowała ok. 197 mln zł.
