https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rośnie nowy dworzec kolejowy - podróżni będą mogli podziwiać dach w oryginalnym kształcie - z wieżyczkami zegarowymi

Tomasz Zieliński
Praca wre, a budowniczowie liczą na to, że zima będzie lekka i dworzec powstanie według przyjętego harmonogramu
Praca wre, a budowniczowie liczą na to, że zima będzie lekka i dworzec powstanie według przyjętego harmonogramu Dariusz Bloch
Gotowa jest płyta fundamentowa pod nowy dworzec. Wykonawcy zmontowali też drugi wielki dźwig, który pomoże w stawianiu obiektu.

Wznoszące się nad przyszłą stacją wielkie ramiona dźwigów to nie wszystko, co Budimex i Lech - wykonawcy inwestycji - rzucili na plac budowy. W razie potrzeby wykorzystywane są też dźwigi mobilne.
[break]

Kontynuowane są prace przy wylewaniu ścian zewnętrznych piwnic (poziom -1) oraz przygotowywaniu stropów nad nim. Równolegle toczy się remont tunelu pasażerskiego, który będzie miał wzmocnioną konstrukcję i wymienione okładziny.
W gmachu restaurowanego dworca wyspowego również trwają intensywne prace. Skuwane są tynki w pomieszczeniach oraz wymieniana konstrukcja dachowa. Stacja odzyska dach w oryginalnym, dwuspadowym kształcie wraz z wieżyczkami zegarowymi. Większość więźby jest już gotowa.

W listopadzie tego roku ekipy budowlane powinny oddać peron 2, a w marcu - 4. Termin ukończenia peronu 3 to czerwiec, a oddania kolejarzom odrestaurowanego dworca wyspowego - lipiec.
Jeżeli zima będzie łagodna, to jest szansa, że hol kasowy w nowym budynku będzie oddany klientom w sierpniu przyszłego roku.

Obsługa podróżnych cały czas odbywa się w przygotowanym na czas prac budowlanych dworcu tymczasowym. Zamknięty został peron 2, a przywrócono do użytku część peronu 1. Dodatkowo zamknięto część tunelu, prowadzącą z 3 na 2 peron. Dostęp do peronów umożliwia tunel pocztowy, do którego wejście znajduje się zaraz za budynkiem poczty. Wyjątek stanowi przywrócony do użytku peron 1, do którego dojść można przez dworzec tymczasowy. Wyjście z tunelu pocztowego prowadzi na peron 3 i 4. Do peronu 5 można dojść dotychczasowym tunelem. Całość prac przy nowym bydgoskim dworcu PKP będzie kosztowała ok. 197 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski