https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ratusz zapowiada same dobre zmiany. Będą nowe rozkłady, tramwaje pojadą częściej [TRAMWAJ DO FORDONU]

Wojciech Mąka
Z tramwaju do Fordonu korzysta coraz więcej bydgoszczan, nawet jeśli tabor jest stary
Z tramwaju do Fordonu korzysta coraz więcej bydgoszczan, nawet jeśli tabor jest stary Filip Kowalkowski
Rośnie liczba korzystających z uruchomionej trzy miesiące temu linii do największego osiedla miasta. Dlatego pod koniec miesiąca zmienią się rozkłady jazdy, a tramwaje pojadą częściej. Planowane na maj wpięcie linii do systemu ITS ma też skrócić czas podróży o 5 minut.

- Uruchomienie nowego rozkładu jazdy to największa i najbardziej potrzebna zmiana, która nas czeka - nie ukrywa Maciej Kozakiewicz, prezes spółki Tramwaj Fordon.

PRZECZYTAJ:Ulica Grodzka na wysokości spichrzy będzie zamknięta przez dwa tygodnie

Pod nieco ponad stu dniach od momentu uruchomienia najdłuższej w Bydgoszczy linii tramwajowej codzienna średnia liczba pasażerów, podróżujących na trasie Fordon-Śródmieście, wzrosła o dziesięć procent. Dlatego 28 maja zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy. Częstotliwość kursowania składów na fordońskiej trasie w szczycie będzie zwiększona z czterech do trzech minut. Zmiana częstotliwości będzie dotyczyła tramwaju nr 7, który pojedzie co dziesięć, a nie co 20 min. Będzie ją obsługiwał nowoczesny swing.

PRZECZYTAJ:Ruszymy po szynach co trzy minuty? [TRAMWAJ DO FORDONU]

- Z końcem maja zasięg systemu ITS zostanie poszerzony o obszar Fordonu - zapowiada Anna Strzelczyk-Frydrych z Urzędu Miasta Bydgoszczy. - Pozwoli to na skrócenie czasy jazdy tramwajów o 5 minut na odcinku Łoskoń-Wyścigowa. Będą także korekty w rozkładach linii dowozowych do tramwaju w rejonie osiedla Nad Wisłą oraz ul. Bora-Komorowskiego.

- Usterki nowych tramwajów praktycznie zniknęły - mówi prezes Tramwaju Fordon. - Czeka nas analiza trakcji i jej możliwości. Musimy mieć pewność, że w nadchodzących gorących miesiącach nie będą na niej następowały spadki napięcia.

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
franek
Bardzo sie ciesze ze 7 bedzie jezdzila co 10 minut. Poza tym w Inowroclawiu jezdzily tramaje tylko do 1962 wiec nie mogly byc to Konstale 502 lecz tylko te stare drewnianie trupy N.....
B
Bydgoszczu do Jan 2
Lepiej spójrz na Jelcze u siebie w Toruniu. To dopiero historia!!
u
uym
Jeżeli pasażer musi oczekiwać ponad dwadzieścia kilka minut na jakikolwiek autobus , który go do tego tramwaju dowiezie , to nawet gdyby tramwaje jeździły z częstotliwością " jeden na drugim " , to i tak nie rozwiązuje szybkiej komunikacji w mieście.
A tak poza tym , to tramwaje nr 3 i 5 od Łoskonia do ul. Garbary jadą prawie jeden za drugim , a potem długo , długo żaden. Kto to wymyśla ????
M
Mariusz !!!
Po Inowrocławiu w tamtych latach kursował Konstal N - to tak gwoli wyjaśnienia Panie Janie2
T
Tomek
Inowrocław nie miał takich tramwajów.
c
czytelnik
Gdyby płacili za bilet "po czasie" to może byli by bardziej ufni, ale karze im się płacić "tu i teraz" za rozwiązanie które nie zawsze na początku są dobre.
P
Prezydent
Dziękuję bardzo za tą propozycję. Jest bardzo interesująca i z pewnością omówię ją z kolegami przy okazji wspólnej majowej biesiady. Że też sam wcześniej na to nie wpadłem :)
b
bydgoszczanin
PROPONUJĘ UTWORZYĆ SPÓŁKI NP. AUTOBUS BŁONIE, AUTOBUS LEŚNE ITP, ITD I WSTAWIĆ PARU KOLESI NA STANOWISKA PREZESÓW ! (PARANOJA - SPÓŁKA TRAMWAJ FORDON, GDZIE JEST NIK ?)
J
Jan2
Czy to zdjęcie jest historyczne czy też tak obecnie wyglądają bydgoskie tramwaje /przynajmniej ich część/?
Bo ten to chyba jeden z tych zabranych Inowrocławiowi.
j
janet
Bydgoszczanie są nieufni do nowości ale przekonują się do dobrych rozwiązań po czasie
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski