https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy: - Dla samorządów idą trudne czasy

Krzysztof Błażejewski
Arkadiusz Wojtasiewicz
Prezydenta Bydgoszcz, Rafała Bruskiego, poprosiliśmy wczoraj o informację, jak wygląda sytuacja ekonomiczna samorządu w czasie pandemii koronawirusa, jakie środki pomocowe zostały wdrożone i jakie są oczekiwania samorządu wobec strony rządowej.

Panie prezydencie, jak funkcjonuje urząd miasta w dobie kryzysu?
Wszyscy znaleźliśmy się w zupełnie nowej, nadzwyczajnej sytuacji. Dotyczy to też urzędów. W trosce o bezpieczeństwo bydgoszczan, w tym naszych urzędników, od poniedziałku 16. marca zawiesiliśmy bezpośrednią obsługę mieszkańców. Wyznaczyliśmy miejsca, w których można złożyć pismo, w wyjątkowych przypadkach (głównie losowych), mieszkańcy są obsługiwani bezpośrednio - dotyczy to głównie wydarzeń losowych - zgłoszeń narodzin lub zgonów, uznania ojcostwa czy odbioru dowodu osobistego. Stworzono procedurę umożliwiającą pracę zdalną. W wydziałach, których specyfika nie pozwala na ten rodzaj pracy, stosowane są szczególne środki ostrożności. Sytuacja epidemiczna, w jakiej się znaleźliśmy, wymaga od nas wszystkich rozwagi i odpowiedzialności.

Jakie są perspektywy strat finansowych dla samorządu - jak mogą być wielkie i w jaki sposób mogą zostać zrekompensowane? Czy jest już szacunek strat i plan ratunkowy?
Wspólnie z jedenastoma prezydentami miast Unii Metropolii Polskich podpisaliśmy apel do premiera Mateusza Morawieckiego. Wskazujemy w nim jak wysokie koszty - ekonomiczne i społeczne - ponoszą polskie miasta w związku z epidemią i prosimy m.in. o wsparcie poprzez wzrost subwencji ogólnej czy wykreślenie sankcji z ustawy o finansach publicznych (dotyczących uchwalania budżetów i sprawozdań). Mamy świadomość, że stan zagrożenia epidemicznego będzie miał wpływ na wysokość i ściągalność dwóch największych źródeł dochodów samorządów - podatków dochodowych oraz podatków i opłat lokalnych. Trudne czasy dla samorządów dopiero przed nami, a jeden ze znanych już pomysłów rządu to opóźnienie płatności za podatek od nieruchomości, który w całości trafia do budżetu miasta.

Koronawirus: aktualizowany raport z województwa kujawsko-pomorskiego

Jakiego rodzaju reakcji ze strony rządu Pan oczekuje, aby samorząd lokalny mógł wyjść z kryzysu, w którym wszyscy się znaleźliśmy, obronną ręką?
W swoim apelu prosimy premiera m.in. o uruchomienie dodatkowych środków dla jednostek samorządu terytorialnego z budżetu państwa i ze źródeł zewnętrznych (środków pomocowych z Unii Europejskiej). Apelujemy też, by podział pomocy odbywał się na zasadach uwzględniających obciążenia, jakie poszczególne samorządy ponoszą w walce z koronawirusem, a także liczbę ludności i liczbę podmiotów gospodarczych na danym terenie. Deklarujemy jednocześnie współpracę przy przygotowaniu rozwiązań, naszym zdaniem najpilniejszych, zabezpieczających prawidłowe funkcjonowanie samorządów i wykonywanie przez nie zadań w tym nadzwyczajnym i trudnym czasie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pozostałe

Komentarze 21

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Tak to jest jak rządowy program SAMORZĄD MINUS ograbił samorządy, jednocześnie dodając im dodatkowe obowiązki i obciążenia finansowe. Pamiętamy i podziękujemy pislamistycznym śmieciom podczas najbliższych wyborów.

s
seba1978

Andrzej Duda był tak zajęty lansowaniem swojej kandydatury, że nie chciał nawet zwołać Rady Bezpieczeństwa Narodowego, podczas której mógłby od opozycji usłyszeć, co należy zrobić w obliczu nadchodzącej zarazy.

S
Seba1979
20 marca, 11:02, B.:

Ludzie walczą o życie i zdrowie, a ten pan już mówi o pieniądzach i jakie straty poniesie jego mieścina, jakby inne większe i mniejsze nie miały ponieść. Żałosne :/

20 marca, 12:46, Seba1978:

Zgadzam się z Tobą całkowicie.rydzyk właśnie ogłosił że prosi o datki na jego telewizję., bo takie straty poniesie jego telewizja...ciesze się że nazywasz takie coś żałosnym.......

20 marca, 16:50, B.:

I co ty mały człowieczku porównujesz? ojca Rydzyka, któremu ludzie jak będą chcieli to dadzą kasę lub nie, do prezydenta miasta, który już woła o pieniądze dla swojego miasta, zamiast najpierw skupić się na jego dobrym zarządzaniu zwłaszcza w dobie kryzysu, bo w naszym województwie, to w Bydgoszczu jest najwięcej zachorowań. Jak wcześniej napisałem, tak powtarzam po raz kolejny: jesteś zwykłym trollem, hejterem, niczym więcej :/

Trollu pisowski 250mln rydzyk dostał z budżetu państwa A więc z naszych podatków....ale tego w TVPiS nie powiedzieli?

B
B.
20 marca, 11:02, B.:

Ludzie walczą o życie i zdrowie, a ten pan już mówi o pieniądzach i jakie straty poniesie jego mieścina, jakby inne większe i mniejsze nie miały ponieść. Żałosne :/

20 marca, 12:46, Seba1978:

Zgadzam się z Tobą całkowicie.rydzyk właśnie ogłosił że prosi o datki na jego telewizję., bo takie straty poniesie jego telewizja...ciesze się że nazywasz takie coś żałosnym.......

I co ty mały człowieczku porównujesz? ojca Rydzyka, któremu ludzie jak będą chcieli to dadzą kasę lub nie, do prezydenta miasta, który już woła o pieniądze dla swojego miasta, zamiast najpierw skupić się na jego dobrym zarządzaniu zwłaszcza w dobie kryzysu, bo w naszym województwie, to w Bydgoszczu jest najwięcej zachorowań. Jak wcześniej napisałem, tak powtarzam po raz kolejny: jesteś zwykłym trollem, hejterem, niczym więcej :/

B
B.
20 marca, 12:49, Gość:

Troll SEBA znowu pracuje, wyrabia normę plucia jadem.

Prezydent przestraszony, bo czas wymaga pracy, wytężenia wysiłku na gospodarowanie.

Niestety prezydent Bydgoszczy albo "skacze" na wiecach w czasie pracy, albo "promuje" pana Olszewskiego i Sikorskiego.

Hahaha, prawda :)

B
B.
20 marca, 12:57, seba1978:

Pamiętajcie teraz i każdego miesiąca. Bez tej pomocy grozi nam zamknięcie Radia Maryja i Telewizji Trwam" - apeluje o. Tadeusz Rydzyk. Redemptorysta prosi o wsparcie założonych przez niego mediów "w poważnej sytuacji pandemii koronawirusa". o jejka....250mln to jednak za malo.....i te dwa mercedesy od bezdomnego trzeba bedzie sprzedac......

No i co z tego seba? Każe ci ktoś dawać na RM? Co ty się tak ojcem Tadeuszem interesujesz? Nie masz nic ciekawego do napisania, to trollujesz mały człowieczku :/

s
seba1978

Pamiętajcie teraz i każdego miesiąca. Bez tej pomocy grozi nam zamknięcie Radia Maryja i Telewizji Trwam" - apeluje o. Tadeusz Rydzyk. Redemptorysta prosi o wsparcie założonych przez niego mediów "w poważnej sytuacji pandemii koronawirusa". o jejka....250mln to jednak za malo.....i te dwa mercedesy od bezdomnego trzeba bedzie sprzedac......

G
Gość

Troll SEBA znowu pracuje, wyrabia normę plucia jadem.

Prezydent przestraszony, bo czas wymaga pracy, wytężenia wysiłku na gospodarowanie.

Niestety prezydent Bydgoszczy albo "skacze" na wiecach w czasie pracy, albo "promuje" pana Olszewskiego i Sikorskiego.

S
Seba1978
20 marca, 11:02, B.:

Ludzie walczą o życie i zdrowie, a ten pan już mówi o pieniądzach i jakie straty poniesie jego mieścina, jakby inne większe i mniejsze nie miały ponieść. Żałosne :/

Zgadzam się z Tobą całkowicie.rydzyk właśnie ogłosił że prosi o datki na jego telewizję., bo takie straty poniesie jego telewizja...ciesze się że nazywasz takie coś żałosnym.......

B
B.

Ludzie walczą o życie i zdrowie, a ten pan już mówi o pieniądzach i jakie straty poniesie jego mieścina, jakby inne większe i mniejsze nie miały ponieść. Żałosne :/

B
B.
20 marca, 8:43, Zatrwożony:

Informacja ze Słupska opublikowana w Głosie Pomorza: "Prezydent Słupska i starosta słupski są gotowi partycypować w pokryciu kosztów organizacji laboratorium w słupskim szpitalu".

A co robi w tym samym czasie Prezydent Bydgoszczy - stawia kolejne finansowe żądania od rządu, zamiast wspomóc jego działania w zmaganiach z niespotykaną do tej pory dramatyczną sytuacją całego społeczeństwa polskiego. Tak jak postępuje w tym dramatycznym czasie Prezydent Bruski można określić jako postępowanie hieny politycznej "po trupach do celu".

20 marca, 09:14, Seba1978:

Oj baranie...w Bydgoszczy już od 5 dni działa laboratorium...

20 marca, 09:25, Gość:

Nie nazwę Ciebie jak Ty mnie "Baranie" bo mam szacunek do innych. Nie zrozumiałeś istoty mojej wypowiedzi - chciałem pokazać, że inne samorządy chcą się również finansowo zaangażować w zmagania z koronawirusem a nie eskalować finansowych żądań od rządu jak to czyni Prezydent Bruski.

Daj spokój. Temu zacietwierzonemu w swej nienawiści do rządu trollowi tego nie wytłumaczysz. Cokolwiek zrobiłby PiS on i tak będzie wszystko negował. Niech ten trollik przypomni sobie jakie działania prozaiczne podejmowało PO gdy była epidemia ptasiej grypy. Praktycznie żadnych :/ Sytuacja jest trudna dla wszystkich a trollik potrafi tylko krytykować i ŻĄDAĆ KASY. Nic więcej nie potrafi, tylko pluć jadem od rana na forach. Szkoda na niego czasu :)

s
seba1978
20 marca, 8:43, Zatrwożony:

Informacja ze Słupska opublikowana w Głosie Pomorza: "Prezydent Słupska i starosta słupski są gotowi partycypować w pokryciu kosztów organizacji laboratorium w słupskim szpitalu".

A co robi w tym samym czasie Prezydent Bydgoszczy - stawia kolejne finansowe żądania od rządu, zamiast wspomóc jego działania w zmaganiach z niespotykaną do tej pory dramatyczną sytuacją całego społeczeństwa polskiego. Tak jak postępuje w tym dramatycznym czasie Prezydent Bruski można określić jako postępowanie hieny politycznej "po trupach do celu".

20 marca, 09:14, Seba1978:

Oj baranie...w Bydgoszczy już od 5 dni działa laboratorium...

20 marca, 9:25, Gość:

Nie nazwę Ciebie jak Ty mnie "Baranie" bo mam szacunek do innych. Nie zrozumiałeś istoty mojej wypowiedzi - chciałem pokazać, że inne samorządy chcą się również finansowo zaangażować w zmagania z koronawirusem a nie eskalować finansowych żądań od rządu jak to czyni Prezydent Bruski.

czlowieku....partycypowac w organizacji laboratorium?czyli w praktyce zakupie maszyny do badnia probek na obecnosc koronawirusa,to kwestia max 100tys zlotych ....o czym ty piszesz? Prezydenci 12 miast w Polsce mowia o stratach w tych miastach siegajacych miliardom zlotych......bo doskonale wiedza ze za chwile beda musieli wstrzymac inwestycje, a zaraz potem w TVPiS beda codziennie materialy jak to prezydenci miast nie potrafia budowac ulic, remontowac szkol itp.

G
Gość
20 marca, 8:43, Zatrwożony:

Informacja ze Słupska opublikowana w Głosie Pomorza: "Prezydent Słupska i starosta słupski są gotowi partycypować w pokryciu kosztów organizacji laboratorium w słupskim szpitalu".

A co robi w tym samym czasie Prezydent Bydgoszczy - stawia kolejne finansowe żądania od rządu, zamiast wspomóc jego działania w zmaganiach z niespotykaną do tej pory dramatyczną sytuacją całego społeczeństwa polskiego. Tak jak postępuje w tym dramatycznym czasie Prezydent Bruski można określić jako postępowanie hieny politycznej "po trupach do celu".

20 marca, 09:14, Seba1978:

Oj baranie...w Bydgoszczy już od 5 dni działa laboratorium...

Nie nazwę Ciebie jak Ty mnie "Baranie" bo mam szacunek do innych. Nie zrozumiałeś istoty mojej wypowiedzi - chciałem pokazać, że inne samorządy chcą się również finansowo zaangażować w zmagania z koronawirusem a nie eskalować finansowych żądań od rządu jak to czyni Prezydent Bruski.

S
Seba1978
19 marca, 14:23, Marek:

Teraz trudne czasy ? A jeszcze nie dawno Platforma reklamowała że państwo jest do niczego nie potrzebne, że warto by było zlikwidować urzędy wojewódzkie. Że najlepszym rozwiązaniem będą samorządy które same sobą będą rządzić. I jak to teraz wygląda ? Nie głupio tym nygusom że takie bzdury ludziom wciskali ? Państw, granice , hymn, patriotyzm to są wartości na ciężkie czasy najlepsze. Żadna unia tego nie zastąpi, bo za Unie nikt krwi nie przelewał, a za Polskę przelano bardzo dużo i naród to wie i pamięta. To Nas Polaków scala i jednoczy. Żadne Unijne i gejowskie lewicowe idee tego nigdy nie obalą. Bo jak jest dobrze to wszyscy są mądrzy, a jak źle to gejostwo i lewactwo ucieka żeby swoje du.. ratować. Pamiętajmy o tym

Idź pisiorku z takimi tekstami do swojego guru ojca Tadeusza, daj mu dwa mercedesy od bezdomnego i dwa miliardy na tv trwam , zamiast pisać takie bzdury...

S
Seba1978
20 marca, 8:43, Zatrwożony:

Informacja ze Słupska opublikowana w Głosie Pomorza: "Prezydent Słupska i starosta słupski są gotowi partycypować w pokryciu kosztów organizacji laboratorium w słupskim szpitalu".

A co robi w tym samym czasie Prezydent Bydgoszczy - stawia kolejne finansowe żądania od rządu, zamiast wspomóc jego działania w zmaganiach z niespotykaną do tej pory dramatyczną sytuacją całego społeczeństwa polskiego. Tak jak postępuje w tym dramatycznym czasie Prezydent Bruski można określić jako postępowanie hieny politycznej "po trupach do celu".

Oj baranie...w Bydgoszczy już od 5 dni działa laboratorium...

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski