Zobacz wideo: W Bydgoszczy pojawiła się instalacja "Kadr na miłość".
Zgodnie z warunkami przetargu zwycięska firma ma świadczyć usługi w Bydgoszczy od 2023 do 2031 roku. Nowy przewoźnik ma obsługiwać linie autobusowe nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85. Będzie też musiał zakupić 45 nowych pojazdów. Obecnie linie te obsługuje firma Irex-Trans.
- Tabor powinien składać się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich. Przegubowce mają zabrać minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów - podaje ZDMiKP w Bydgoszczy.
Niskopodłogowe autobusy mają być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych. Tabor musi być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).
Polecamy
10 sierpnia otwarte zostały oferty w przetargu. Zainteresowane obsługą 11 linii autobusowych w Bydgoszczy wyraziło 4 oferentów:
- Konsorcjum w składzie: Irex Ireneusz Kozieł (lider) ze Świętochłowic, Irex-Trans z Bydgoszczy, Meteor ze Świętochłowic, Irex-3 ze Świętochłowic. Realizację tego zadania (tylko w roku 2023) wycenili na 33 108 790,11 zł brutto.
- Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy. Oferta opiewa w 2023 roku na 31 599 469,07 zł brutto.
- Mobilis z Warszawy. 26 072 390,78 zł brutto.
- Konsorcjum w składzie: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Mazowieckim (lider), Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Gostyninie. 29 613 626,67 zł brutto.
