Obecnie w budowie znajduję się odcinek pętli (ciąg pieszo-rowerowy) wzdłuż ulic Wierchowej i Geodetów. Umowę na jego realizację podpisano w listopadzie. Prace ruszyły na początku 2024 r. W ostatnich tygodniach powstająca trasa coraz bardziej nabiera kształtów. Postęp widoczny jest zwłaszcza na ul. Geodetów.
– Na skrzyżowaniu z ul. Wyzwolenia budowany jest przejazd dla rowerów oraz przejście dla pieszych. Twardą nawierzchnię i wyniesioną formę zyskuje skrzyżowanie ulic Tatrzańskiej i Wierchowej. Za prace odpowiada firma Strabag, z którą jesienią podpisaliśmy umowę o wartości 1,66 mln zł. Prace zakończą się w połowie 2024 roku – informuje Urząd Miasta Bydgoszczy.
We wrześniu ubiegłego roku wybrano wykonawcę na przygotowanie dokumentacji projektowej innego odcinka Wielkiej Pętli Fordonu – ul. Tatrzańskiej na odcinku od Sudeckiej do Galla Anonima, a następnie połączenia ulicy z Bieszczadzką oraz Kromera.
– W sierpniu zleciliśmy natomiast zaprojektowanie odcinka pomiędzy Szkołą Podstawową przy ul. Kromera oraz ul. Wierchową. Pochłoną one ponad 300 tysięcy złotych. Dokumentacja i niezbędne pozwolenia zostaną skompletowane do końca 2025 roku. To najbardziej skomplikowany odcinek trasy wymagający m.in. pozyskania gruntów niebędących własnością miasta – informowali drogowcy.
Przed przetargiem jest budowa odcinka od Doliny Śmierci w kierunku ul. Rataja (1,2 km). W ostatniej edycji BBO wybrano z kolei wykonanie odcinka w parku Akademickim. Wielka Pętla Fordonu to projekt, który zakłada budowę trasy rowerowej otaczającej cały Fordon. Jej długość ma wynosić 21 kilometrów.
W poniedziałek (25 marca) otwarto oferty w innym ważnym z punktu widzenia Fordonu przetargu. Chodzi o zaprojektowanie nowej infrastruktury rowerowej m.in., na odcinkach ulic Pod Skarpą (pas rowerowy od Zamczyska do granicy miasta) i Wyzwolenia (od Sudeckiej do granicy miasta). Ta druga trasa (1,3 km) uzupełniałaby właśnie powstający odcinek pętli.
Drogowcy na wskazane odcinki chcą wydać odpowiednio 115 i 333 tys. zł. Ofertę w postępowaniu złożył tylko jeden wykonawca. Inżynier Arkadiusz Jaczun z Torunia za wykonanie zadania oczekuje wyższych kwot. Za pierwszy odcinek 480 tys. zł, a za drugi 718 tys. zł.
