[break]
Poznaliśmy wykonawców trasy ekspresowej S5. Przy wyborze najkorzystniejszych ofert, oprócz ceny, oceniany był termin realizacji zamówienia oraz okres gwarancji jakości.
Włoski potentat Impresa Pizzarotti wybuduje trzy odcinki: Nowe Marzy-Dworzysko, Dworzysko-Aleksandrowo, Białe Błota - Szubin. Trasa Aleksandrowo-Tryszczyn będzie dziełem konsorcjum firm: PUT Intercor (lider) i Trakcja PRKiI (partner). Te firmy wymienią się rolami w konsorcjum przy odcinku Szubin-Jaroszewo.
Kontrakt na trasę Tryszczyn-Białe Błota wygrało konsorcjum firm Polaqua (lider) oraz hiszpańskiej Dragados (partner). Wreszcie odcinek od Jaroszewa do granicy województwa powstanie dzięki konsorcjum PBDiM Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner).
- Po zakończeniu procedury przetargowej i podpisaniu umów z wykonawcami wyłonione firmy opracują projekt budowlany, który uszczegółowi dotychczasowe rozwiązania techniczne i pozwoli dokładnie wyznaczyć działki i tereny przewidziane do wykupu - wyjaśnia kolejne etapy inwestycji Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Prace nad projektem zakończą się wydaniem przez wojewodę zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.
Gdy decyzja stanie się prawomocna, rzeczoznawcy Urzędu Wojewódzkiego przeprowadzą wycenę nieruchomości wywłaszczonych pod przyszłą drogę S5. Po otrzymaniu decyzji odszkodowawczej, wydanej przez wojewodę, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wypłaci pieniądze poszczególnym właścicielom działek i nieruchomości.
Rozpoczęcie wykupów nieruchomości planowane jest na rok 2017. Ponieważ plany nie są jeszcze sprecyzowane, trudno dziś powiedzieć, ile nieruchomości zostanie wykupionych - będzie ich zapewne kilka tysięcy.
Ostatnim etapem będą prace budowlane na przyszłej drodze ekspresowej S5 prowadzone w latach 2017-2019