https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podróżni wejdą tu latem. Powoli zbliża się do końca budowa dworca kolejowego

Wiecha zawisła na budowie dworca PKPWiecha zawisła na budowie dworca PKP
Wiecha zawisła na budowie dworca PKPWiecha zawisła na budowie dworca PKP Tomasz Czachorowski
Mimo porywistego wiatru zawisła wczoraj wiecha na nowym budynku dworca kolejowego Bydgoszcz Główna. To znak, że inwestycja jest na półmetku. Do zakończenia pozostało około 7 miesięcy.

- A co to? Tam jakiś sierp i młot jest? - żartował prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski, jedną ręką przytrzymując połę płaszcza, szarpanego wichurą, a drugą przyciskając do głowy biały kask budowlańca z nadrukiem Budimeksu, głównego wykonawcy inwestycji.

PRZECZYTAJ:Wiecha zawisła nad nowym dworcem PKP [ZDJĘCIA]
[break]

- Ale sobie porę wybrali - dziwili się przypadkowi przechodnie na widok gromadki oficjeli, podziwiających z ulicy Dworcowej wieszanie wiechy na surowej jeszcze elewacji nowego budynku dworca bydgoskiego.

- Jest z nami wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego, to nic się nie może stać - uspokajał ktoś w żartobliwym tonie, gdy na krawędzi dachu dwaj robotnicy żonglowali drewnianą konstrukcją wiechy, przypominającą szubienicę.

- A co, coś jest nie tak? - podpytywała z przymrużeniem oka wojewoda Ewa Mes, nie kryjąc, jak wszyscy pozostali, wyśmienitego humoru.
Bo faktycznie, na budowie Dworca PKP Bydgoszcz Główna, przynajmniej na razie - powodów do zmartwień nie było i nie ma.

Inwestycja oszacowana na ok. 197 mln złotych (120 mln ze środków unijnych) realizowana jest zgodnie z harmonogramem.

Trzy razy większy

Nowy dworzec będzie trzy razy większy od starego, wyposażony w windy, dowożące pasażerów na perony, schody ruchome w budynku głównym, ścieżki i oznaczenia dla niedowidzących, udogodnienia dla niesłyszących. Powierzchnia użytkowa dworca ma wynieść ok. 6 tysięcy metrów kwadratowych.
- Część głównego budynku dworca zostanie udostępniona pasażerom już na przełomie czerwca i lipca - mówił Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP SA. - Jestem bydgoszczaninem i ta inwestycja jest dla mnie wyjątkowo ważna. Nareszcie Bydgoszcz dorobi się obiektu, na jaki zasługuje.

Wyjście z lasu

Na razie wnętrze budynku głównego wypełnia las rusztowań. Poziomy 1 i 0 mają być oddane do użytku pod koniec trzeciego kwartału 2015, a całość prac powinna być zakończona do 27 listopada. Na wykonanie inwestycji konsorcjum warszawskiego Budimeksu i bydgoskiego Lecha miało półtora roku.
- Pomału będziemy zdejmować ten las rusztowań. Powoli możemy się szykować do przecinania wstęgi, co powinno nastąpić w grudniu - powiedział Lech Różycki z firmy Lech.

- To jeszcze budowa, ale już czuje się tę nowoczesność. Mam nadzieję, że poczują to również ci, którzy zrezygnowali z podróży koleją, ale dzięki tej inwestycji przekonają się z powrotem do tego środka transportu - nie krył radości Rafał Bruski, podkreślając przy okazji, że bardzo cieszy go również fakt, iż na placu budowy zatrudniono dużo lokalnych firm jako podwykonawców.

Temat za tematem

- A ja chciałbym podziękować przede wszystkim trzem paniom, które sprawują nadzór nad tą inwestycją - zauważył przedstawiciel Budimeksu Henryk Urbański. Faktycznie, nad prawidłowym przebiegiem prac czuwają trzy kobiety, które reprezentują: inwestora, nadzór budowlany i głównego projektanta.
Niezależnie od prac w budynku głównym, który powstaje od zera, postępują roboty renowacyjne w zabytkowym obiekcie z 1851 roku. Znajduje się on między 3 a 4 peronem i ma zostać otwarty już w lipcu.

- A dwa żółte budynki, które jeszcze stoją, zostaną wyburzone zaraz po przeprowadzce. Gonimy temat za tematem - mówiła wczoraj inżynier projektu, bydgoszczanka Elżbieta Błaszczyńska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jemiola
Napewno jedem z najlepszych i o niebo lepszy niz rudera w Toruniu!
X
X
Będzie to na pewno jeden z gorszych dworców PKP w Polsce .
c
czesty pasazer
Gdyby nie emeryci i mlodziez szkolna PKP juz by dawno zbankrutowal. Ludzie zarabiajacy jezdza swoimi autami. Ale dobrze ze dworzec powstal bo emerytom i mlodziezy tez sie cos od zycia nalezy.
s
stara ciotka
Tez mialam kiedys Ciocie Wieche ktora byla oblesnie gruba i juz od dekady gryzie piach na cmentarzu przy Altyleryskiej. Juz ta Wieche pewnie calkiem robale skonsumowaly....
w
wow
no tak ludzie od ciężkiej pracy ubyli to i wiecha sie pojawiła kierownictwo sie bawi :) a co z tymi ludźmi co w zime po 18h po nocach na stropie pracowało śmiech na sali nie moge czytać takich artykułów bo aż krew człowieka zalewa budownictwo w polsce cały czas szara strefa
p
poldek
Na Metropolię był za mały ! Zabytki to w Toruniu a Bydgoszcz to nowoczesne miasto !
a
aa
Zabytkowy dworzec po remoncie w zupełności by wystarczył. Po jakie licho ta wielka betonowa maszyna doszycia, skoro dworzec będzie tam w piwnicy? Kolejny market.
d
dawid czajka
kiedy emerycie jechales pociagiem ze glosisz takie teorie? gdyby nie mlodziez, kolei by juz nie bylo. mamy 8 pociagow dziennie do Grudziadza (nigdy tyle nie bylo), 15 par na Wierzchucin (nigdy tyle nie bylo) oraz polaczenia z cala Polska. Rzeszow, Lublin, Szczecin, Kolobrzeg, Zakopane, Szklarska.
M
Mlody
Ale śmierdział moczem i bezdomnymi.
Inwestycja w dworzec jest trafna, może emeryci nie podróżują pociągami ale nie tylko oni tu żyją ;-)
T
To ja
O proszę, to Ci się udało ! :D
r
red
Na każdej budowie obowiązkiem jest mieć założony kask, kamizelkę oraz odpowiednie buty, wiec bhp-owcy powinni stracić pracę, że źle wyposażyli nasze wladze.
E
Emeryt
Ludzi jeździ pociągami coraz mniej, a prezio zafundował takie gmaszysko. Pytam się po co? Poprzedni dworzec miał wystarczającą przepustowość dla pasażerów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski