Zobacz wideo: Duże zmiany w kodeksie drogowym. To musisz wiedzieć!
Dziś w ZDMiKP otwarto koperty w postępowaniu na remont mostu na Trasie Uniwersyteckiej. Firmy zgłaszały spore zainteresowanie wzięciem udziału w przetargu, specjalnie dla nich organizowano wizje lokalne na moście, by dokładnie wiedziały, czego się od nich oczekuje. Termin składania ofert przekładano, ostatecznie swoje propozycje zdecydowało się złożyć pięć przedsiębiorstw.
To Cię może też zainteresować
ZDMiKP na remont miał przygotowanych niemal dziesięć milionów złotych. W założonym budżecie zmieściły się dwie firmy, trzy mają wyższe oczekiwania finansowe.
- Zamawiający (ZDMiKP) zamierzał przeznaczyć na realizację tego zadania 9,6 mln. zł. Firmy wyceniły koszt tego przedsięwzięcia od prawie 6,3 mln zł do blisko 18,5 mln zł. Prace mają zostać wykonane w ciągu 180 dni - podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.
Do przetargu stanęły następujące spółki (w nawiasach kwoty za jakie deklarują wykonanie zadania), wszystkie zapewniają, że z robotami uwiną się w ciągu 180 dni.
- Strabag z siedziba w Pruszkowie (18 mln 447 tysięcy złotych)
- Primost Południe z Będzina (17 mln 967 tysięcy złotych)
- Want z Tczewa (10,5 miliona złotych)
- Furner Investments z Warszawy (6 mln 772 tysiące złotych)
- Kormost z Bydgoszczy (6 mln 267 tysięcy złotych)
- W zakresie terminu zakładaliśmy, że prace naprawcze można wykonać w ciągu 180 dni, lecz w związku z zauważalnymi ryzykami w tak nietypowym przedsięwzięciu, dopuszczony był w przetargu nawet 300 dniowy termin. Warto jednak zaznaczyć, że termin był w przetargu wysoko punktowany. W trakcie trwania procedury przetargowej, kilkukrotnie przeprowadziliśmy z potencjalnymi wykonawcami wizje w terenie. Zależało nam aby firmy, które zadeklarują najkrótszy termin, mogły bardzo wnikliwie ocenić wszelkie ryzyka i być przekonane, że tak trudne zadanie da się bez kłopotu i szybko wykonać - informuje Tomasz Okoński.
ZDMiKP będzie weryfikował nadesłane oferty i niebawem ogłosi zwycięzcę, z którym podpisze umowę na realizację zadania. Jeśli firma wykona je w terminie, Trasą Uniwersytecka przejedziemy jeszcze w tym roku.
- Celem ZDMiKP jest doprowadzenie mostu do pełnej zgodności z normami na podstawie których konstrukcja była projektowana.
Oznacza to, że finalnie uzyskamy pełnowartościowy obiekt o najwyższej nośności, jaką te normy przewidywały i jaką powinien on mieć od samego początku - zapowiada rzecznik.
