[break]
Plan zmian komunikacyjnych, które wymusza uruchomienie tramwaju do Fordonu (mają zacząć obowiązywać od 1 stycznia przyszłego roku) jest już gotowy. Duża część zmian dotyczy dzielnic willowych. Jeżdżących do tej pory autobusem nr 71 z Bartodziejów na Osową Górę czeka niespodzianka, ponieważ drogowcy zaplanowali, że linia ta będzie biec tylko do pętli na Rekinowej.
Na górnym tarasie - oprócz zmiany trasy tramwaju nr 8 (od Kapuścisk do Rycerskiej), inaczej pojedzie autobus 79 - zostanie on wycofany z obsługi fragmentu od ul. Garbary do Rycerskiej. Od Garbar do Dworca Głównego PKP, oprócz „ósemki”, mają jeździć tramwaje nr 3 i 5. W szczycie będą kursować co pięć minut. Uruchomiona zostanie nowa linia tramwajowa nr 9 w relacji Łoskoń w Fordonie - Wilczak.
Nie zmieni się kursowanie tramwaju na linii nr 1 na Wilczak, inaczej już jednak mają się potoczyć losy autobusów nr 56. W miejsce linii nr 53 do Glinek (pętla przy Bydgoskiej Fabryce Mebli) wydłużony zostanie przebieg linii autobusowej nr 56. Autobusy tej linii będą kursowały po swojej trasie od Belmy do Zbożowego Rynku oraz następnie przez ul. Kujawską, Wojska Polskiego, Magnuszewską do pętli Glinki BFM. W szczycie linia będzie wydłużona do pętli w Bydgoskim Parku Przemysłowo-Technologicznym.
Wczoraj zaczęły się konsultacje społeczne w sprawie planu. Można się z nim zapoznać na stronie internetowej ZDMiKP lub w kasach biletowych przy Zygmunta Augusta i na Toruńskiej.
Drogowcy czekają na uwagi zapisane na karcie konsultacyjnej i przesłane do ZDMiKP do 25 października - albo e-mailem ([email protected]) lub tradycyjną pocztą pod adresem: ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz.