https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowoczesna platforma transportowa w Łęgnowie mogłaby dać zatrudnienie wielu ludziom. Czy powstanie?

Sławomir Bobbe
Jedna z bramek, która nie wejdzie do systemu odcinkowego pomiaru prędkości, stoi na ulicy Armii Krajowej przed Osielskiem
Jedna z bramek, która nie wejdzie do systemu odcinkowego pomiaru prędkości, stoi na ulicy Armii Krajowej przed Osielskiem Archiwum
W planach zagospodarowania przestrzennego kraju mówi się o 3 lub 6 tzw. platformach transportowych. Bydgoszcz może zostać jedną z nich.

- Bydgoska platforma multimodalna mogłaby być bazą dla północnej Polski, w której łączyć się będzie transport kolejowy, lotniczy (cargo), drogowy i wodny - uważa radny Roman Jasiakiewicz. - Tereny byłego Zachemu są idealnym miejscem na postawienie wielu hal magazynowych, gdzie można towar załadować i rozładować.

Taka platforma to potężny bodziec dla wzrostu lokalnej gospodarki.

- Gdy w Amsterdamie powstała podobna platforma, w bardzo krótkim czasie zaowocowało to wzrostem zatrudnienia o 28 tysięcy - twierdzi radny.

Wkrótce do Bydgoszczy przyjechać mają radni wojewódzcy, by dowiedzieć się, co trzeba zrobić, by taka inwestycja mogła powstać nad Brdą.

- Inwestycja polegająca na zlokalizowaniu w Bydgoszczy ważnego portu multimodalnego nad Wisłą jest w kręgu naszych zainteresowań. W studium uwarunkowań i zagospodarowania przestrzennego miasta zarezerwowany został teren pod to przedsięwzięcie (Łęgnowo Wieś). Kluczowe jest obecnie przygotowanie wstępnej dokumentacji, która oceni zasadność inwestycji, co jest podstawą przy ubieganiu się o fundusze unijne - zapowiada Marta Stachowiak, rzecznik prezydenta.

- W styczniu wspólnie z Samorządem Województwa przystąpiliśmy do konsorcjum projektowego o nazwie EMMA. Przedsięwzięcie ma na celu promocję śródlądowych dróg wodnych jako środka transportu towarowego, przygotowanie analiz niezbędnych do budowy nowej infrastruktury portów multimodalnych oraz podejmowanie działań, łamiących bariery administracyjne, blokujące rozwój transportu rzecznego. Miasto Bydgoszcz, w ramach swojej części, we współpracy z samorządem województwa zamierza opracować analizę dotyczącą budowy platformy multimodalnej na Wiśle - wyjaśnia rzecznik.

Dopiero ta analiza ma odpowiedzieć na pytanie - czy budowa portu jest zasadna. Dokument określi, m.in., jakie jednostki będą w stanie dopłynąć do portu na wysokości Bydgoszczy i wskaże konieczne inwestycje do utrzymania toru wodnego. - Wiemy, że inne samorządy są zainteresowane tą inwestycją. Jednak kluczowe jest przygotowanie przywołanej analizy, która wskaże również optymalną lokalizację platformy - mówi rzecznik prezydenta.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do buca
Tak Rydzyk ich zastapil kopernikanska teorie heliocentrycznosci przez trollunska - caly swiat kreci sie bowiem wokol Rydzyka i jego kardynalow na dworze w Trolluniu.
T
Torunski Buc
A my mamy jeszcze kosmodrom i Rydzyka. Co to za wiocha ten Torun a torunskim bucom wylaza kompleksy na kazdym kroku.
b
ben
Co za Baran
W
Wes
Znacznie lepiej umiejscowiony jest Toruń, bo:
Bydgoszcz ma daleko do Wiał a torun posiada DWA porty, z doskonały połaczeniem drogowym /A1?, kolejowym /dw. Torun Miasto/.
Torun posiada znacznie lepsze pasy startowe niż w Bydgoszczy. Zresztą trudno połączyć Międzynarodowy /jak mówią bydgoszczanie/ Port Lotniczy z przeładunkowym.
Gdyby była S10 /Szczecin - W-wa/
z którą tak bardzo /niestety/ bydgoszczanie walczą? Może?
Leży zbyt daleko /chodzi od Polski pln/, zresztą Toruń też.
Nie mam ABSOLUTNIE zamiaru dyskredytowania Bydgoszczy a gloryfikowanie Torunia.
Oba miast nie nadaja się do tego przedsięwzięcia.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski