https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nitkiewicz i Lewandowski o podwyżkach cen biletów i opłat za parkowanie w Bydgoszczy [wideo]

Sławomir Bobbe
Jakub Stykowski
Radni Ireneusz Nitkiewicz i Marcin Lewandowski.
Radni Ireneusz Nitkiewicz i Marcin Lewandowski.
Na sesji Rady Miasta Bydgoszczy radni zdecydowali o skali podwyżek cen biletów komunikacji miejskiej i wysokości stawek za podatek od nieruchomości. Wprowadzone zostaną także nowe opłaty za parkowanie.

Od 1 lutego 2022 roku w Bydgoszczy zmienią się ceny za parkowanie w strefie płatnego parkowania. Opłaty za parkowanie wzrosną z 3 zł do 3,8 zł za pierwszą godzinę w strefie I i z 1,5 na 2,6 zł w strefie II. Kara za brak biletu wzrośnie z 50 zł do 200. Rozszerzony zostanie również zasięg stref.

Złe informacje władze miasta mają również dla pasażerów komunikacji miejskiej. Szykuje się wzrost cen biletów (od 1 stycznia 2022):

  • bilet jednorazowy kosztować będzie 3,80 zł
  • bilet ulgowy to wydatek 1,90 zł
  • bilet godzinny - 4,80 zł (ulgowy 2,4 zł)
  • bilet dwudziestominutowy 3 zł (i 1,5 zł za przejazd ulgowy)
  • bilet sieciowy na linie dzienne 108 zł (i 54 zł ulgowy)
  • bilet miesięczny na jedna linie - 90 zł (i 45 zł za ulgowy)
  • bilet malucha - 100 zł
  • bilet semestralny studencki ważny 140 dni na liniach dziennych - 239 złotych
  • bilet roczny uczniowski - 100 zł
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec Bydgoszczy
Szczerze mówiąc przykro tego słuchać, bo z daleka czuć hipokryzję. Z jednej strony próbuje się ludziom wmówić, że podwyżki i powiększanie strefy płatnego parkowania to działania mające ograniczyć ilość aut w centrum, czyli proekologiczne, mające poprawić jakość życia. Z drugiej strony jednak nikt z radnych nawet nie zająknie się na temat likwidacji opłat za komunikację miejską, a to by było realne działanie proekologiczne i miałoby wymierne przełożenie na jakość powietrza, tym bardziej teraz gdy paliwo jest drogie i ma tendencje wzrostową. Nie trzeba by było specjalnie namawiać i przekonywać, ludzie którzy posiadają auto przesiedliby się do komunikacji, bo to by sie zwyczajnie opłacało! Rzekomo merytoryczni radni z platformy zamiast szczegółowych wyliczeń dotyczących tego typu działań proekologicznych i merytorycznej oceny ekonomicznej całego systemu, czy aby na pewno jest opłacalne utrzymywanie kas biletowych, systemu dystrybucji, kosztów druku biletów, wytwarzania kart elektronicznych, utrzymania automatów, obciążeń związanych z ludźmi zatrudnionymi przy obsłudze, dystrybucji, kontrolowaniu itd. proponują podwyżki i to w wysokości delikatnie mówiąc wyciągniętej z kapelusza, bo opartej na jakiś mglistych wyliczeniach średniej, gdzie wiadomo, że jakość powietrza w poszczególnych miastach nie jest średnia, tylko zależy od miedzy innymi geograficznego usytuowania miasta, np Bydgoszcz leży w niecce i z tego powodu częściej niż w innych miastach powietrze jest złej jakości! Liczę że Pan Radny Nitkiewicz weźmie się do roboty i tego typu analizę wykona rzetelnie, a następnie przedstawi Radzie Miasta i mieszkańcom i dopiero wtedy będą rozważane podwyżki. W innym przypadku czym różni się od jedynej słusznej partii rządzącej, która za punkt honoru przyjęła uszczęśliwianie ludzi na siłę i wmawianie im co jest dla nich dobre! Mam także nadzieję, że domaganie się merytorycznych działań i rzetelnych wyliczeń i co za tym idzie działań realnie poprawiających stan powietrza, a nie tylko stan kasy miejskiej nie zostanie uznane za hejt!!
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski