Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mieszkańcy twierdzą, że nowa trasa na Szwederowie jest potrzebna. Drogowcy są innego zdania

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Szwederowiacy argumentują, że po zbudowaniu Galerii Kujawskiej zwiększy się natężenie ruchu i nowa trasa będzie niezbędna
Szwederowiacy argumentują, że po zbudowaniu Galerii Kujawskiej zwiększy się natężenie ruchu i nowa trasa będzie niezbędna Tomasz Czachorowski
Czy Szwederowo ma jeszcze szansę na południową obwodnicę? - zastanawiają się mieszkańcy osiedla. Miejsce pod zaplanowaną trasę jest.

Trasa miała łączyć ulicę Kujawską i Brzozową z Inowrocławską, wzdłuż ulicy Horodelskiej. Wystarczy spojrzeć w mapy satelitarne, by zauważyć, że na zagospodarowanie czeka szeroki pas ziemi, z rzadka tylko zajęty zabudową jednorodzinną.
[break]

- Projekt był przygotowany jeszcze w latach 70-80, gdy powstawało Szwederowo-Południe, ale nie został zrealizowany do dzisiaj. O tym, że miała powstać wewnętrzna obwodnica Szwederowa, świadczy fakt, że nawet od strony Kujawskiej wyprowadzono wówczas jeszcze dwie jezdnie, widać je doskonale do teraz. Kiedy w końcu doczekamy się tej inwestycji? - zastanawia się pan Piotr ze Szwederowa.

Wśród mieszkańców pojawiły się nawet spiskowe teorie. - Co powstrzymuje ważną inwestycję drogową miasta - obwodnicę południową - czy są to może nieruchomości w sposób dość rozbujały wychodzące w stronę planowanej trasy? - podejrzewają na Szwederowie.

- Inwestycja w zakresie ulicy „Nowobrzozowej” została ujęta w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego części osiedla Szwederowo w Bydgoszczy z roku 2005 - przyznaje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP. Zaprzecza jednak, jakoby to jednorodzinne domy były przeszkodą w rozpoczęciu budowy trasy. - Według przywołanego planu miejscowego, wskazane nieruchomości są poza pasem drogowym ulicy „Nowobrzozowej” - zaznacza rzecznik. Nie chodzi też o brak pieniędzy na inwestycje. Szwederowskie plany ostatecznie pogrążyła Trasa Uniwersytecka, która poprawiła znacznie ruch na tym obszarze i odciążyła Górny Taras.

- Należy zwrócić uwagę, że analizy studialne przeprowadzone przez pracowników Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego pod kierownictwem profesora Tomasza Szczuraszka na etapie opracowywania Studium Transportowego Miasta Bydgoszczy wraz z oceną stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego nie wykazały konieczności budowy tej trasy - podkreśla Krzysztof Kosiedowski.

Takie tłumaczenia nie trafiają do mieszkańców, którzy wskazują, że po zbudowaniu Galerii Kujawskiej, która ma być największym centrum handlowym w mieście, ruch w tej okolicy znacznie wzrośnie. - A jeśli pozwoli się na budowę domów w pobliżu planowanej trasy, ta nie powstanie już nigdy - martwią się mieszkańcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!