Jest mocno zaniedbana. Na poboczach straszą duże dziury i w wielu miejscach brakuje chodników. Mieszkańcy od lat walczą o modernizację swojej głównej ulicy. Napisali już w tej sprawie wiele petycji. Niestety bez skutku.
Odrzucane wnioski
- Gdyby to zależało od nas, dawno byśmy sobie z tym poradzili. Niestety ulica Łabiszyńska jest fragmentem drogi wojewódzkiej nr 254. Dlatego inwestorem wszystkich prac w tym miejscu może być jedynie Zarząd Dróg Wojewódzkich, do którego wielokrotnie zwracaliśmy się z prośbami o wykonanie konkretnych prac, związanych z poprawą bezpieczeństwa na tym trakcie. W odpowiedzi zawsze odpisywano nam, że ZDW nie ma na to środków - żali się Wojciech Oskwarek, wójt gminy Nowa Wieś Wielka.
Najwięcej wniosków o modernizację dotyczyło odcinka pomiędzy Brzozą, a Kobylarnią, o długości około 3 kilometrów. Dwa miesiące temu gmina zwróciła się do ZDW o wyznaczenia przejścia dla pieszych na wysokości ul. Kolejowej i Emilii Gierczak w Brzozie oraz na wysokości cmentarza w Olimpinie. Po przeprowadzeniu
wizji lokalnej, oba wnioski zostały odrzucone. Obiecano jedynie wyrównanie zaniżonego pobocze drogi w Brzozie.
Jest nadzieja
Drogowcy z ZDW zapewniają, że wszystkie problemy mieszkańców Brzozy i okolic, związane ze zniszczoną drogą nr 254 skończą się w ciągu kilku następnych lat. Poinformował o tym między innymi Krzysztof Brejza, inowrocławski parlamentarzysta, który w tej sprawie interweniował u marszałka Piotra Całbeckiego. Otrzymał zapewnienie, że w 2017 roku, w ramach systemu „zaprojektuj i wybuduj”, ruszy remont drogi wojewódzkiej nr 254, na odcinkach Wylatowo - Mogilno - Dąbrowa - Barcin - Łabiszyn - Brzoza.
Planowany jest remont istniejących i budowa nowych chodników, ścieżek rowerowych w terenie zabudowanym i ciągów pieszo-rowerowych poza tym terenem na całym odcinku objętym przebudową. Szerokość jezdni ma wynosić po 3,5 m na każdy pas ruchu. Przy każdym pasie będzie półmetrowa opaska bitumiczna. Na całej długości drogi, po prawej stronie dla jadących z kierunku Brzozy, będzie zaprojektowany ciąg pieszo-rowerowy. Wszystkie przystanki autobusowe mają zostać wyposażone w zatoki. Zostaną też przebudowane niektóre skrzyżowania i pojawi się kilka rond. Jedno powstanie w Brzozie na wysokości szkoły, z kolei dwa zaplanowano w Łabiszynie