Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lasu już się po cichu pod Bydgoszczą nie wytnie. Pamiętać o tym powinny Lasy Państwowe

Jarosław Reszka
Jarosław Reszka
Las był, ale się nagle zmył...
Las był, ale się nagle zmył... Michał Przybysz
Polacy urabiają sobie ręce po łokcie, by zbudować swój dom. Stawiają go pod miastem, bo tam jest świeże powietrze i piękna okolica. Bez tych dwóch dodatkowych elementów dom jest niczym samochód bez silnika. Nie dziwię się więc mieszkańcowi północnej rubieży Bydgoszczy, że serce mu zamarło, gdy pewnego razu wyszedł z domu na spacer do lasu, w pobliżu ulicy Jeździeckiej, i zobaczył, że las znikł.

Niewielką pociechą dla kogoś, kto wpakował kilkaset tysięcy złotych w dom pod lasem, będzie wiadomość, że lasu nie skłusowano. Drzewa padły bowiem z wyroku Lasów Państwowych, zapisanego w krajowym planie utrzymania lasów.

Tu przeczytasz komentowany artykuł

Utrzymanie przez wycinanie - trochę paradoksalnie to brzmi, nieprawdaż? Jednak zdaję sobie sprawę z tego, że niektóre wycinki są naprawdę potrzebne, nie tylko z gospodarczych powodów. Jako że sam mieszkam pod lasem, wiem także, że po wycinkach diabeł nie zawsze okazuje się tak straszny, jak go malowano. Ale niech nas ktoś o tym diable zawczasu informuje i pokazuje, że nie jest straszny!

Lasy Państwowe to nie jest biedna instytucja. Ma pieniądze na służby prasowe, na las tablic informacyjnych, które często służą autopromocji. To niech znajdzie też czas i pieniądze na spotkania z mieszkańcami, by tłumaczyć im sens swych działań w pobliżu domów.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera