Kolej przetnie bydgoską Osowa Górę na pół. Mieszkańcy mówią - nie!

WM
Jeśli plany PKP zostaną wcielone w życie, zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowe przy ulicach Przejście, Skośnej (na zdjęciu) i Czaplej.
Jeśli plany PKP zostaną wcielone w życie, zlikwidowane zostaną przejazdy kolejowe przy ulicach Przejście, Skośnej (na zdjęciu) i Czaplej. Google Maps
PKP zamierzają zlikwidować trzy przejazdy przez linie kolejową biegnąca wzdłuż ul. Grunwaldzkiej w Bydgoszczy. Mieszkańcy trzech osiedli są całkowicie przeciwni pomysłowi, nazywają go bezsensownym. Bydgoscy drogowcy i ratusz interweniują w PKP.

- PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują przebudowę infrastruktury kolejowej na osiedlach Flisy i Osowej Górze. Skutkiem tej przebudowy będzie - uwaga - likwidacja przejazdów kolejowych na naszym osiedlu - grzmi na Facebooku rada Osiedla Osowa Góra. - Zlikwidowane mają być przejazdy kolejowe przy ulicach Przejście, Skośnej i Czaplej. I to nie jest żart!!!!. My, jako Rada Osiedla Osowa Góra, jesteśmy przeciwni pomysłom PKP w sprawie likwidacji przejść i kategorycznie nie zgadzamy się z tymi pomysłami!!!

Modernizacja linii kolejowej ma podnieść prędkość maksymalną pociągów po niej się poruszających, a jadących w stronę Piły, Krzyża, Gorzowa Wlkp i Kostrzyna do 160 km/h, a docelowo do 200 km/h.

Ogłoszono konsultacje w tej sprawie. Przebudowa obejmuje przejazd na ul. Bronikowskiego i przebudowę przejazdu na ul. Flisackiej, w okolicy przystanku Bydgoszcz-Zachód.

- Przejazdy przy ulicach Przejście i Skośnej łączą część Osowej z resztą osiedla - mówi Radosław Ginther, przewodniczący RO Osowa Góra. - Między tymi przejazdami, PKP ma zamiar wybudować kolejny, trzeci przejazd kolejowy, wycinając nam po drodze wielki kawał lasu. Po co? Mamy tu olbrzymi ruch, ponieważ dużo tirów jeździ do tej części przemysłowej osiedla. Cały ten ruch zostanie przeniesiony w środek mieszkalnej części osiedla! Po co to? Poza tym, przypomnę, że po modernizacji Grunwaldzkiej mamy skrzyżowania ze światłami w stronę przejazdów, które mają być zwyczajnie zlikwidowane. Przecież już na etapie planowania modernizacji Grunwaldzkiej PKP powinny skonsultować się z zarządem Dróg Miejskich i komunikacji Publicznej i uprzedzić o swoich planach.

PKP zastrzega, że na razie jest na etapie przygotowania studium wykonalności dla przebudowy linii. Ma ono wskazać najlepszy opracowywania studium wykonalności, które wskaże najlepszy wariant dla inwestycji. Dlatego ogłoszono konsultacje społeczne w tej sprawie, a ich efekty mają mieć wpływ na wybór wariantu przebudowy trasy kolejowej.

- Zdecydowanie tak, zgłosimy uwagi do tej sprawy - mówi Krzysztof Kosiedowski z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Pismo jest przygotowane do zaproponowanych rozwiązań, ponieważ można odnieść wrażenie, że chwilami są w sprzeczności w rozwiązaniami drogowymi. Mało tego, zaproponowane przez nas wiele lat temu, skorelowane potrzeby przewoźnika i drogowe - uwzględniające przepustowość węzła drogowego w Pawłówku, uzyskały dodatkowe punkty w konkursie na dofinansowanie projektu. Warto zwrócić uwagę na fakt, że przebudowywana ulica Grunwaldzka ma poprawić warunki ruchowe dla jak największej grupy użytkowników, cyklistów, pieszych, pasażerów komunikacji miejskiej, a nie pogorszyć.
[b]Więcej na ten temat w jutrzejszym wydaniu Expressu Bydgoskiego oraz w sobotnim serwisie PLUS

ZA CZY PRZECIW? MOŻESZ ODDAĆ SWÓJ GŁOS:Konsultacje społeczne przejazdów drogowo-kolejowych w ramach projektu pn. Prace na liniach kolejowych 18, 203 na odcinku Bydgoszcz – Piła – Krzyż – Gorzów Wlkp. – Kostrzyn wraz z elektryfikacją odcinka Piła – Kostrzyn

Zobacz nasz nowy program: "Dojrzalsi" (odcinek 2)

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
EL_KA

Aby wilk był syty, a owca cała, trzeba pogodzić te projekty i wybudować wiadukty. Niech kolej pędzi 160 km/h a Tiry i inne pojadą górą. Można też tunel...

p
pepe11

mój pomysł jest taki , kolej niech sobie zrobi tunel bo blokuje przejazd co kilka minut , pomysły z likwidacją przejazdu wybijemy im z głowy skutecznie blokadą torów do skutku inna sprawa że ruch tirów ze Srebrnej i Ołowianej dawno powinien iść bezpośrednio na obwodnice

O
Ola

Rzeczywiście idiotyczny pomysł! Którędy miałyby jeździć tiry ,które teraz przejeżdżają przez przejazd na Skośnej???Kruszyńską?PKP zamiast lasu niech sobie wytnie ten pomysł ze swojego planu!

Dodaj ogłoszenie