https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Jedna z najbardziej zniszczonych ulic miasta czeka na zmiłowanie - mają nim być pieniądze unijne

Tomasz Zieliński
ulica Chodkiewicza do remontuRemont Chodkiewicza zniszczona
ulica Chodkiewicza do remontuRemont Chodkiewicza zniszczona Dariusz Bloch
Nie zanosi się na szybki remont kolejnego odcinka Chodkiewicza. Tymczasem pierwsze rysy pojawiły się na świeżo wyremontowanej części.

Chodkiewicza to jedna z najgorszych ulic Śródmieścia. Odcinek pomiędzy ulicami Sułkowskiego a Wyszyńskiego dawno już osiagnął stan czołgowego poligonu.

Szyna była zła

W czwartek wschodni odcinek Chodkiewicza nie był dostępny dla ruchu tramwajowego.

- Mieliśmy awarię torowiska: ugięła się szyna oraz podbudowa pod nią - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Normalnie takie naprawy wykonujemy w nocy, jednak ta awaria była poważna.

Awaria miała miejsce na wysokości szpitala dziecięcego i ul. Jastrzębiej. Nie była pierwszą i zapewne nie będzie ostatnią - Chodkiewicza, nawet na tle innych zrujnowanych bydgoskich ulic, wyjątkowo głośno woła o remont.
[break]
- Jesteśmy przygotowani do remontu, wszystko mamy zapięte na ostatni guzik - zapewnia Krzysztof Kosiedowski. - Czekamy tylko na pieniądze.
A ściślej mówiąc - na inwestycyjne fundusze unijne. Miasto zamierza z nich skorzystać, wykładając pieniądze na niezbędny wkład własny. Szansa na uzyskanie dofinansowania jest duża. Wyremontowana została część pomiędzy Gdańską a Sułkowskiego, nowe torowisko i nawierzchnię zyskała Gdańska. Remont kolejnego odcinka Chodkiewicza byłby następnym elementem układanki.

Wypruwanie do dna

Problem, że na te fundusze trzeba jeszcze poczekać. Przed jesienią raczej nie mamy co liczyć na ogłoszenie konkursów. Tym samym prace - przy optymistycznym założeniu - nie rozpoczną się wcześniej niż w przyszłym roku.

Przygotowując się do remontu, drogowcy zaplanowali prace w jak najszerszym zakresie.

- Wyprujemy z Chodkiewicza wszystko. Tak naprawdę zbudujemy ją od nowa - zapowiada Krzysztof Kosiedowski. - Rozpoczną gestorzy sieci, wymieniając swoje instalacje. Później będzie nasza kolej. Ulica otrzyma nową podbudowę i nawierzchnię oraz ciche torowisko.

Pierwszy odcinek Chodkiewicza po gruntownym remoncie udostępniony został do ruchu jesienią ubiegłego roku. Wygląd ulicy nie wszystkim przypadł do gustu, jednak najważniejsze, że poligonowa nawierzchnia zmieniła się w piękny, nowy dywanik.

Rysy na ideale

Niestety, wystarczyło kilka miesięcy, by na ideale pojawiły się rysy. Ubytki nawierzchni widać choćby u zbiegu z Gdańską, znaleźć je można na wysokości Niemcewicza i w okolicy Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego. Gołym okiem widać też nowe ubytki przy torowisku. Co prawda, do rekordu garbatej Trasy Uniwersyteckiej - oddanej do użytku z ewidentnymi nierównościami - trochę brakuje, ale to wciąż niewiele więcej niż pół roku po remoncie...

- Sprawdzimy - obiecują pracownicy ZDMiKP. Uspokajają, że każda drogowa inwestycja objęta jest gwarancją. To oczywiście pozytywne, nasuwa się tylko pytanie, dlaczego nową ulicę naprawiać będzie trzeba kilka miesięcy po zakończeniu prac.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do Anki
Anko owszem Bielawy to nie peryferie ale Kamienna musi byc rozbudowana jak najszybciej do profilu czteropasmowego bo inaczej nie przejmie w calosci tranzytu tirow ktory jedzie Fordonska- Jagiellonska- Focha....Nie ma innej mozliwosci aby gdzi indziej budowac trase W-Z bo przeciez nie zniszczymy cennego Lasu Gdanskiego jakas czteropasmowka, a ta trasa po sladzie dawnej linii kolejowej jest jak najbardziej prosta i usytuowana optymalnie aby maksymalnie odciazyc Centrum od ruchu tranzytowego. Dla Pani informacji Centrum konczy sie wlasnie na Ul. Kamiennej i Oginskiego- Lesne jak i Bielawki to sa juz tzw. bliskie przedmiescia.
A
Anka
to nic, ostatnio zaliczono te tereny do PERYFERII i wciska się ludziom :), że ruch dk 80 zostanie wyprowadzony z Centrum na peryferie na Kamienną :) zastanawiam się czy nasi decydenci znają historię miasta i czy w ogóle pochodzą z Bydgoszczy, dla wyjaśnienia te tereny peryferiami były prawie 150 lat temu i zostały włączone w celu rozbudowywania ŚRÓDMIEŚCIA i już jak planowano osiedle Szretery, Bielawy miały być rozbudowującym się Śródmieściem, jak można w XXI wieku wciskać ludziom stąd, że ruch tranzytowy wyrzuca się z centrum na peryferie.... chyba w waszej świadomości urzędniczej są to peryferie....przerzucają ruch z Centrum do Centrum... oczywiście dzielnice w które wcześniej wpakowano duże pieniądze niszcząc.... włodarze nie macie bladego pojęcia o tej części Bydgoszczy, która była nowoczesną częścią miasta (tramwaj, kanaliza, wodociąg) a obecnie ją tylko degradujecie.....chyba celowo....
z
z bydgoszczy
Gdyby to była Brda,prezydent już by reagował.To tylko Chodkiewicza po której jadą wozy policyjne na sygnale w nocy
b
bogdan
Prosze zobaczyć ul.Saperów jak wygląda po montażu kanalizy i wody typowe buraczewo tego nikt nie widzi
T
To ja
Chodkiewicza i Cieszkowskiego ! Nasz Prezydent spisuje się na medal :)
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski