https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Gdańska klasy "žB" się trzęsie

Katarzyna Kaczór
Pół Gdańskiej się trzęsie, gdy ulicą przejeżdża tramwaj. Niektóre z kamienic zaczęły już pękać. Dom pod numerem 78 dla bezpieczeństwa spinany jest stalowymi klamrami.

Pół Gdańskiej się trzęsie, gdy ulicą przejeżdża tramwaj. Niektóre z kamienic zaczęły już pękać. Dom pod numerem 78 dla bezpieczeństwa spinany jest stalowymi klamrami.

<!** Image 2 align=left alt="Image 20641" >Rozstępujące się ściany to niejedyny problem lokatorów. - Spadają szklanki z suszarki, jeśli się ich precyzyjnie nie ustawi. Kryształy w meblościance się przesuwają, a czasem otwierają się drzwiczki w meblach - wylicza pani Halina. - Zawiadamialiśmy drogowców, że w jezdni musi być jakiś ubytek, jakieś uszkodzenie. Fachowcy przyszli, popukali metalowymi prętami w torowisko i poszli. Dlaczego od ulicy Śniadeckich rozpoczyna się Gdańska klasy „B”? - pyta jeden z lokatorów budynku przy ul. Gdańskiej 80. - Robimy co tylko możliwe, żeby dom się „nie rozszedł” - zapewnia Krzysztof Nurkiewicz, dyrektor Biura Zarządu ADM. - Najgorzej się miewa narożnikowy dom przy skrzyżowaniu Gdańskiej z Chodkiewicza. Tam drgania są jeszcze częstsze. Przy Gdańskiej 78 sytuacja w ciągu miesiąca zostanie opanowana. Ekipa zabiera się za spinanie murów - dodaje.

- Najwięcej uwagi musimy poświęcić środkowej części kamienicy, nad bramą - wyjaśnia Marek Weber, inspektor nadzoru Rejonu Obsługi Mieszkańców nr 1 bydgoskiego ADM.

Mieszkańcy uważają, że te zabiegi są jedynie rozwiązaniem tymczasowym. - Ostatnio zauważyłem sporą rysę z drugiej strony mieszkania. Sam ją zagipsowałem - mówi pan Ryszard. - Zastanawiamy się z żoną, czy nie ubezpieczyć mieszkania na wypadek katastrofy budowlanej.

Nowe torowisko ułatwiłoby życie mieszkańcom. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej rozpisał przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Gdańskiej na odcinku od ul. Śniadeckich do ul. Chodkiewicza. - Od powstania dokumentacji mamy dwa lata na rozpoczęcie prac - mówi Andrzej Pastwa, zastępca dyrektora do spraw technicznych w zarządzie dróg. - Dokumentacja obejmie cały przekrój pasa drogowego: torowisko, chodniki, jezdnię, sieć trakcyjną z oświetleniem. Dla torów tramwajowych zakłada się zastosowanie techniki maksymalnie wytłumiającej hałas i drgania. Realizacja zadania uzależniona jest od możliwości budżetu miasta na lata 2007-2008.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski