[break]
W przyszłym roku Galeria Glinki przy al. Jana Pawła II, uznawana za jedno z najrzadziej odwiedzanych przez klientów centrów handlowych w mieście, zniknie z mapy Bydgoszczy, zostanie po niej jedynie najpopularniejsza część spożywcza spod szyldu Carrefour. Pozostała powierzchnia obiektu zamieni się, dzięki współpracy Carrefour z firmą White Star Real Estate, w Metropolitan Outlet - pierwszy outlet w Bydgoszczy.
To nie lumpeks!
Outlet to nie, wbrew krążącym informacjom, sklep z używaną odzieżą, ani też skład odzieży pochodzącej z końcówek serii czy magazynowe resztki, nadwyżki produkcyjne. Outlet oferuje kolekcje z ubiegłych sezonów, ale także aktualne, zarówno w I jak i II gatunku, niekiedy w niepełnych rozmiarach, lub zastępczych opakowaniach, nierzadko również bez oryginalnych metek.
- Na powierzchni ponad 11500 mkw. mieszkańcy Bydgoszczy oraz innych miast województwa będą mogli zrobić zakupy w ponad 60 markowych sklepach i punktach outletowych - zapowiada Edyta Potera, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych w międzynarodowej firmy JLL, odpowiadającej za tzw. komercjalizację obiektu. W tym przypadku komercjalizacja to m.in. opracowanie strategii inwestycyjnej, poszukiwanie najemców, określenie stawek opłat, wykonanie koncepcji architektonicznej.
Urodzeni do kupowania
Firma JLL dotarła do profilu bydgoskiego klienta (opracował go instytut badań marketingowych i opinii publicznej GFK Polonia). Okazuje się, że bydgoszczanin jest w lepszej kondycji finansowej niż mieszkaniec innych miast. - Analizując liczbę mieszkańców Bydgoszczy oraz ich siłę nabywczą, która kształtuje się na poziomie 6599 euro na mieszkańca na rok i jest wyższa od średniej krajowej, wynoszącej 6170 euro, stwierdziliśmy, że przebudowa istniejącego centrum na outlet to dobra decyzja i dla klientów, i dla właściciela - zapewnia Edyta Potera. Na potwierdzenie dodaje, że Carrefour z powodzeniem zarządza swoimi sklepami w dużych centrach outletowych, m.in. w Gdańsku, Wrocławiu i Białymstoku.
Bydgoski Metropolitan Outlet ma się otworzyć w zupełnie innej, nomen omen szacie, w II kwartale 2017 roku. Zmieni się i elewacja, i roślinność w okolicy. Dlaczego outlet? Zmianę handlowej branży biuro prasowe Carrefour tłumaczy zmianą oczekiwań klientów i najemców.
Obecnie zarezerwowane jest 60 procent powierzchni centrum. Zainteresowane obiektem są znane marki obuwnicze, sportowe, z modą popularną, jak i tą z tzw. wyższej półki.
