Zobacz wideo: Czy grozi nam trzecia fala pandemii koronawirusa?
Obecnie Bydgoszcz w ramach porozumień obsługuje 11 linii międzygminnych. Roczny szacowany koszt komunikacji międzygminnej na 2021 rok to około 12 mln zł, w tym 1 mln zł to wpływy z biletów, 8 mln zł dotacje poszczególnych gmin i 3 mln zł koszty miasta.
Krystian Wiśniewski ze stowarzyszenia Autobusy 2020 ocenia, że wokół miejskiej linii Bydgoszcz-Solec Kujawski są "zawirowania".
- Spółka PKS Bydgoszcz na dziś utrzymuje na tej linii 13 połączeń dziennie - mówi. - A przed pandemią spółka utrzymywała 25 połączeń dziennie, niestety w związku z pandemią, w związku ze spadkiem zainteresowania na tej linii musiano ograniczyć te kursy do takich, które w jakimś stopniu usatysfakcjonowałyby mieszkańców.
Jak mówi Wiśniewski, gmina Solec jest zainteresowana dofinansowaniem połączeń z Bydgoszczą. - Niestety wydaje mi się, że temat ten temat nie jest do zrealizowania w najbliższym czasie, choć gmina ma pieniądze, które mogłaby poświęcić na dofinansowanie połączeń. - ocenia.
Połączenia nie tylko do Solca
- Zwróciliśmy się z pismem do pani burmistrz z pytaniem, jaką kwotę może dołożyć do wozokilometra, jesteśmy gotowi do pomocy - mówi przedstawiciel stowarzyszenia.
W najbliższych dniach Autobusy 2020 będą rozpoznawać sytuację z dofinansowaniem ze strony Świecia. - W tej chwili linia do Świecia jest w tragicznym stanie, czasami trzeba czekać po 2 godziny za autobusem - mówi Wiśniewski. - Zostały też podniesione ceny biletów...
Stowarzyszenie ma zamiar także skontaktować się z Inowrocławiem - Tam działa spółka Kujawsko-Pomorski Transport Samochodowy - mówi Wiśniewski.
W tej chwili rozmowy na temat ew. uruchomienia linii toczą się w Koronowie.
Co trzeba zrobić, żeby uruchomić linię?
Jaki jest mechanizm - między innymi finansowy - współpracy Bydgoszczy z okolicznymi gminami przy tworzeniu takich połączeń? To porozumienie międzygminne zawiera się na podstawie uchwały Rady Miasta Bydgoszczy w sprawie umowy.
