https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Czy buspas na ul. Focha to dobry pomysł?

Sławomir Bobbe
Ruszają konsultacje społeczne na temat wydzielenia busapasa na Focha i JagiellońskiejTRAMWAJ NA FOCHA
Ruszają konsultacje społeczne na temat wydzielenia busapasa na Focha i JagiellońskiejTRAMWAJ NA FOCHA Dariusz Bloch
W pierwszej połowie lutego ZDMiKP chce przeprowadzić konsultacje w sprawie utworzenia buspasa na ulicy Focha. Wszystko po to, by tramwaje nie stały za autami w korkach.

- Nasz plan to konsekwencja zmian w transporcie publicznym. Ogromne zmiany szykują się w związku z uruchomieniem linii tramwajowej do Fordonu, jak i funkcjonowaniem Inteligentnych Systemów Transportowych. Chcemy, żeby wszystkie te elementy działały synergiczni. Żeby maksymalnie skrócić czas podróży tramwajem, nie może on napotykać przeszkód na ulicy Focha - tłumaczy Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

CZYTAJ TEŻ:Czy w związku z uruchomieniem płatnego parkingu pod blankami część miejsc parkingowych w rejonie Starego Rynku powinna zostać zlikwidowana?
[break]

Drogowcy przeprowadzili już badania i symulacje, które przedstawią jako załącznik do projektu. - Już otrzymaliśmy wiele uwag w sprawie Focha. W czasie konsultacji liczymy na szeroki odzew i wiele uwag, które pomogą nam uzupełnić projekt - mówi Krzysztof Kosiedowski.

- Z niecierpliwością czekamy na koncepcję ZDMiKP i na pewno weźmiemy udział w konsultacjach, jesteśmy do nich przygotowani. Jednym z naszych postulatów będzie utworzenie przystanku tramwajowego na Focha, naprzeciw już istniejącego. W czasie remontu Jagiellońskiej funkcjonował tam przystanek tymczasowy i cieszył się dużym zainteresowaniem - uważa Krzysztof Ziętara ze Stowarzyszenia na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego.

- Na wydzielonym pasie zyskałaby komunikacja publiczna, kosztem niewielkiego spadku komfortu jazdy dla samochodów osobowych - uważa Mikołaj Gluszkowski, wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Metropolia Bydgoska. - Warto zauważyć, że nawet 10 minut opóźnienia dla tramwaju to sporo, bo powoduje, że komplikuje się cały system przesiadek.

Ulicą Focha nie jeżdżą już miejskie autobusy, porusza się za to komunikacja podmiejska. - Dlatego warto postawić na system przesiadkowy, by te autobusy nie wjeżdżały do centrum. Dobrze funkcjonuje to dla transportu z Osielska (osiedle Leśne) i Białych Błot (pętla Błonie). Autobusy wjeżdżające od strony Koronowa mogłyby mieć pętlę przy ul. Garbary - zauważa Mikołaj Głuszkowski. - Społecznicy podkreślają, że kwestia buspasa to coś więcej niż tylko zapewnienie szybkiego poruszania się komunikacją miejską. To pytanie o rolę śródmieścia Bydgoszczy. Czy ma być tranzytem - tak jak teraz - czy raczej miejscem docelowym, bez większego udziału samochodów. Opowiadam się za tą drugą rolą.

Komentarze 31

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krys and
Buspas moze nie jest idealnym rozwiazaniem ale tam miejsca na cos innego po prostu nie ma. Sam mam samochod ale do pracy jade MZK poniewaz jestem ekologiczny i mysle ze centra miast nie powinny byc najezdzane przez tysiace aut. Mieszkancy Bydzi ktorzy mieszkaja nedaleko przystanku MZK i jada po miescie a juz szczegolnie do Centrum nie moga byc usprawiedliwieni z korzystania z aut- a jezeli juz na chama chca to niech sobie stoja w korkach. Natomiast mieszkancom gmin metropolitalnych jak Osielsko czy Biale Blota tez od niedawna sluza autobusy MZK.nr 91,92,93 oraz 94. Wiec nie widze problemu, musi byc jednak chec aby przesiasc wasze nowobogackie dupska w MZK. Natomiast swoja droga SKM- Szybka Kolej Miejska powinna jezdzic raz na 30 minut pomiedzy Naklem a Fordonem przez Dworzec Glowny, powinno sie tez wreszcie przywrocic kursowanie PKP na trasie przez Szubin do Kcyni- to wszytko zmniejszy korki i uczyni nasze piekne miasto jeszcze bardziej metropolitalnym.
a
and
idiotyczny pomysł,jeżeli chodzi o to miejsce
m
marcin n
Niedobry pomysl bo zwiekszy korki samochodowe- tramwaj jedzie tam raz na 2-3 minuty i tak sie tam zmiesci a ile samochodow moze w tym czasie wykorzystac te puste miejsce. Dlatego nie dla buspassa poza tym tam nie ma miejsca na budowe trzeciego pasa wiec musi zostac tak jak jest. Rozbudowa trasy W- Z - szczegolnie na Jachcicach i na Altyleryjskiej i Kammiennej do profilu po dwa pasy w kazda strone zredukuje korki na Focha. Tak robic Panowie!
V
VW
Wolę postać w korku w swoim nowiutkim pachnącym samochodzie niż wdychać smród niedomytych i spoconych pasażerów mzk.
l
lolek
Przecież auta i tak muszą się zatrzymać,gdy tramwaj staje i wypuszcza ludzi/wpuszcza do środka. Gdy są światla na Focha, a auta stoja przed tramwajem i tak szybciej rusza zostawiając mu miejsce, więc o co ta spina?
r
reformator
A ja bym w ogóle zakazał przejazdu samochodom przez miasto, podwyższył opłaty za parkingi jak również za bilety (i tak są tylko nieco tańsze niż w Krakowie). Jak wyprowadzi się jeszcze trochę osób z tego durnego miasta i liczba mieszkańców zmniejszy się porównywalnie do miasta powiatowego to nawet nie będzie trzeba robić buspasów bo będzie luźno na ulicach.
A
Andrzej
Dlaczego obecnie większość ma cierpieć przez mniejszość? Mniej więcej 3x większa większosć. Dokładnie 32 tysiące osób dziennie pokonuje ten odcinek przy wykorzystaniu komunikacji publicznej w porównaniu do 8,5 tysiaca samochodów osobowych dziennie. Takie liczby zostały wykazane podczas badań zamówionych przez ratusz. Nawet dolliczając pasażerów aut (wg badań pasażerowie to tylko 30% liczby kierowców, większość jeździ sama), to wychodzi około 11 tys osób w samochodach osobowych w porównaniu do 32 tysięcy w komunikacji publicznej. Dlaczego 25% samochodowa mniejszość ma narzucać porządek 75% większości? To nie ma sensu. Buspas jest krokiem w dobrą stronę. A niezapomniajmy, że jest tam jeszcze masa pieszych. Przejście dla pieszych na wysokości Gdańskiej to najbardziej zatłoczone przejście dla pieszych w mieście a cykle są SKANDALICZNIE krótkie. Tak, że gdy zapala się czerwone to już przy krawężniku stoi grupka osób które nie zdążyły przejść. Ograniczenie ruchu samochodowego pozwoli na poprawę tych cykli na bardziej pro piesze.
S
Szejk
Ropa się niedługo skończy. Zostaną tylko tramwaje, warto o tym pamiętać.
M
Małgorzata Jankowska
Ta droga jest już wystarczająco zakorkowana, po co jeszcze utrudniać?
b
byd_ghost
Tamtędy kursują 4 linie i średnio co 3 minuty podjeżdża tramwaj.
Na odcinku od ronda do Gdańskiej kursuje 6 linii tramwajowych, i średnio co 2 minuty podjeżdża tramwaj.
Już dawno miasto powinno wydzielić to torowisko!
p
pik
Oczywiście, to bardzo zły pomysł. Może w innych miastach się sprawdza ale nie u nas, gdy układ drogowy jest na wydłużonej osi. Tramwaj pojedzie jeden na 15 min. a setki samochodów zablokują miasto. Kto w końcu wymieni tych betonowych drogowców, bez wizji. To są tylko działania doraźne i absurdalne!
B
Bydoszczanin
To bardzo dobry pomysł dodatkowo podniósł bym cenę parkingu w strefie parkowania do 6 złotych.
Chcesz wersalu to zapłać .
z
zintegrowany
BO jest ich więcej.
???
To jeszcze napisz jaka jest czestotliwosc kursowania tych tramwaji.Porownaj ile w tym czasie przejedzie samochodow.Chyba bedzie wiecej niz 50.A obok pusty pas.
H
HBI
W tramwaju jedzie pięćdziesięciu pasażerów, zaś w godzinach szczytu ten środek lokomocji pojawia się przy ulicy Focha co 7-8 minut. W tym czasie trasę tę przemierzają dziesiątki, jeśli nie setki samochodów. Dlaczego zatem setki pasażerów samochodów osobowych mają stać w korkach tylko po to, by tramwajem mogło przejechać kilkadziesiąt osób?
Po godzinach szczytu tramwaje jeżdżą jeszcze rzadziej i jeszcze mniej pasażerów nimi podróżuje. Tego rodzaju uprzywilejowanie pasażerów transportu publicznego jest całkowicie bezzasadne i stanowi iście socjalistyczny wymysł. Zamiast tego powinno się zlikwidować tramwaje, które stanowią relikt. Proszę spojrzeć na ogromną przestrzeń, która dzieli ulicę Jagiellońską przez fakt, iż zajmowana jest przez tory tramwajowe. W tym miejscu można by wybudować dodatkowe 2 lub 3 pasy ruchu, co znacznie usprawniłoby ruch aut.
Tramwaje to relikt socjalizmu, przyszłością jest metro.
Buspasy natomiast to największa głupota, jaką w infrastrukturze drogowej w mieście wytworzyli rządzący biurokraci.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski