Wpadek bydgoskich drogowców nie trzeba długo szukać. Oni sami twierdzą co prawda, że wszystkie opóźnienia w budowie ulic to problem albo nie do końca solidnych wykonawców, albo braku pieniędzy, ale niektórzy radni już teraz otwartym tekstem mówią o konieczności powołania do życia Zakładu Budowy Dróg Lokalnych. Ten miałby się zajmować inwestycjami, o których głośno zaczęto mówi mniej więcej rok temu - chodzi o przebudowę gruntówek na ulice utwardzone, ale nie tylko...
Dwa poziomy w planie
- Dlaczego z planów zniknęła bezkolizyjna estakada, która miała łączyć nową ulicę Grunwaldzką z Osową Górą? - pyta Jan Szopiński, wiceprzewodniczący Rady Miasta. - W mieście tworzą się korki, a problem skomunikowania Grunwaldzkiej z Osową Górą zostanie nierozwiązany.
Dlaczego z planów zniknęła bezkolizyjna estakada, która miała łączyć nową ulicę Grunwaldzką z Osową?
Pojawiają się pytania, jak to się stało, że przygotowana do przebudowy ulica Kromera nie dostała dofinansowania z puli wojewódzkich „schetynówek”. Przypomnijmy, że takie środki otrzymały, m.in. Pruszcz, Osielsko na ulicę Krakowską w Niwach czy Nakło na budowę ulic Tulipanowej i Goździkowej. Okazuje się, że skrzyżowanie wielopoziomowe na Grunwaldzkiej było jedynie ujęte w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego z 1999 roku, ale teraz - zdaniem fachowców - nie ma potrzeby jego budowy. Z ulicą Kromera natomiast jest tak, że... wojewoda dofinansowuje głównie ulice i drogi powiatowe, a nie miejskie.
Zobacz również:
Samochody (i motocykle) bydgoskich radnych [OŚWIADCZENIA MAJĄTKOWE]
Trzy kilometry
To jednak nie koniec zmartwień związanych z drogami gruntowymi i miejskimi inwestycjami. Ostatnio pojawił się pomysł, żeby nadwyżkę pozostałą po środkach otrzymanych na Grunwaldzką skierować właśnie na budowę gruntówek.
Ratusz jednak twardo trzyma się swojego programu utwardzania dróg gruntowych. Do przyszłego roku ma zostać zbudowanych 16 ulic - część z nich także na Czyżkówku. W tej chwili trwa procedura wyboru wykonawcy przebudowy północnego odcinka ulic Siedleckiej, Byszewskiej i Łubinowej. To ponad 3 km dróg.
Inne fakty?
Pomysł na utworzenie zarządu Budowy Dróg Lokalnych na razie, oprócz kilku radnych, nie ma więcej zwolenników. Urząd Miasta otwarcie mówi, że jest wrogiem powoływania nowej instytucji od dróg.
Czytaj dalej >>
- Nie zgadzam się z uzasadnieniem powołania osobnej jednostki miejskiej - informuje Rafał Bruski, prezydent miasta. - Stwierdzenie, że harmonogram budowy dróg lokalnych nie jest realizowany, wymaga zweryfikowania.
Bruski przypomina inwestycje, które do tej pory zrealizowano - to ulice Ptasia, część Siedleckiej i Świekatowska. Są już koncepcje projektowe dla ulic Pijarów, Gawroniej, Byszewskiej, Osada i Leszczyna. Zlecono wykonanie podobnych koncepcji, m.in., dla ulic: Botanicznej, Piaski, Sanatoryjnej, Jeżynowej, Łubinowej, Podleśnej, Siewnej i Kaplicznej.
W sierpniu podpisy
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w ciągu kilkunastu dni wyłoni wykonawcę przebudowy ulicy Grunwal dzkiej. Drogowcy przewidują, że pod koniec wakacji zostanie podpisana ostatecznie umowa i rozpoczną się prace.
- Przewidywany termin rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na wykonawcę robót to 24 lipca. Po uwzględnieniu czasu na możliwe odwołania uczestników przetargu i przeprowadzenie obowiązkowej kontroli uprzedniej przez Urząd Zamówień Publicznych, podpisanie umowy z wykonawcą robót przewidywane jest na koniec sierpnia - informuje Zarząd Dróg i Komunikacji Publicznej.
Zobacz również:
Bydgoszcz w 3D na Google Maps i Google Earth [zdjęcia]
INFO Z POLSKI - przegląd najciekawszych informacji ostatnich dni w kraju (06.07.2017)