Konsultacje zorganizowała we wtorek w Miejskim Centrum Kultury warszawska agencja Business&Culture, która działa na zlecenie pracowni Nizio Design International, przygotowującej koncepcję rewitalizacji młynów. Na spotkanie zaproszono przedstawicieli organizacji pozarządowych, działających w sferze kultury.
[break]
Reprezentowane były między innymi: Towarzystwo Muzyczne im. Paderewskiego, Fundacja Farbiarnia, Fundacja Bez Nazwy, Towarzystwo Polsko-Włoskie, Stowarzyszenie Ośrodek Działań Kulturowych Las, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna, Fundacja Profesora Ciekawskiego, Fundacja Sztuki Art-House, Stowarzyszenie Teatralne Metafora, Pracownia Kultury Współczesnej, Fundacja Kreatywnej Edukacji.
Koncerty, rezydencje i tak dalej
- Przeważyła koncepcja, że ma to być żywa instytucja kultury, tworzona oddolnie. Wewnątrz na przykład muzea: techniki, człowieka, historyczne. Mowa była też o sali kinowej, widowiskowej, kawiarni, o wykorzystaniu Młynów Rothera jako miejsca do organizowania rezydencji artystycznych - mówi Max Fuzowski z Business & Culture.
Zdaniem Józefa Eliasza ze Stowarzyszenia artystycznego Eljazz, najlepszym pomysłem dla młynów byłaby sala koncertowa. - Z filharmonii i opery miasto może korzystać w ograniczonym zakresie, tymczasem mam coraz więcej pytań z całego świata o natychmiastowe wynajęcie sali koncertowej - mówi Józef Eliasz.
Dla Remigiusza Zawadzkiego, prezesa fundacji Art-House najważniejsze jest wypracowanie koncepcji w drodze warsztatów, a nie „koncertu życzeń”. - Konsultacje pokazały, że nie do końca się to udało - uważa Remigiusz Zawadzki.
Szary obywatel też może
Uczestnicy byli też rozczarowani słabym przygotowaniem organizatorów konsultacji. - Nie byli w stanie odpowiedzieć na najprostsze pytania na temat potrzeb bydgoszczan, choć takie badania były niedawno przeprowadzane - dodaje Józef Eliasz.
Business&Culture chce jeszcze w kwietniu porozmawiać z hotelarzami.
Zwykły obywatel też będzie mógł się wypowiedzieć na temat Młynów Rothera. Urząd Miasta uruchamia dziś na swojej stronie internetowej specjalną zakładkę, umożliwiającą szybkie przekazanie propozycji. Pomysły bydgoszczan ma wziąć pod uwagę Business&Culture w swojej ekspertyzie.
