Bydgoszczanin dostał karę za brak ważnego biletu, choć bilet miał. Kontrolerzy zamiast godziny 6.16 widzieli 5.16

Dorota WittZaktualizowano 
Dariusz Bloch
Czytelnik poprosił nas o interwencję po tym, jak kontrolerzy kazali mu zapłacić prawie 300 zł, choć miał bilet. Złożył reklamację. Na odpowiedź będzie czekał miesiąc.

Pan Łukasz wsiadł do autobusu komunikacji miejskiej w czwartek wczesnym rankiem. Od razu skasował właściwy bilet, ale dla kontrolerów to nie był wystarczający argument.

- Kupiłem bilet jednogodzinny do podróży komunikacją miejską - opowiada mężczyzna. - Dokładnie o godzinie 6:16 na przystanek autobusowy Wojska Polskiego/Prezydenta Lecha Kaczyńskiego przyjeżdża autobus nr 59. Wsiadam, od razu kasuję bilet. Jadę. Na przystanku Nowy Rynek przechodzę na autobus nr 51. W pewnym momencie wsiadają kontrolerzy. Sprawdzają mój jednorazowy, godzinny bilet i wydają wyrok: my tu widzimy godzinę 5:16. Dyskutować z nimi nie można, po prostu się nie da. Świadków nie ma, bo przecież się przesiadłem. Kontrolerzy powiedzieli, że muszą wystawić mi „mandat”. A przecież mój bilet był ważny.

Trwa głosowanie...

Często widujesz pasażerów komunikacji miejskiej bez biletu?

Pan Łukasz początkowo odmówił pokazania dowodu osobistego, ale gdy usłyszał od kontrolerów, że w takim razie wzywają policję, poddał się.- To niewiarygodne, że dwaj nieugięci kontrolerzy mogą tak skutecznie zepsuć dzień każdemu, kto uczciwie kupi i skasuje bilet - mówi gorzko pan Łukasz.

Mężczyzna jeszcze tego samego dnia złożył reklamację w ZDMiKP. Przekazał swój skasowany bilet, szczegółowo opisał sytuację. Usłyszał, że odpowiedź na piśmie dostanie w ciągu 30 dni. Do zapłaty ma prawie 300 zł kary.

Lepiej jednak zapłacić

Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMIKP: - Nawet jeśli pasażer utrzymuje, że to nie on odpowiada za tę sytuację, radzę, by - mimo złożonej reklamacji - zapłacił tę dodatkową opłatę, bo ten, kto płaci niezwłocznie, ma do zapłaty niższą stawkę. Nic nie traci, bo jeśli okaże się, że to on ma rację, dostanie pełen zwrot.

Ale gdyby okazało się, że rację mają kontrolerzy, a pasażer zwlekał z opłatą, będzie musiał zapłacić wyższą stawkę.

Rzecznik zastrzega, że każda sprawa jest inna i każda taka reklamacja jest szczegółowo analizowana. Choć pasażer najpierw powinien się zwrócić do firmy kontrolerskiej, dopiero w drugiej kolejności do ZDMiKP.

- Z opisu wynika, że mamy do czynienia z błędem ludzkim. Chciałbym uspokoić tego pana, na pewno wyjaśnimy sprawę - dodaje Krzysztof Kosiedowski.

I my poprosiliśmy w piątek o komentarz firmę kontrolerską. - Podróżny w każdym przypadku ma możliwość złożenie reklamacji od nałożonej opłaty dodatkowej, w terminie od 7 dni do 3 miesięcy w zależności od charakteru zdarzenia - dowiadujemy się od Anety Koc, asystentki zarządu firmy Rewizor.

W jej bydgoskim biurze usłyszeliśmy, że nieważne gdzie pasażer złoży reklamację, bo takie wnioski firma i tak kieruje od razu do ZDMiKP i tylko on zajmuje się wyjaśnianiem wątpliwości.Potwierdza się, że rozpatrzenie skargi potrwa 30 dni.

Flash INFO, odcinek 24 - najważniejsze informacje z Kujaw i Pomorza.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 24

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

E
Elżbieta

Widać, że to się powtarza. Ja też miałam podobną sytuację córka jechała z kolegą z dworca PKP tramwajem i weszła kontrola on trzymał 2 bilety jeden udało mu się skasować i chciał skasować drugi i nie pozwolono mu ponieważ stwierdzili że nie chciał go skasować ponieważ miał dużo czasu. Nadmieniam, że córka miała miesięczny bilet ale coś się zablokował bo miała wcześniej kontrolę jadąc do dworca i już wiedziała więc chcieli skasować dwa bilety. Widzieli że ona ma miesięczny więc mandat wystawili na kolegę chociaż jeden bilet był skasowany. Złożyliśmy reklamację udokumentowaliśmy to tymi dwoma biletami i oczywiście nie uznali reklamacji i nie oddali nam biletu nie skasowanego. Wydaje mi, że nie mogą teraz złapać nikogo na gapę więc oszukują jak mogą. Jestem wprost oburzona takim zachowaniem i firma też jest nie w porządku ponieważ nie uznaje reklamacji.

P
Paula

Kontrolerzy w Bydgoszczy to totalne dno, wsiadłam do autobusu kupilam bilet w aplikacji skycash co zajelo mi minutę od wejcia a kontrolerzy uznali, ze to za pozno i ze kupilam dopiero jak ich zobaczylam co jest totalna bzdura. Zwyzywali mnie od najgorszych, grozili ze sprawe załatwimy na petli, gdyby nie chlopak, który się za mna wstawil nie dałabym z nimi rady . Dopiero gdy zgodziłam sie zeby wezwali policje a nawet sama ja juz chcialam wezwać to rzucili mi w twarz dowodem i odpuścili.

G
Gość
2019-07-22T11:20:53 02:00, Jazda:

Panie Kosiedowski:

- jeżeli się czuję niewinny, to nie płacę - porady, żeby lepiej zapłacić, bo jak szybko to mniej, to są jakieś azjatyckie zwyczaje. no ale ZDMiKP w Bydgoszczy to faktycznie jest inny stan umysłu,

- nie obchodzi mnie osobiście komu zlecacie kontrole: to ZDMiKP organizuje przewóz i bierze za to kasę. W przypadku sporu, to ZDMiKP jest stroną a nie jakaś firma "Kanar" czy inna z o.o. Wierzę, że urzędasom z Toruńskiej wygodniej, jak trudne sprawy załatwia cudzymi łapami, ale przykro mi - to jest możliwe tylko, jak ktoś uwierzy w wasze mętne bajdy o reklamacjach w prywatnych spółeczkach.

100 % racji !

G
Gość
2019-07-22T17:28:01 02:00, pasaazer:

Szkoda, że ten Pan nie zawołał policji - byłoby dwóch dodatkowych do stwierdzenia co jest na bilecie, od razu można zażądać zabezpieczenia obrazu z kamer pojazdów! Wołać policję - od tego jest jeżeli jesteście uczciwi to nic wam nie będzie.

100% racji. Wołać policję !

G
Gość
2019-07-22T11:09:34 02:00, Roma:

A dlaczego ci bohaterscy kontrolerzy nie podchodzą nawet do kloszardów???? Oni są bez biletów!!!A ja bym poprosiła policję!!!!

no właśnie .......

P
Paweł

Bzdura, jakie szczegółowe wyjaśnianie sprawy. Co prawda akurat ta sprawa zapewne pozytywnie zostanie wyjaśniona dzięki mediom. Inne to zwykła kpina, robienie ludzi w balona. Mój syn był w takiej sytuacji i ignorancja reklamacyjna była zupełna. Pasażer nigdy nie ma racji!

G
Gość

Ten rzecznik to chyba idiota albo wszystkich ma za idiotów? Każe zapłacić 300 zł i czekać 30 dni na zwrot kasy?! Widocznie dla niego 3 stówki zamrożone na miesiąc to pryszcz. Może wyłoży za pasażera?!

J
Jadzia
2019-07-22T10:18:54 02:00, kaziu:

kanary w Wolsce to bydlo.Zero kultury,ludzie z marginesu spolecznego,prymitywni.Oni maja wlasze i juz.Znam przypadek ze byla umowa pomiedy rymi ktorzy wysylaja utobusy na tease a kanarami.Nie bylo tuszu w kasownikach a te psy mialy pole do oopisu i kasowali pasazerow. Nie daj sie tym gnojom

Kaziu...nie pierdol

G
Gość

idz do sadu skoro masz wazny bilet oni zaplaca za sprawe a do tego nalezy ci sie odszkodowanie za zniewazenie i zadosc uczynienie

G
Gość
2019-07-22T17:28:01 02:00, pasaazer:

Szkoda, że ten Pan nie zawołał policji - byłoby dwóch dodatkowych do stwierdzenia co jest na bilecie, od razu można zażądać zabezpieczenia obrazu z kamer pojazdów! Wołać policję - od tego jest jeżeli jesteście uczciwi to nic wam nie będzie.

Noo jeszcze DNA kasownika by Policja sprawdziła...

p
pasaazer

Szkoda, że ten Pan nie zawołał policji - byłoby dwóch dodatkowych do stwierdzenia co jest na bilecie, od razu można zażądać zabezpieczenia obrazu z kamer pojazdów! Wołać policję - od tego jest jeżeli jesteście uczciwi to nic wam nie będzie.

p
pasazer od 40 lat

1) JAK W INNYCH PAŃSTWACH -kierowca sprawdza, sprzedaje bilety oraz wpuszcza do pojazdu przednimi drzwiami - działa tak w Niemczech, Anglii itd. - MOŻNA? - od razu odpadną śmierdzący i chorzy kloszardzi oraz gapowicze! Czemu pan prezydent takiego rozwiązania nie zaproponuje? 40 lat płace za bilety i jest coraz gorzej - co dziennie jakiś śmierdzący kloszard za darmo jedzie a ludzi się gniotą od niego!

2) MONITORING POJAZDÓW - co z zabezpieczeniem nagrań? Skoro wsiadł do autobusu X o danej godzinie to jest nagranie

3) Od razu przyjmuje się że ktoś kradnie i jedzie na gapę - WPROWADZIĆ WEJŚCIE PRZY KIEROWCY WRAZ Z OKAZANIEM CZY KUPNEM BILETU i NIE MA PROBLEMU!!! Kierowcy dodatkowo dostaną kasę do pensji, nie będzie gapowiczów i nie będzie śmierdziało! Za co płacimy przy przejazdach?

K
Ktosiuu

Działają jak automaty to może jednak lepiej zainwestować w automaty. Będzie taniej. Po co zatrudniać ludzi skoro nie zachowują się jak ludzie.

n
na własną ręke

Dawać ich nazwiska

G
Gość
2019-07-22T11:05:37 02:00, Anna:

Kasowniki ,,stawiają,, bardzo słabe stemple! Brak tuszu,czy żerowanie na takich przypadkach jak ten?? Od pewnego czasu stan stempli jest taki sam,tzn ledwo widoczny!!!!!!! Może firma przewozowa się tym zainteresuje w końcu????

Ledwo widoczne stemple mogą świadczyć o próbie wyłudzenia kasy. Nie da się odczytać, mandacik. Ja bym z miejsca wezwał Policję i taką tezę im przedstawił, mam prawo tak pomyśleć. Nie widać co się skasowało, a tu kontrola i mandat. Proste.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3