Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa S10 Bydgoszcz-Toruń. Znamy wykonawcę najdłuższego odcinka drogi S10

OPRAC.:
Jakub Kisiel
Jakub Kisiel
Budowa drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń została podzielona na cztery odcinki realizacyjne.
Budowa drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. archiwum/zdjęcie ilustracyjne
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wykonawcę odcinka drogi S10 od węzła Solec do węzła Toruń Zachód. Przetarg wygrało konsorcjum firm, Kobylarnia i Mirbud, które wybuduje odcinek drogi ekspresowej o długości 21,2 km pomiędzy Solcem Kujawskim a Toruniem.

Zobacz wideo: Drogowcy w Bydgoszczy przygotowują się do zimy

GDDKiA wybrała najniższą ofertę

W ramach postępowania przetargowego do GDDKiA wpłynęło osiem ofert na projekt i budowę drogi ekspresowej S10 na odcinku od węzła Solec do węzła Toruń Zachód. Najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 425 869 442,92 zł, złożyło konsorcjum Kobylarnia - Mirbud. Najwyższą ofertę złożyła firma Strabag (519 686 335,24 zł). Budżet GDDKiA na realizację tej inwestycji to 705 300 558,81 zł.

Przetarg na projekt oraz budowę odcinka od węzła Solec do węzła Toruń Zachód został ogłoszony 30 czerwca 2021 r., natomiast 3 września br. nastąpiło otwarcie ofert. Kryteriami ich oceny były trzy czynniki: cena (60 proc.), okres gwarancji jakości (30 proc.) oraz termin realizacji kontraktu (10 proc.).

- Dokonaliśmy wyboru najkorzystniejszej oferty. Po przeprowadzeniu analizy w toku postępowania przetargowego wybór padł na konsorcjum firm Kobylarnia (lider) oraz Mirbud (partner), której oferta w kwocie 425 869 442,92 zł uzyskała najwyższą ocenę - informuje GDDKiA.

Budowa drogi S10 Bydgoszcz - Toruń:

Przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka drogi ekspresowej o długości 21,2 km między Solcem Kujawskim a Toruniem. W ramach inwestycji powstanie m.in. nowy węzeł Solec oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych. Zbudowane zostanie również przejście dla zwierząt dużych, obejmujące zarówno nową drogę, jak i sąsiadującą linię kolejową. Odcinek kończy się na południowej obwodnicy Torunia około kilometra przed istniejącym węzłem Toruń Zachód.

Droga S10 Bydgoszcz - Toruń będzie miała 50 km długości.
Droga S10 Bydgoszcz - Toruń będzie miała 50 km długości. GDDKiA

Budowa drogi ekspresowej S10 Bydgoszcz - Toruń została podzielona na cztery odcinki realizacyjne. Obecnie trwa jeszcze analiza ofert w przetargach na dwa odcinki (Emilianowo - Solec i Toruń Zachód - Toruń Południe), natomiast w przypadku odcinka Bydgoszcz Południe - Emilianowo trwa postępowanie wyjaśniające.

  • Bydgoszcz Południe - Emilianowo
  • Emilianowo - Solec
  • Solec - Toruń Zachód
  • Toruń Zachód - Toruń Południe

Zakończenie budowy 50-kilometrowego odcinka drogi S10 Bydgoszcz - Toruń planowane jest w 2026 r.

Droga S10 połączy Szczecin z Warszawą

Docelowo droga S10 połączy Szczecin, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Płońsk, kończąc się na Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Dzięki temu będzie najszybszą drogą dojazdu ze Szczecina do Warszawy. Odcinek S10 Bydgoszcz - Toruń połączy dwa największe województwa kujawsko-pomorskiego.

Początkowo trasa pomiędzy Bydgoszczą i Toruniem miała powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak w czerwcu 2020 r. Rada Ministrów zwiększyła limit wydatków przewidzianych na realizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Zgodnie z decyzją Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia konieczne będzie przeprowadzenie ponownej inwentaryzacji przyrodniczej, w tym m.in. całorocznej inwentaryzacji ssaków kopytnych i wilków, ptaków oraz inwentaryzacji wiosennych tras migracji płazów.

- Z uwagi na zakaz lokalizowania zbiorników retencyjnych na terenach ochronnych ujęć wody, zostaliśmy zobowiązani do zmiany systemu odwodnienia na części zakresu zadania - w rejonie obwodnicy Torunia i w niewielkim stopniu w rejonie Solca Kujawskiego - informuje GDDKiA.

Przebieg drogi zatwierdzony w decyzji środowiskowej nie został zmieniony, a lokalizacja przyszłej S10 została doprecyzowana w treści wydanej decyzji GDOŚ. Szacunkowy dodatkowy koszt robót budowalnych wynikających z decyzji GDOŚ wynosi ponad 220 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo