https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa nowego dworca rozpocznie się kilka miesięcy później. Skąd to spóźnienie?

Krzysztof Drobiński
Budowa nowego Dworca Głównego w Bydgoszczy kosztować będzie 164 mln zł
Budowa nowego Dworca Głównego w Bydgoszczy kosztować będzie 164 mln zł Tadeusz Pawlowski
O co najmniej trzy miesiące przesunięto rozpoczęcie budowy nowego dworca kolejowego. Do dziś inwestor - czyli PKP - nie podpisał umowy z wykonawcą.

Inwestycja warta jest 164 mln złotych i gotowa ma być do końca grudnia 2015 roku. Przetarg na wykonanie nowego dworca głównego wygrało konsorcjum firm Budimex SA i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Lech sp. z o.o.
[break]

Według zapowiedzi władz spółki PKP, składanych podczas uroczystego przekazania pozwolenia na budowę, prace rozpocząć się miały na początku marca. Kolejnym terminem był kwiecień. Stało się tak ze względu na konieczność przedłużenia procedury przetargowej, do której potencjalni wykonawcy złożyli ponad 500 pytań. I tego terminu nie udało się dotrzymać. Tymczasem władze PKP wskazywały, że budowa bydgoskiego dworca musi postępować szybko, ze względu na wykorzystywane przy inwestycji fundusze europejskie. - Projekt ma napięty harmonogram, ale chcielibyśmy go zakończyć wraz z końcem 2015 roku - mówił w styczniu Piotr Ciżkowicz, członek Zarządu PKP SA.

Półtora roku na roboty rozbiórkowe i postawienie nowego gmachu to czas minimalny. Tym bardziej że wszystko toczyć się będzie przy funkcjonujących nadal połączeniach kolejowych.

- Czekamy na podpisanie umowy - mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimeksu. - Jesteśmy przygotowani, a piłka znajduje się po stronie zamawiającego.

Co na to zamawiający, czyli Polskie Koleje Państwowe?
- Umowa na modernizację dworca Bydgoszcz Główna zostanie podpisana do końca maja - informuje Paweł Bułtowicz z Biura Prasowego PKP SA. - Prace powinny ruszyć, zgodnie z pierwotnymi założeniami, na przełomie II i III kwartału br.

Tymczasem pierwotny termin rozpoczęcia prac był o trzy miesiące wcześniejszy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lech
Dla Bartka przeznaczam prześwit , straconą niepotrzebnie powierzchnię i zwiększone koszty ogrzewania obiektu .Pytanie Kto Cię zauroczył współczesną architekturą realizowaną w Bydgoszczy. Takie eksperymentowanie w przestrzeni architektonicznej miasta jest niedopuszczalne!
b
bartek n
Wiem ze o gustach sie nie dyskutuje ale wedlug mnie to dorownuje on temu nowemu dworcowi w Poznaniu czy tez w Katowicach wiec brzydki na pewno nie jest- mnie sie podoba, w kazdym razie jest o wiele ladniejszy niz obecna gomulkowska puszka z lat 60 tych. Jezli chodzi o windy i schody ruchome, to pisali ze beda na wszystkich peronach- wiec bedzie dobrze tez dla inwalidow.
s
sia
Nie zapomnijcie o windach na perony również a nie wózki, gabaże chorzy czy zdrowi wszystko po dziesiatkach schodów nosić.
M
Men
Projektanci zapomnieli , że najważniejszą sprawą w tego typu obiektach jest funkcjonalność. Parter to kasy i przechowalnie bagażu. Istnieją też pasażerowie niepełnosprawni. Temat architektury obiektu jest bezdyskusyjny ..To niestety będzie kolejny w mieście pomnik miernoty architektonicznej .Nieszczęsne miasto!
K
Kris
Oby, to jedyna nadzieja. Ten żałosny projekcik nie będzie ani o jotę bardziej funkcjonalny (tak samo żałośnie niskie perony, brak schodów ruchomych na perony, fatalna organizacja ruchu dookoła. Jedyne co będzie różnić ten dworzec od starego, to fakt, że stary pierwsze 30 lat jakoś wyglądał, a potem się zestarzał, a nowy będzie makabrycznie szpetny od pierwszego dnia.
b
bartek n
o wielki znawca architektury sie znalazl...Trasa Uniwersytecka jest ladna, parking na Pod Blankami jest postmodernistyczny a nie funkcjonalistyczno- komunistyczny jak stara Kaskada, wreszcie ten nowy Dworzec jest na wskros nowoczesny i bedzie wizytowka miasta- niektorzy lubia tylko narzekac
Ł
Łukasz
Trochę za dużo tych mister architektury. Trasa Uniwersytecka , nowa kaskada Pod Blankami , teraz Dworzec Główny. Jak wielka może być wytrzymałość psychiczna mieszkańców , uszczęśliwianych bublami architektonicznymi !Żal tego miasta !
G
Greta
Dobrze , bo przynajmniej przez kilka miesięcy nie będę się irytowała na widok knota architektonicznego. Teraz dopiero uwierzyłam jak głęboka jest zapaść na kolei.!
L
Lidia
A tak się cieszyłam , że niedługo ujrzę żelazko do prasowania naszych kolei. To będzie po Trasie Uniwersyteckiej kolejny kandydat do nagrody.
N
NIE Platformie
jak wszystkie centralne inwestycje dla Bydgoszczy i ta bedzie przesuwana w niebyt? podobnie będzie z S5, której starsze pokolenia mogą sie nie doczekać
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski