Inwestycja warta jest 164 mln złotych i gotowa ma być do końca grudnia 2015 roku. Przetarg na wykonanie nowego dworca głównego wygrało konsorcjum firm Budimex SA i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Lech sp. z o.o.
[break]
Według zapowiedzi władz spółki PKP, składanych podczas uroczystego przekazania pozwolenia na budowę, prace rozpocząć się miały na początku marca. Kolejnym terminem był kwiecień. Stało się tak ze względu na konieczność przedłużenia procedury przetargowej, do której potencjalni wykonawcy złożyli ponad 500 pytań. I tego terminu nie udało się dotrzymać. Tymczasem władze PKP wskazywały, że budowa bydgoskiego dworca musi postępować szybko, ze względu na wykorzystywane przy inwestycji fundusze europejskie. - Projekt ma napięty harmonogram, ale chcielibyśmy go zakończyć wraz z końcem 2015 roku - mówił w styczniu Piotr Ciżkowicz, członek Zarządu PKP SA.
Półtora roku na roboty rozbiórkowe i postawienie nowego gmachu to czas minimalny. Tym bardziej że wszystko toczyć się będzie przy funkcjonujących nadal połączeniach kolejowych.
- Czekamy na podpisanie umowy - mówi Krzysztof Kozioł, rzecznik prasowy Budimeksu. - Jesteśmy przygotowani, a piłka znajduje się po stronie zamawiającego.
Co na to zamawiający, czyli Polskie Koleje Państwowe?
- Umowa na modernizację dworca Bydgoszcz Główna zostanie podpisana do końca maja - informuje Paweł Bułtowicz z Biura Prasowego PKP SA. - Prace powinny ruszyć, zgodnie z pierwotnymi założeniami, na przełomie II i III kwartału br.
Tymczasem pierwotny termin rozpoczęcia prac był o trzy miesiące wcześniejszy.
