https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Będzie remont ronda Toruńskiego. Tramwaje nie pojadą Mostem Pomorskim

red
most pomorskimost pomorski
most pomorskimost pomorski Dariusz Bloch
19 marca rozpocznie się pierwszy etap remontu ronda Toruńskiego. W związku z tym tramwaje przejeżdżające przez Most Pomorski, zmienią swoje trasy. Kursować przestanie tramwaj linii nr 7. Pozostałe tramwaje jeździć będą przez Babią Wieś.

Prace remontowe podzielone zostaną na dwa etapy. Pierwszy zacznie się 19 marca i, zgodnie z zapowiedziami ZDMiKP, potrwa do 27 maja.

Najpierw remontowane będą przejazdy tramwajowe przez rondo od strony Mostu Pomorskiego. W tym czasie wszystkie tramwaje jadące od strony Łęgnowa i z górnego tarasu miasta będą przejeżdżać przez Babią Wieś (linie nr 4 i 8).

Funkcjonowanie linii tramwajowej nr 7 zostanie na czas prowadzonych prac wstrzymane. Prace na przejazdach będą się odbywać w dwóch częściach (najpierw zamknięta będzie jedna strona jezdni, a następnie druga).

Aby ułatwić dojazdy pasażerom linii nr 5, wprowadzone zostaną dodatkowe pociągi w czasie szczytu w dni nauki.

Komunikacja zastępcza

W związku z powyższym, w relacji Kapuściska – Most Kazimierza Wielkiego, uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza z oznaczeniem „Za T7". Autobus zastępczy będzie uzupełniał ofertę linii autobusowej nr 59 na tym odcinku. Kursy na wspólnym odcinku trasy będą się odbywały co ok. 15 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut po szczycie.

Drugi etap remontu potrwa od 28 maja do końca sierpnia.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jan z górnego tarasu
Pół roku! Jak wam nie wstyd ustalać taki termin? Brak ludzi do pracy na 2 zmiany? Panowie w "Sanatorium przy Wałach Jagiellońskich" rwą się do pracy aby odpracować swe winy a Wy co!?

Tak było za "zgniłej komuny" !

Zawrotne tempo

Linia „Brda” powstała w 1953 roku. Swoją nazwę zawdzięcza rzece, wzdłuż której biegnie większa część torowiska od Zbożowego Rynku do Łęgnowa. Szyny od razu ułożono także wzdłuż ul. Perłowej, i Szpitalnej - na Glinki - oraz wzdłuż Wojska Polskiego - na Kapuściska. Sieć tramwajowa w ciągu 9 miesięcy podwoiła się. Trasę otwarto z wielką fetą 21 lipca 1953 roku. Powstało wówczas 5 nowych linii tramwajowych o długości 23 kilometrów. Dla porównania planowane torowisko do Fordonu ma mieć „tylko” 10 km.

Kilofy i furmanki

Decyzja o budowie linii zapadła wiosną 1952 roku. Była wymuszona przede wszystkim tym, że rozwijały się zakłady przemysłowe wzdłuż Toruńskiej (między innymi „Stomil”), budowały się osiedle Kapuściska oraz szpital miejski przy Szpitalnej. Prace ziemne rozpoczęły się już w październiku 1952 roku.

Warunki terenowe były bardzo trudne - gliniaste i grząskie grunty nadrzeczne w pobliżu dzisiejszej hali „Łuczniczka”, nie wspominając o wysokich wzniesieniach, rozbijanych kilofami i łopatami podczas miesięcy zimowych, gdy ziemia była zamarznięta. Bydgoszcz nie mogła jeszcze wówczas - w warunkach powojennej odbudowy kraju - liczyć na przydział ciężkiego sprzętu mechanicznego. Całość prac wykonywano ręcznie prymitywnymi metodami, do wywożenia ziemi używając konnych furmanek.
j
jowie
No I dobrze, niech remontuja na zlosc Toruniowi. Lepiej jak wydadza te kase u nas niz w Piernikowie.
W
Wyżyniak
Po takim tłoku przez B.Wieś szybko będą tam tory do wymiany a jeszcze niech trochę deszcz popada to całkiem paraliż.
d
dwumieściuch
To się siódemka najeździła
k
kruk
Przecież nie tak dawno, bo zaledwie kilka lat temu była wielka modernizacja tego ronda. Mieszkań nie remontuje się tak często, jak u nas miejskie budowle drogowe. To świadczy, że poprzednie
prace były niskiej jakości.
B
BDG33
Remont przejazdów jest potrzebny, oby tylko nie wykonano go podobnie jak poprzednio, czyli byle jak...
y
yacaR
Nareszcie bo przejazd przez tory to jakies nieporozumienie!! zwlaszcza zachodnia strona wylozona zapadajacą się kostką brukową...
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski