Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zbyt wysoka cena za usługę w zakładzie szewskim w Bydgoszczy? Mieszkaniec czuje się oszukany

Marta Mikołajska
Marta Mikołajska
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Archiwum Polska Press
O interwencję poprosił nas jeden z mieszkańców Bydgoszczy, niezadowolony z usługi jednego z zakładów szewskich w Bydgoszczy. Jak opowiada, w grudniu zostawił u niego do naprawy trzy pary butów. I choć usługę wykonano bez zarzutu, jego sprzeciw budzi jej cena - zdaniem bydgoszczanina, zbyt wysoka.

Zobacz wideo: Duże zmiany w strefie płatnego parkowania w Bydgoszczy

od 16 lat

- Do tej pory korzystałem z usług tego szewca regularnie. Za naprawę jednorazowo płaciłem w granicy 50-65 zł od pary. Tak miało być też tym razem, co łącznie dałoby kwotę około 180 zł. Tymczasem okazało się, że do zapłaty mam 275 zł - opowiada pan Zbigniew.

Dodaje jednocześnie, że w lokalu, w którym prowadzona jest działalność, nie ma widocznego cennika świadczonych usług, a przy regulowaniu transakcji nie otrzymał paragonu. Sprawa została zgłoszona do Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Bydgoszczy 15 grudnia. Zapytaliśmy, jakie działania zostały w tej sprawie podjęte.

Bydgoszcz. Miejski Rzecznik Konsumentów interweniuje

- MRK dwukrotnie występował do przedsiębiorcy, który dwukrotnie udzielił odpowiedzi na te wystąpienia. Konsument otrzymał kopie wszystkich tych dokumentów, a także dwukrotnie pisemne informacje odnośnie dalszych prawnych możliwości dochodzenia roszczenia przez konsumenta oraz odnośnie organu właściwego w sprawach dotyczących informowania o cenach towarów i usług, uprawnionego do przeprowadzenia kontroli w tym zakresie - poinformowała Anna Dolewska, Miejski Rzecznik Konsumentów w Bydgoszczy.

W swojej skardze bydgoszczanin wnosi o dokonanie zwrotu różnicy pomiędzy ceną ustaloną przy zawieraniu umowy, a ceną uiszczoną, tj. kwoty w wysokości 95 zł.

Właściciel zakładu szewskiego w odpowiedzi do Miejskiego Rzecznika Konsumentów odpiera jednak te zarzuty.

- Oddając obuwie do naprawy, pan Zbigniew spieszył się i powiedział, że wiem, co mam zrobić. Cena w tym dniu nie była ustalana - czytamy w odpowiedzi. Jak podkreśla usługodawca, naprawa wykonana została zgodnie z cennikiem usług, który jest umieszczony w widocznym miejscu od początku prowadzenie przez niego działalności (tj. od 2014 r.). Z wyjaśnień właściciela zakładu wynika także, że klient - już po przedstawieniu opisu zlecenia - nie życzył sobie jednej z wykonanych usług, więc kwota została pomniejszona do 265 zł. Zwrotu gotówki pan Zbigniew miał zażądać po dwóch dniach od wykonania naprawy.

- Z dialogu wyszło, że pan Zbigniew nie życzył sobie też umieszczenia nowych wkładek skórzanych, dlatego zostały one wyciągnięte oraz została oddana kwota 10 zł - czytamy. Jak twierdzi szewc, klient był wówczas zdenerwowany, wręcz agresywny, i nazwał go "złodziejem". Podkreśla też, że każdy klient otrzymuje paragon z opisem usługi, jednak wiele osób go nie zabiera twierdząc, że nie jest potrzebny.

Bydgoszcz. Gdzie konsument może zgłosić się po pomoc?

Jak dowiadujemy się z informacji przekazanych przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów, jeżeli mieszkaniec chce dochodzić swoich roszczeń, dalsze swoje kroki powinien skierować do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Bydgoszczy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo