Historia opisana w książce obejmuje czasy od zarania autobusów w grodzie nad Brdą aż po czasy współczesne. Aby poszczególne tematy były czytelne, podzielono ją na poszczególne rozdziały i przedstawiono w formie kalendarium. W końcowej części monografii czytelnik znajdzie uzupełnienie dotyczące danych technicznych poszczególnych pojazdów, schematów sieci autobusowej i tabel. Monografia została także poszerzona o prezentację biletów komunikacji miejskiej w Bydgoszczy na przestrzeni lat powojennych, które zmieniały swoje nominały i wygląd na przestrzeni wielu dziesiątków lat.
- Cennym uzupełnieniem monografii jest także duża ilość niepublikowanych dotąd fotografii, które poza autobusami w dużej mierze przedstawiają zmieniająca się przez lata Bydgoszcz ze swoimi mieszkańcami, pięknymi gmachami i kamienicami – informują autorzy. - Czerpaliśmy wiedzę z różnych źródeł. Dlatego czytelnik napotka między innymi wypowiedzi ludzi związanymi z komunikacją miejską, jak i cytaty z lokalnych gazet, czy też fragmenty artykułów fachowej literatury.
Drugą ważną kwestią, którą podjęto w opracowaniu jest tabor. Wyszczególnione zostały cztery „kroki milowe” bydgoskiej komunikacji autobusowej: gdy wprowadzenie do ruchu nowszego typu taboru poprawiło w dużym stopniu komfort podróżowania pasażerów, co miało miejsce w latach 1950 (pierwsze fabrycznie nowe Mavagi), 1966 (pojemne Jelcze „ogórki”), 1981 (niezawodne i duże Ikarusy) i 1997 (początek wprowadzania nowoczesnego taboru marki Volvo).
To też może Cię zainteresować
W niedzielę o godz. 14.00 Stanisław Sitarek i Dariusz Falkowski spotkają się z czytelnikami w Młynach Rothera (Spichrz Zbożowy, II piętro). Godzinę wcześniej, na placu przed głównym wejściem do Młynów, będzie miniwystawa dwóch zabytkowych autobusów oraz możliwość wypróbowania rowerów cargo. Wstęp wolny, dla uczestników spotkania autorskiego jest przewidziany poczęstunek.
Przypomnijmy, że właśnie 22 września (najbliższa niedziela) obchodzony jest Europejski Dzień bez Samochodu.
