Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukty Warszawskie w ruinie. Bydgoscy drogowcy ogłosili przetarg na ich podparcie

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Operacja podparcia bydgoskich Wiaduktów Warszawskich i opracowanie kosztorysu przebudowy obiektów będzie kosztować 2 mln zł - tak przynajmniej wynika ze specyfikacji przetargowej
Operacja podparcia bydgoskich Wiaduktów Warszawskich i opracowanie kosztorysu przebudowy obiektów będzie kosztować 2 mln zł - tak przynajmniej wynika ze specyfikacji przetargowej Dariusz Bloch
Budowa podparć wiaduktów ma umożliwić ich funkcjonowanie do czasu zakończenia analiz i badań i do odpowiedzi na pytanie, co z nimi ma się dziać dalej. Wiadukty Warszawskie w Bydgoszczy są w ruinie - uznają bydgoscy drogowcy.

Zobacz wideo: Otwarcie ulicy Kujawskiej w Bydgoszczy dla tramwajów.

- Usłyszałem od naszych drogowców, że najlepszym wyjściem byłoby zbudowanie tych wiaduktów od nowa. Tyle że to koszt 200 mln zł - mówi Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy. - To by oznaczało zahamowanie inwestycji w Bydgoszczy na kilka lat.

Przetarg na zabezpieczenie

W dniu 22.12.2020 Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Wykonanie podparcia wiaduktów warszawskich – północnego i południowego wiaduktu drogowego w ciągu ul. Fordońskiej w Bydgoszczy".

"Podparcie" to nic innego jak stalowe klatki podtrzymujące podpory i przęsła. Termin składania ofert mija 11 stycznia 2021. Podparcie ma być wykonane w ciągu 22 tygodni przy podporach przęseł w czterech miejscach dla obu wiaduktów.

Inwestycja ratunkowa ma kosztować 2 mln zł - w tym mieści się także także koszt opracowania przebudowy wiaduktów.

- Ściśle kontrolujemy obiekt i nie stwierdzono aby cokolwiek pod spodem z niego „spadało” na trawę czy jezdnię – zapewnia Tomasz Okoński, rzecznik ZDMiKP. - W związku z tym, że kierowcy wybrali trasy alternatywne, wprowadziliśmy zmiany w ustawieniu sygnalizacji świetlnej u zbiegu ulic Fordońskiej i Kamiennej a na drogach mamy mniejszy ruch spowodowany ograniczeniami epidemiologicznymi, ruch pojazdów na wiaduktach odbywa się w miarę płynnie.

Na obu wiaduktach od dwóch miesięcy zamknięto po jednym pasie ruchu.

Zapraszamy Was w podróż kilkadziesiąt lat wstecz - zobaczcie na archiwalnych zdjęciach, jak budowano/remontowano bydgoskie mosty i wiadukty. Publikujemy też archiwalne fotografie przedstawiające dobrze znane bydgoskie konstrukcje. W niektórych miejscach sporo się od tego czasu zmieniło, w innych czas jakby się zatrzymał...Przesuń zdjęcie gestem lub naciśnij strzałkę w prawo

Tak budowano Bydgoszcz. Poznajesz te miejsca? [archiwalne zdjęcia]

Inne takie obiekty rozebrano

Wiadukty Warszawskie zbudowano w latach 1973-1974. To w zasadzie dwa wiadukty. Leżą w ciągu drogi krajowej, ale ich utrzymanie należy do gminy Bydgoszcz.

Jak mówi Maciej Gust, zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy: - To jeden z najbardziej oszczędnościowo budowanych systemów mostowych zbudowanych w latach 70. ubiegłego wieku. Z analiz i ekspertyz, które mamy, wynika, że wszystkie obiekty budowane w podobnej technologii, uległy rozbiórce.

Na razie o stanie wiaduktów poinformowano inspektora nadzoru budowlanego. Ekspertyza stanu technicznego będzie rozszerzona - być może będzie gotowa do końca tego roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo