Nowy budynek dydaktyczny Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego o będzie miał cztery kondygnacje. Zostanie wzniesiony w Fordonie, przy ulicy Kaliskiego - jak już informowaliśmy, do Fordonu sukcesywnie przenoszony jest kampus uniwersytecki.
Projektanci zapewnili mu funkcjonalne i komunikacyjne powiązanie z istniejącym budynkiem Auditorium Novum. Bryła budynku powstanie na planie prostokąta. Wyróżniać będą go duże pionowe przeszklenia. Elewacja utrzymana będzie w szarej kolorystyce.
- Wewnątrz znaleźć się mają sale dydaktyczne, w tym sale specjalistyczne, pomieszczenia biurowe i usługowe, ale najważniejszym pomieszczeniem będzie sala wielofunkcyjna. Została ona zaprojektowana jako przestrzeń częściowo zmienna,
z możliwością dostosowywania do aktualnych potrzeb edukacyjnych - informują służby prasowe ratusza. - Sala, która znajdzie się w segmencie B gmachu UTP, będzie bowiem mogła być dzielona na dwie lub cztery niezależne, mniejsze sale. Dzięki temu można organizować w niej zajęcia dydaktyczne, a także konferencję, pokazy i wydarzenia kulturalne, zgodnie z doraźnymi potrzebami organizatorów czy kadry uczelni.
W nowoczesnym gmachu przewidziano szachty technologiczne (konstrukcje, w których umieszczane są przewody elektryczne, a także instalacje sanitarne czy wentylacyjne) umożliwiające elastyczne wykorzystanie przestrzeni pod względem ewentualnego jej dostosowania do bieżących celów UTP.
Z budynku będą korzystali oczywiście studenci wszystkich wydziałów, ale dedykowany jest on szczególnie Wydziałowi Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska, Wydziałowi Inżynierii Mechanicznej, Wydziałowi Telekomunikacji, Informatyki i Elektrotechniki oraz Wydziałowi Rolnictwa i Biotechnologii. Obiekt ma być dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Nowy gmach w Fordonie ma powstać do 2020 roku. Koszty budowy szacowane są na 47 milionów złotych. Inwestycja sfinansowana zostanie z trzech źródeł: dotacji z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, dotacji Kujawsko - Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego i pieniędzy UTP.
Dwa razy więcej fotoradarów na polskich drogach. Zobacz wideo!
