Zdaniem naszego Czytelnika, swingi mają uszkodzenia, a dotyczy to jedynie pięciu składów o numerach bocznych od 111 do 115.
- Od kilkunastu dni w pięciu składach PESA Swing występuje problem z odkształconymi kołami - najczęściej w ostatnich wózkach - pisze do nas Błażej Bembnista. - Powoduje to spory huk podczas przejazdu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu.
Zdaniem Czytelnika, do tej pory ani MZK, ani PESA nie interweniowały w tej sprawie.
- Tramwaje jeżdżą zgodnie z planem, ale jeżdżenie z odkształconymi kołami powoduje zniszczenia składu oraz torowisk - czytamy. - Może dojść do kolejnych, poważnych awarii. Wszyscy są świadomi, jak zły jest obecnie stosunek mieszkańców do komunikacji miejskiej i każde tego typu zdarzenie działa na niekorzyść władz.
Zobacz film nagrany przez naszego Czytelnika:
Błażej Bembnista zauważa:- Nie może być tak, że roczne tramwaje wymagają napraw i nie są właściwie utrzymywane. Stan poprzednich dwóch składów PESY, zakupionych w 2008 roku, jest tragiczny - także huczą i mają częste awarie. Nie zanosi się jednak na ich naprawę główną, co postulują społecznicy związani ze sprawami komunikacji publicznej. Warto by dopytać również o tę kwestię.
Komentarz ZDMiK w Bydgoszczy na kolejnej stronie
- Możemy temu problemowi jedynie przyjrzeć się i dać znać użytkownikowi tych pojazdów, czyli spółce Tramwaj Fordon - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Spółka świadczy dla nas tylko usługi przewozowe.
Jak się wczoraj jednak okazało, swingi bydgoskiego producenta wcale nie mają problemów technicznych...
- Zużycie kół jest naturalnym procesem eksploatacyjnym, postępującym wraz z przejechanymi kilometrami. Nie jest to wada ani usterka pojazdu - mówi Michał Żurowski, rzecznik zakładów PESA. - Zgodnie z wytycznymi dokumentacji techniczno-ruchowej, na bieżąco prowadzone jest monitorowanie i usuwanie skutków zużycia eksploatacyjnego.
Przeczytaj też: Dobra zmiana dla kierowców? PiS stawia weto
Jak informuje Michał Żurowski, z uwagi na naturalne zużycie powierzchni tocznej kół tramwaje o numerach bocznych 111, 112 i 113 zostały wycofane z eksploatacji celem wykonania odpowiednich czynności obsługowych. - Chodzi między innymi o toczenie obręczy kół - dopowiada rzecznik i dodaje: -PESA jako producent tramwajów nie odpowiada za ich eksploatację, nie lekceważy jednak sygnałów użytkownika i pozostaje z nim w stałym kontakcie, by wspólnie reagować, gdy wystąpi taka potrzeba.
Przypomnijmy, że na wiosnę linia do Fordonu przez dwa tygodnie będzie nieczynna - przy Lewińskiego oraz Akademickiej trzeba przeprowadzić prace stabilizujące grunt pod torowiskiem. Komunikację przejmą autobusy.