Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj do Fordonu i opłacalności

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Rafał Bruski
Rafał Bruski Dariusz Bloch
Pytamy Rafała Bruskiego, prezydenta Bydgoszczy

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju zgodziło się, żeby nową linię tramwajową do Fordonu obsługiwały Miejskie Zakłady Komunikacyjne. Czy to dobre rozwiązanie?
Zwróciliśmy się do ministerstwa o zgodę, bo zależało nam na przejrzystym rozwiązaniu obsługi i utrzymania linii do Fordonu. Na starcie projektu zakładano, że przewozy będzie realizować spółka Tramwaj Fordon. Wymagałoby to jednak rozbudowy struktur tego podmiotu.
Czy obecny wariant jest dla miasta opłacalny?
Tak, i to najbardziej opłacalny. Gwarantuje wykonywanie usług przez doświadczoną firmę. Inne rozwiązanie mogłoby negatywnie wpływać na jakość organizowanych połączeń. Poza tym Tramwaj Fordon nie ma żadnego doświadczenia w świadczeniu usług przewozowych. No i unikamy dublowania miejskich struktur. Zyskujemy ograniczenie wydatków, ponoszonych przez miasto z tytułu usług przewozowych - mniejsze koszty funkcjonowania spółki Tramwaj Fordon, zdecydowanie mniejsza struktura organizacyjna, nie ma też konieczności zakupu dodatkowego sprzętu do utrzymywania infrastruktury.
Kiedy koniec budowy?
Pierwsze próbne przejazdy zostały zaplanowane na listopad. Całość wartej ponad 430 mln inwestycji zostanie odebrana do końca roku. Zakładamy, że pierwsze regularne kursy tramwajów zaczną się z początkiem nowego roku, gdy spółka będzie dysponować wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami na użytkowanie nowego torowiska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!