https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Styczniowa upadłość wcale nie musi oznaczać końca dla soleckiej fabryki autobusów

Tomasz Zieliński
Jeden z autobusów, którym firma KDD trans będzie wozić mieszkańców BydgoszczyJeden z autobusów, którym firma KDD trans będzie wozić mieszkańców Bydgoszczy
Jeden z autobusów, którym firma KDD trans będzie wozić mieszkańców BydgoszczyJeden z autobusów, którym firma KDD trans będzie wozić mieszkańców Bydgoszczy Tomasz Czachorowski
Nowoczesne solbusy, które jeżdżą na kilku bydgoskich liniach, są serwisowane - zapewnia firma KDD-Trans. Obsługę posprzedażową zapewnia nowa spółka z Solca Kujawskiego.

Jeszcze kilka miesięcy temu największym problemem bydgoskiej komunikacji wydawało się wypieranie z rynku Miejskich Zakładów Komunikacyjnych przez prywatnych przewoźników. Od kilku miesięcy pojawił się nowy - upadłość „Solbusa” z Solca Kujawskiego. Z jego pojazdów korzysta między innymi firma KDD Trans, obsługująca kilka linii autobusowych.
[break]

Upadłość w styczniu

O problemach soleckiego producenta autobusów wiadomo było od dawna. Zaczęły się około 5 lat temu. Zakłady miały kłopoty z wejściem na rynek miejskich pojazdów - a ten związany z pojazdami dla komunikacji międzymiastowej właśnie się załamał. Kierownictwo prowadziło postępowanie układowe, niestety nie przyczyniło się ono do wyjścia firmy z kłopotów. Decyzję o upadłości Solbusa sąd podjął w styczniu.
Solecka fabryka zatrudniała około 200 osób. Straciły one pracę w Solbusie, ale znalazły zatrudnienie w spółce Lider Trading. To ona zajmowała się w ostatnich latach sprzedażą pojazdów, które produkował dla niej Solbus. Nowa spółka zapewnia, że nie ma zaległości produkcyjnych. Ostatnia duża partia pojazdów - 35 autobusów napędzanych gazem, zamówionych przez warszawskie Miejskie Zakłady Komunikacyjne - została klientowi dostarczona zgodnie z zamówieniem.
Lider Trading przejął wszystkie zobowiązania związane z serwisowaniem pojazdów Solbusa.

Opieka będzie

Nad Brdą solbusów używa spółka KDD-Trans, która w ubiegłym roku wygrała przetarg na obsługę linii autobusowych 55, 67 oraz 69. Czy pojazdy, z dumą prezentowane bydgoszczanom podczas wrześniowego pokazu pod Operą Nova, mają szansę na dobra opiekę? - Autobusy kupiliśmy nie od Solbusa, ale od firmy Lider Trading - mówi „Expressowi Bydgoskiemu” Marzena Biały, dyrektor KDD-Trans. - To ona świadczy usługi serwisowe i gwarancyjne.

Działają pełną parą

Nowa solecka firma nie zamierza się poddawać. Jednym z realizowanych zamówień jest obecnie kontrakt z częstochowskim MZK na dostawę kilkudziesięciu pojazdów hybrydowych dla tego przewoźnika. Pod Jasną Górą powstaje już specjalna nowa zajezdnia dla tych pojazdów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
avalon
Niemiecki Solaris ma wsparcie i przyzwolenie Neoplana na udział w rynku - w PL montują tylko ramy i składają do kupy Niemieckie podzespoły. Solbus jak widać nie ma pozwolenia zachodnich koncernów na udział w rynku - cokolwiek zbudują inni zrobią to taniej i teoretycznie lepiej.
c
czytelnik
Pisze ktos takie rzeczy co niema wogole pojecia o komunikacji
w
waldek
Do nowoczesnych to duzo tym autobusom brakuje jak by byly dobre jak Solaris to by je kupowano a tak widocznie niejest wystarczy przejechac sie nimi na liniach obsugiwanych przez ta firmę krzak
A
Adam
"Jeszcze kilka miesięcy temu największym problemem bydgoskiej komunikacji wydawało się wypieranie z rynku Miejskich Zakładów Komunikacyjnych przez prywatnych przewoźników."

Co za bzdura? W którym momencie to bylo problemem? Prosze Pana redaktora o szczera odpowiedz w którym momencie to bylo zwiazane jakimikolwiek problemami? Naprawde jestem ciekawy skad Pan takie bzdury wypisuje Do do firmy Solbus: Aby ograniczyc dlugi spolka z o o zostala rozwiazana i produkcje prowadzi firma lidertrading z Sanoka (nie ma nic wspolnego z Autosanem).
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski