Nowy węzeł na Leśnym służy pasażerom korzystającym z pociągów i autobusów. Znacznie ułatwił przesiadki, a dojścia na perony są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Mieszkańcy Osiedla Leśnego mogą również przez nowy tunel dotrzeć do Lasu Gdańskiego.
Nowa infrastruktura po zmroku ulegała, niestety, dewastacjom. Nowe ściany pokrywało graffiti, rozkradano i niszczono toalety, windę. Budziło to wielką irytację bydgoszczan i władz miasta.
- W związku z tym, na terenie budynku obsługi podróżnych od 27. grudnia zaczął działać punkt Straży Miejskiej - poinformowało Biuro Obsługi Mediów i Komunikacji Społecznej UMB.
Zdecydowano przy tym o dość nietypowej organizacji dyżurów strażników. Funkcjonariusze patrolujący tę część miasta będą odbywać tam... regulaminowe przerwy (w różnych godzinach, także nocnych).
- Oznacza to, że na terenie stacji Bydgoszcz Leśna przez kilka godzin w ciągu doby będą funkcjonariusze. Dodatkowo, w przyszłym roku ta część miasta zostanie objęta monitoringiem. Pozwoli to jeszcze lepiej zadbać o bezpieczeństwo osób korzystających z węzła komunikacyjnego. Takie rozwiązanie umożliwi także skuteczne wykrywanie sprawców dewastacji - zapowiadają w ratuszu.
Przypomnijmy, że zmodernizowany węzeł na Osiedlu Leśnym został otwarty wiosną tego roku. Wyburzono tam stary budynek stacji. Zastąpił go nowoczesny obiekt obsługi podróżnych, który zamyka perspektywę ul. Sułkowskiego.
Dla bezpieczeństwa podróżnych wybudowano tunel komunikujący pętlę autobusowa z peronami. Wszystkie perony są dostępne także dla osób niepełnosprawnych dzięki zainstalowaniu wind. Na przebudowanych peronach wymieniono nawierzchnię i ustawiono estetyczne wiaty. U zbiegu ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej wybudowano rondo, które poprawiło bezpieczeństwo oraz płynność ruchu.
Na nowej pętli autobusowej powstała też jezdnia dworcowa typu „Kiss &Ride” („Pocałuj i jedź”) umożliwiająca także indywidualnym kierowcom podwożenie pasażerów i krótkotrwały postój w pobliżu wejścia na dworzec. Zatoki autobusowe wybrukowano kostką kamienną. Inwestycja, wraz z prowadzoną równolegle budową nowego przystanku kolejowego na Błoniu i modernizacją peronów stacji Bydgoszcz Bielawy kosztowała 37 mln zł.