Porozumienie zakładało, że inwestor buduje wielopoziomowy parking, a miasto zapewnia mu klientów, blokując możliwość parkowania w najbliższej okolicy. Chodziło o to, by inwestycja nie podzieliła losu parkingu za hotelem City, który przez długi czas miał problemy ze znalezieniem klientów.
![Starówka bez miejsc parkingowych [MAPA]](https://d-pt.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/89/81/5812cf45bbeb7_o,size,445x270,q,71,h,b58afc.jpg)
[break]
- Poprzedni prezydent złożył taką deklarację - przyznaje Anna Strzelczyk-Frydrych z biura prasowego ratusza. - Cały czas prowadzone są przez ZDMiKP bieżące analizy dostępności miejsc parkingowych. Żadne decyzje nie zostały podjęte. Trzeba mieć na uwadze, że w konsekwencji prowadzonej obecnie rewitalizacji ulic w rejonie Starego Rynku powstaje zupełnie nowa struktura Śródmieścia, gdzie priorytetem jest estetyka - podkreśla.
W pierwotnej wersji była mowa o grubo ponad 450 miejscach na parkingu wielopoziomowym. Dziś wiadomo, że będzie ich zaledwie 238. Uznano więc, że porozumienie z firmą Metalbark, która buduje parking i jej prezesem Zbigniewem Barłogiem, nie jest już wiążące, a miejsca parkingowe niedaleko nowego obiektu jednak się pojawią.
Tyle że nawet po wycofaniu się z zapisów, które pojawiły się w liście intencyjnym, podpisanym przez poprzedniego prezydenta, miejsc do parkowania w okolicach Starego Rynku będzie bardzo mało. Wliczając parkingi koło opery, na Rybim Rynku i na ul. Podwale, wszystkie miejsca w płatnej strefie parkowania i na parkingu wielopoziomowym będzie ich dokładnie 808 (dokładną mapę wraz z rozmieszczeniem miejsc parkingowych publikujemy na naszej stronie internetowej www.express.bydgoski.pl). Potwierdza to ZDMiKP.
- W związku z realizowaną obecnie rewitalizacją uliczek i budową parkingu przy ul. Pod Blankami planowane są zmiany lokalizacji miejsc parkingowych. Projekt rewitalizacji zakłada znaczące zmniejszenie liczby miejsc parkingowych i przeniesienie ich do nowego parkingu - potwierdza Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.
Dokumentacja projektowa i studialna przebudowy ulic, które kosztem niemal 700 tysięcy złotych przygotowała firma Ayesa, zakłada, że cała okolica Starego Rynku pozbawiona będzie miejsc parkingowych (poza wskazanymi miejscami dla osób niepełnosprawnych i taksówek). Więcej miejsc znaleźć będzie można dopiero przy Starym Porcie z jednej strony i na Wałach Jagiellońskich z drugiej. - Braki uzupełnimy przez wyznaczenie dodatkowych miejsc parkowania poza obszarem zrewitalizowanych uliczek - przyznaje Krzysztof Kosiedowski. - W miarę możliwości będziemy starali się zachować jak największą liczbę miejsc parkingowych po kolejnym etapie rewitalizacji uliczek Starego Rynku.
Ze Zbigniewem Barłogiem nie udało nam się wczoraj skontaktować.