https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stacja na Błoniu prowadzi donikąd

Wojciech Mąka
Nowa stacja Bydgoszcz Błonie jest już prawie gotowa. Tyle że wielkiego ruchu lokalnych pociągów na niej nie zobaczymy
Nowa stacja Bydgoszcz Błonie jest już prawie gotowa. Tyle że wielkiego ruchu lokalnych pociągów na niej nie zobaczymy Tomasz Czachorowski
Po co powstaje nowa stacja kolejowa na Błoniu, skoro nie kursują tędy ani pociągi w ramach BiT City, ani nie ma połączenia z Portem Lotniczym? Nie wiadomo, kiedy najbardziej wysunięty na zachód bydgoski przystanek kolejowy przestanie świecić pustkami.

[break]
Realizacja projektu BiT City praktycznie już się zakończyła. Trwają jeszcze drobne prace przy trzech stacjach kolejowych w Bydgoszczy - m.in. na Błoniu. W ramach prac powstały dwa perony o długości 200 metrów, wyremontowano kładkę dla pieszych. Co więcej - przebudowano prowadzącą do stacji ulicę Madalińskiego. Położono tam nowy asfalt, żeby ulica wytrzymała ruch autobusów komunikacji miejskiej, które mają docierać do przystanku. Nie zapomniano o ścieżkach rowerowych, a nawet parkingu dla samochodów. Problem polega na tym, że stacja, która w ramach łączenia Torunia z Bydgoszczą powstała, nie będzie takiej linii obsługiwać - elfy z Torunia będą docierały jedynie do stacji Bydgoszcz Główna.

PRZECZYTAJ:Wożenie powietrza

Od 2004 roku nie funkcjonuje tu także linia kolejowa nr 356, wiodącą z Bydgoszczy do Poznania przez Szubin, Kcynię, Gołańcz, Wągrowiec. Tymczasem po drugiej stronie - od Wielkopolski - finansowana z RPO rewitalizacja torów Poznań-Wągrowiec stała się faktem. Na trasie kursuje dziennie kilkanaście par pociągów. Marszałek Piotr Całbecki twierdzi uruchomienie naszej części linii nie leży w zainteresowaniu PKP.

Tymczasem podczas konsultowania Planu Spójności Drogowej i Kolejowej Rafał Bruski, prezydent Bydgoszczy, zwracał uwagę, że stacja na Błoniu powinna być wykorzystana poprzez zwiększenie liczby połączeń do Inowrocławia. - Nie chcemy, żeby stała się druga Włoszczową - podkreślał prezydent.

Jak wiemy, na niczym spełzły także próby skomunikowania Błonia z bydgoskim Portem Lotniczym. To o tyle ciekawe, że ze stacji na lotnisko biegła 1800-metrowej długości bocznica kolejowa. Podczas grudniowej konferencji podsumowującej projekt BiT City, wyjaśnia Agnieszka Gołębiowska, pełnomocnik zarządu województwa ds. projektu przyznała: - To pozostałość po pomyśle budowania linii kolejowej przez Trzciniec na bydgoskie lotnisko. Jednak w połowie przyszłego roku węzeł ten będzie wykorzystywany przy obsłudze zmodernizowanej linii Bydgoszcz-Inowrocław.

Tymczasem, jak zapewnia Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich, od 16 stycznia do martwej stacji będą kursowały autobusy m.in. linii 53. - Zamiast kończyć kurs na Błoniu, autobus pojedzie kawałek dalej - mówi rzecznik.

Urząd Marszałkowski zapewnia, że Błonie będzie wykorzystywane także przy BiT City II. - Polega on na skomunikowaniu kolejowym Bydgoszczy i Torunia z trzema innymi miastami prezydenckimi, a więc także z Inowrocławiem - mówi Beata Krzemińska rzecznik marszałka. Przyznaje jednak, że projekt nie jest jeszcze skonkretyzowany.

Warto wiedzieć Największy taki projekt

Realizacja olbrzymiego projektu komunikacyjnego, łączącego Bydgoszcz z Toruniem zbliża się do końca. Kosztowała niemało - ostatnio tylko w Bydgoszczy wydano 118 mln zł.

Wszyscy uczestnicy realizacji projektu BiT City podkreślają, że podobnego zakresu prac nie przeprowadzono dotąd w Polsce. Wszystko kosztowało 911

mln zł. Projekt tak się spodobał, że udało się uzyskać większy niż początkowo planowany poziom dofinansowania z Unii Europejskiej. W efekcie prace dofinansowano w 80, a nie w 58 procentach. W ramach planu inwestycji komunikacyjnych w nowej perspektywie unijnej do rozdysponowania jest łącznie około 200 mln euro. Najwięcej mają pochłonąć działania drogowe.

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
seba
Ale w sumie to dobry pomysł bo jak ktoś jedzie z Poznania lub Inowrocławia do Bydgoszczy to może wysiąść na Błoniu i nawet piechotką udać się do centrum.
k
karat
Do chwili kiedy pociągi stawać będą na stacji Błonie wojewoda i prezydent ma być obciążany kosztami tej inwestycji.
k
karbon
Musi byc linia kolejowa do Szubina, nie bedzie nam Torun mowil jakie linie my mamy miec a jakie nie bo jak my sie zaczniemy do nich wtrącać to kazemy im zlikwidowac linie do Lipna i Sierpca ktore sa wlasnie owymi klasycznymi liniami do nikad.
d
do Rafala
Dokladnie popieram Cie Rafalku, my Szubiniacy chcemy miec znowu wygodna kolej do Bydgoszczy a nie tylko te zardzewiałe PKS.
M
Miedzynianin
Sorki redaktorku, ale cały ten tekst to pismackie p...lenie. Pociągów będzie tam tyle, ile ich jeździ na Inowrocław. A i autobusy puste nie będą, bo - uwaga ekspresowe pismaki, oczadziałe spalinami swoich rzęchów - południowa część Miedzynia właśnie tam będzie miała najbliżej do autobusu.
B
Bydziok
Oczywiście ! W Metropolii powinien być osobny peron na każdą linię ! Na Głównej choćby ze trzydzieści ! A co ! Niech widzą !
B
Bydgoszczun
Znów ten Toruń , dał na dworce a nie dał na Systemy Informacji Pasażerskiej ! Jak pięknie by brzmiało : Tu Stacja Błonie ! Pociąg osobowy z Nikąd do Nikąd nie wjedzie na peron żaden ! Prosimy o odsunięcie się od krawędzi peronu !
r
rafal
Beda zatrzymywały się osobowe do i z kierunku Inowrocławia. Dlaczego nie zrobiono od razu peronu na linii 356 ?? Ta linia powinna byc reaktywowana, i powinny byc połączenia do Poznania przez Szubin.
m
maus
linia kolejowa do portu lotniczego nie ma sensu-zbyt małe potoki pasażerskie.Ten kto zdecyduje wydać publiczne pieniądze na tą inwestycje powinien pójść siedzieć
b
bydzieek.ciekawek
może zamiast pomówień konkretne dowody trolu .... albo tchórzu właściwie..
I
Ikar
P. Pisarzu - gdy zacznie jeździć pociąg a zabraknie stacji proszę o interwencję medialną , teraz zamilcz...
s
szubiniak
Przy obecnej polityce nie mamy co w ogóle liczyć na otwarcie połączenia na Szubin i Kcynię nie mówiąc w ogóle o odbudowie połączenia na Żnin.
M
Mariusz Kokocinski
A gdzie są Systemy Informacji Pasazerskiej na peronach? Nie ma ani na Błoniu, ani na Leśnym, Wschodzie i Bielawach.
h
homer
Dlatego czas aby sie tam zatrzymywaly wszystkie sklady Przewozow Regionalnych do Inowroclawia oraz takze do Szubina, Kcyni i Wagrowca- cas na reaktywacje kolei na Paluki. Nie bedzie nam mowil Calbecki glupot ze to sie nie oplaca, kasa musi byc bo inaczej on i jego Torun tego mocno porzaluja. Oni wola bowiem finansowac swoje nierentowne koleje do Lipna i Sierpca czyli donikad a my mowimy takiemu marnowaniu srodkow STOP.
M
Mariusz !!!
Gdyby JAŚNIE NAM PANUJĄCY marszałek województwa, nie blokował budowy linii kolejowej do PORTU LOTNICZEGO, to stacja kolejowa Błonie miałaby sens.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski