Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śródmieście wypięknieje, ale do czasu zakończenia prac ruch w obrębie Starego Miasta będzie utrudniony

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Drogowcy ostro wzięli się do roboty. Na moście Sulimy-Kamińskiego zrywana jest obecnie nawierzchnia. Później wymienione zostaną izolacja i zbrojenia. Prace remontowe potrwają do końca listopada
Drogowcy ostro wzięli się do roboty. Na moście Sulimy-Kamińskiego zrywana jest obecnie nawierzchnia. Później wymienione zostaną izolacja i zbrojenia. Prace remontowe potrwają do końca listopada Dariusz Bloch
W Bydgoszczy zaczął się już gruntowny remont mostów i ulic Śródmieścia. Ma być bardziej stylowo. Tymczasem drogowcy już myślą o nowych buspasach.

Remont trzech mostów na Starym Mieście oraz nawierzchni ulic w Śródmieściu to koszt w wysokości 10 mln zł. Umowę już podpisano, a prace zaczęły się wczoraj.
[break]

Najbardziej zmodernizowany będzie most im. J. Sulimy-Kamińskiego na ulicy Mostowej. Wymienione na nim zostaną nawierzchnia, izolacje i zbrojenia. Oprócz stylowych balustrad i latarni, nawiązujących do wyglądu z 20-lecia międzywojennego, na zachodniej stronie mostu pojawi się szeroki ciąg dla pieszych i rowerów. Na przeprawach na ulicach Ku Młynom oraz Tamce zamontowane zostaną nierdzewne balustrady, podobne do tych, jakie znajdują się na pobliskich kładkach dla pieszych.

Zmienią się też uliczki - Batorego, Niedźwiedzia, Jezuicka, Ku Młynom, Farna oraz Spichlerna. Położony zostanie tam nowy bruk i obniżone będą krawężniki.

Uwaga, utrudnienia!

Prace już się rozpoczęły. To wiąże się z utrudnieniami w ruchu - objazdów nie brakuje. - Oprócz Mostowej, zamknięte zostały ulice Batorego, Jezuicka, Ku Młynom, Trybunalska oraz Spichlerna - mówi Krzysztof Kosiedowski z Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. - Stare Miasto jest przejezdne, ale trzeba uważać na znaki informujące o tymczasowej organizacji ruchu.

Remonty uliczek mają potrwać do końca sierpnia, a mostu Sulimy-Kamińskiego - do listopada.
Tymczasem bydgoscy drogowcy zaczęli myśleć o następnych pracach.

- Wybudowanie pasów dla autobusów na ul. Wyszyńskiego znaczne wpłynęło na usprawnienie funkcjonowania linii autobusowych nr 65 i 68 - mówi Krzysztof Kosiedowski. - Odsetek kursów niepunktualnych spadł na linii nr 65 z 13,45 proc. na 12,56 proc., a na linii 68 z 13,15 proc. na 6,53 proc. Szacujemy, że uzyskane oszczędności kosztów eksploatacyjnych z tytułu zwiększenia prędkości i redukcji liczby wozów wynoszą dla linii 65 i 68 to łącznie ok. 230 tys. zł. rocznie.

Najdłuższy z przyszłych buspasów ma liczyć prawie 5 kilometrów! Ma biec ul. Kolbego i Grunwaldzką aż do węzła zachodniego. Sama Grunwaldzka będzie mieć aż pięć pasów ruchu. Buspasy bez wątpienia są potrzebne wzdłuż ul. Fordońskiej od ul. Rejewskiego do wiaduktów warszawskich, których, niestety, poszerzyć się już nie da. Pas dla autobusów ma się pojawić także na ul. Gdańskiej - od wiaduktu do pętli autobusowej w Myślęcinku.

Tę inwestycję trzeba przemyśleć

Duże wątpliwości budzi pomysł budowy buspasa na ul. Planu 6-letniego - od Nowotoruńskiej do Wojska Polskiego. Powód to możliwe problemy techniczne z dobudową dodatkowego pasa na przecinającej osiedlę ulicy. Zanim zostanie podjęta decyzja, drogowcy chcą przeanalizować ten pomysł.

- Buspasy mają być finansowane ze środków ZIT - mówi Krzysztof Kosiedowski. - To z kolei wymaga zatwierdzenia Regionalnego Programu Operacyjnego. Po przyznaniu pieniędzy niezwłocznie przystąpimy do projektowania i realizacji.
Jaki jest możliwy termin zakończenie ich budowy? Nieoficjalnie mówi się o 2017 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!