https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sposób na poprawę bezpieczeństwa na ulicy Nakielskiej to ustawienie... większej liczby znaków

Wojciech Mąka
Dariusz Bloch
Drogowcy wzdłuż ul. Nakielskiej postawili mnóstwo znaków ograniczających prędkość. Tę sprawę poruszono nawet na ostatniej sesji Rady Miasta.

Wielu kierowców, pokonujących ulicę Nakielską, nie rozumie tego, co zrobili drogowcy. Jedni wzruszają ramionami, inni pukają się w czoło. - Czy liczba znaków, które pojawiły się na Nakielskiej, nie jest przesadna? - powątpiewał podczas ostatniej sesji Rady Miasta Jarosław Wenderlich, radny PiS.
[break]

Codziennie stłuczka

Czytelnicy uzupełniają opowieść o Nakielskiej. Okazuje się, że kiedy wprowadzono ograniczenie prędkości w miastach do 50 km/h, na Nakielskiej wciąż stały znaki... z takim ograniczeniem. Potem zaczęto je sukcesywnie wymieniać - na „czterdziestkę”. W dodatku dostawiono znaki kontroli radarowej tak, żeby policja mogła ją prowadzić w zgodzie z prawem.
- Dodatkowe znaki postawiono na odcinku od kościoła do ul. Bronikowskiego. Teraz jeździ się wolniej, ale bezpieczniej - przekonuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.
Jakie argumenty mają drogowcy? Konieczność poprawy bezpieczeństwa na wąskiej ulicy, na której niemal codziennie dochodziło do stłuczek. - Wymalowano na ulicy linię ciągłą, która jednoznacznie zakazuje wyprzedzania - mówi rzecznik ZDMiKP. - Ale pojawiali się kierowcy, którzy brali się na Nakielskiej za taki manewr. Dlatego też
- w zgodzie z prawem - ustawiliśmy tablice informacyjne o pomiarze radarowym, żeby umożliwić policji działania. Funkcjonariusze ustawiają się w zatoczkach autobusowych.

O dychę mniej

Krzysztof Kosiedowski zwraca uwagę, że ograniczenie prędkości do „czterdziestki” jest także korzystne dla pieszych, którzy przechodzą przez Nakielską na światłach. - Wiadomo, że niektórzy kierowcy przejeżdżają na tzw. wczesnym czerwonym świetle - mówi. - Ograniczenie szybkości ułatwi zatrzymywanie się na czas, w sposób bezpieczny dla pieszych i innych kierujących... 10 km/h robi bardzo dużą różnicę...

Remont, bo jest kasa

Przypomnijmy, że w tym roku do planu remontowego trafił odcinek Nakielskiej - od od ronda Grunwaldzkiego do ul. Wrocławskiej. W ubiegłym roku na wylotówce w kierunku Lisiego Ogona i Łochowa nowy asfalt ułożono na Łochowskiej i skrzyżowaniu z ul. Bronikowskiego. Inwestycja kosztowała blisko 400 tysięcy złotych. Kosztem blisko miliona złotych odnowiono nawierzchnię na odcinku ul. Nakielskiej - pomiędzy Czerwonego Krzyża a Bronikowskiego.
Na bieżący rok drogowcy zaplanowali remont Nakielskiej wraz ze skrzyżowaniem z ulicami Ułańską i Dolina. Przy okazji zostaną odnowione chodniki.
Drogowcy wysłali już do gestorów sieci informacje o planowanych remontach i po otrzymaniu odpowiedzi - zostanie ustalony ostateczny kształt i zakres prac. Zaplanowano również remont ul. Nasypowej, łączącej Nakielską z Błoniem.
W ubiegłym roku na remonty nawierzchni ulic w Bydgoszczy drogowcy wydali 14 mln zł. W tegorocznym budżecie na takie inwestycje zarezerwowano 15 mln złotych.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krokus
Nakielska powinna tez miec POdwyzszony wiadukt kolejowy- co drugi dzien zabladza tam tiry i blokuja ruch...Jaki idiota kiedys kazal zbudowac za niski wiadukt?
M
Mia
Poszerzenie żeby można było bardziej wariowac autkiem i jeszcze wpuścić tędy TIR-y?
M
Mia
I bardzo dobrze ze są ograniczenia do 40km/h oraz tablice z pomiarem prędkości przez fotoradar. Mieszkam koło Nakielskiej i mam już dość debili szarżujących po Nakielskiej szczególnie między kościołem a Rondem grunwaldzkim gdzie są po 2 pasy ruchu. Przy Wrocławskiej jest przeprowadzacz a mimo to niektórzy kretyni jadą po mimo że na pasach są już piesi w tym dzieci idący do szkół. Czas żeby częściej zaczęła się tu pojawiać policja i straż miejska żeby zacząć studzić emocje oraz wlepiać mandaty za przekraczanie prędkości oraz nieustępowanie pieszym pierwszeństwa na pasach.
K
Koles
Zgadzam sie z Pania Anka- Nakielska POwinna byc czteropasmowa z tramwajem az do ul. Widok i rogu ul. Plazowej, dalej z braku miejsca moze byc tak jak jest, tylko lepsze chodniki i szersze PObocza by sie przydaly. Natomiast czemu nie przy okazji budowy stacji PKP Bydgoszcz Blonie nie zbudowac tam nad torami wiaduktu ktoryby POlaczyl ulice Maciszka z ul. Schultza i dalej z Szubinska- w ten oto prosty sposob POwstaloby kolejne POlaczenie Miedzynia z reszta miasta ktore POwaznie odciazyloby ul. Nakielska. Czy PO aka Platforma Obywatelska to slyszy? Bo jako Obywatelska POwinna starac sie spelniac zyczenia Obywateli - szczegolnie w roku wyborczym....Inaczej dalej bedziemy ja uwazac za torunska sitwe.
A
Anka
raczej bez budowy nowych ulic nie będzie lepiej, bez zmiany wizji miasta nie będzie lepiej w tym polepszenia komunikacji miejskiej...... poszerzanie ulic nic nie da jeśli nie buduje się nowych..... tam potrzeba z 5 nowych ulic aby usprawnić ruch na Nakielskiej.... problemem jest BRAK BUDOWANIA NOWYCH ULIC omijających tereny zabudowane....a błędem jest kierowanie ruchu przez centrum i tereny zabudowane !!!
j
justanotherguy
Bez poszerzenia ulicy nie będzie lepiej. Znaki nabijają kieszeń policji / SM.
b
bydfan
Ps; rozumie ze ul.Nakielska konczy się przy wiadukcie kolejowym, a od ul.Pijarów do ul. Wiśniowej i dalej to już nie dbamy o pieszych i bezpieczeństwa na drodze ?
b
bydfan
Zamiast znaków powinni drogowcy pomyśleć o innym oznaczeniu przejść dla pieszych, np: Podświetlenie znaków przejść dla pieszych lub coś logicznego. A nie pójść na łatwiznę
a
ataman doroszenko
Wogle w naszej III RP jest za duzo znakow na ulicach. Jak mieszkalem w USA znakow bylo o polowe mniej i jakos wszyscy jezdzili. No chyba ze przyjdzie wieczny prezes Kaczynski ze swoja IV RP i przetopi wszystkie znaki na armaty dla swoich przyjaciol ukrainskich faszystow.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski