https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

SKM w Bydgoszczy? Poseł Tomasz Latos chce połączyć Stary Fordon z Osową Górą [Wybory samorządowe 2018]

pk
Fot. Damian Kujawa/ Polska Press - zdjęcie ilustracyjne
Kandydat PiS na prezydenta Bydgoszczy Tomasz Latos mówił podczas dzisiejszej (17 października) konferencji o potrzebie uruchomienia w Bydgoszczy Szybkiej Kolei Miejskiej.

Tomasz Latos chce, aby Szybka Kolej Miejska połączyła Osową Górę ze Starym Fordonem, co - jego zdaniem - dwukrotnie skróci czas podróży na tym odcinku. W jego planach, SKM miałaby też drugim odgałęzieniem skierować się na Błonie. Poseł PiS uważa też, że w przyszłości można pomyśleć o lepszym skomunikowaniu kolejowym Bydgoszczy z okolicznymi gminami, np. z Ostromeckiem.

Latos potwierdził też swoje plany budowy fordońskiego domu kultury i sali widowiskowo-kinowej oraz basenu w Starym Fordonie. Mówił o potrzebie zrewitalizowania Starego Fordonu i stworzenia miejsc rekreacji nad Wisłą. Skrytykował obecne władze Bydgoszczy, mówiąc że przez 8 lat nic nie zrobiły dla Fordonu.

- Nie wierze komuś, kto rządzi 8 lat i teraz mówi, ze coś będzie zrobione w kolejnej kadencji. Tereny rekreacyjne nad Wisłą i rewitalizację Starego Fordonu można było zrobić w ciągu minionych 8 lat, ale obecny prezydent miasta omijał tę dzielnicę w swoich planach - mówił Latos. Stwierdził, że symbolem zaniedbania jest dworzec PKP Bydgoszcz Fordon (to tam odbyła się konferencja - przyp. red.)

Stop Agresji Drogowej. Odcinek 4

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

w
wyborca
A ja tymczasem zachecam do głosowania w nastepujacy sposob zeby skutecznie zwalczyc wrogi nam Torun. Na prezydenta Bydgoszczy głosuje na Bruskiego i PO zeby PiS nie panoszył sie razem z ich ukochanym pedofilskim klerem katolickim w naszej metropolii. Ani grosza z budżetu miasta na bogaty, tłusty, chciwy kler i ich marmurowe smoleńskie pomniki. Natomiast do sejmiku woj. bede głosował na PiS tylko dlatego bo trzeba wypędzić toruńska mafię z PO z urzędu marszałkowskiego na czele z tym ich łysym wodzirejem Calbeckim. Dlatego choć nie znoszę PiS i każdy kto przez ostatnie 3 lata czyta moje komentarze na tym forum wie o tym dobrze, to nie cierpię Torunia jeszcze bardziej. Strategia jest taka zeby najpierw wyrwać urząd marszałka i sejmik spod przewagi wpływów Torunia a za 4 lata na nastepnych wyborach jak PO zmądrzeje i wystawi kandydata na marszałka z Bydgoszczy pozbyc się PiSu i znow głosować na PO aby wtedy ostatecznie przenieść wszystkie urzędy z toruńskiej wsi do naszej metropolii.
w
wyborca kalkuluje
A ja tymczasem zachecam do głosowania w nastepujacy sposob zeby skutecznie zwalczyc wrogi nam Torun. Na prezydenta Bydgoszczy głosuje na Bruskiego i PO zeby PiS nie panoszył sie razem z ich ukochanym pedofilskim klerem katolickim w naszej metropolii. Ani grosza z budżetu miasta na bogaty, tłusty, chciwy kler i ich marmurowe smoleńskie pomniki. Natomiast do sejmiku woj. bede głosował na PiS tylko dlatego bo trzeba wypędzić toruńska mafię z PO z urzędu marszałkowskiego na czele z tym ich łysym wodzirejem Calbeckim. Dlatego choć nie znoszę PiS i każdy kto przez ostatnie 3 lata czyta moje komentarze na tym forum wie o tym dobrze, to nie cierpię Torunia jeszcze bardziej. Strategia jest taka zeby najpierw wyrwać urząd marszałka i sejmik spod przewagi wpływów Torunia a za 4 lata na nastepnych wyborach jak PO zmądrzeje i wystawi kandydata na marszałka z Bydgoszczy pozbyc się PiSu i znow głosować na PO aby wtedy ostatecznie przenieść wszystkie urzędy z toruńskiej wsi do naszej metropolii.
m
metropolitalna
Musimy wszyscy wspolnie walczyc zeby jak najwiecej kasy z perspektywy unijnej do 2020 poszło na renowację lini kolejowej Bydgoszcz- Białe Błota- Szubin- Kcynia- Wagrowiec. Tysiace ludzi z Pałuk oraz z gminy Biale Blota gdzie tez jest piękna zabytkowa stacja kolejowa codziennie dojezdza do pracy w Metropolii. Wielu z nich wolałoby jechac nowoczesnym, klimatyzowanym szynobusem PESY z internetem WLAN za darmo niz starymi zardzewiałymi PKSami lub stać w korkach swoimi autami. Apeluje do ludnosci poludniowej czesci powiatu nakielskiego w okolicach Szubina i Kcyni oraz do mieszkancow Białych Błot o wspolna walke o te pieniadze aby nie dostał ich zachłanny Torun i jego wynędzniałe okolice. Apeluję do naszych radnych w Sejmiku- Jasiakiewicza i Pani Jakuty oraz do pana Bruskiego i pana Cyprysa ze stowarzyszenia Metropolitalnego o podjęcie zaciekłej, bewzględnej walki o te pieniadze ktore sie nam należa.
g
godna Metropolii
Kamienna powinna być bezkolizyjną drogą W-Z. Powinni zrobic przekopy pod ulicami Wyszyńskiego, Sułkowskiego i Gdanska zeby zjazdy byly bezkolizyjne. Poprowadzenie Kamiennej POD tymi ulicami zmniejszy hałas i bedzie nie tylko tansze niz estakady ale takze bardziej przyjazne dla srodowiska. Dwa pasy na kazda jezdnie powinny byc standardem Kamiennej od Ronda Maczka az do Wyscigowej. Należałoby tez wprowadzic bezkolizyjny przekop pod koleja na wysokosci stacji Bydgoszcz Bielawy aby w ten sposob połaczyć ulice Lewinskiego z Kamienna i wprowadzić szybkie polaczenie z Nowym Fordonem jako alternatywe dla Fordonskiej. Kamienna powinna byc cała bezkolizyjna- skrzyzowanie z Fordonska i ze Sporną oraz z Lęczycka na Bartodziejach oraz także z Kmicica na Jachcicach tez powinny byc bezkolizyjne, tak samo jak rozbudowana Grunwaldzka powinna miec estakade albo przekop pod ulica Kolbego na Osowej Gorze. Wtedy przejazd z węzła S5/S10 w Pawłówku do Nowego Fordonu zajmie co najwyżej 20 minut a nie godzinę tak jak obecnie. Poza tym odciaży ogromnie ciag zakorkowanej Focha- Jagiellonskiej i Fordonskiej tak samo jak przedluzenie Trasy Uniwersyteckiej na Glinki poteznie odciazy Jana Pawła- Wyszynskiego.
G
Gość
Niestety to prawda że dotychczas w imie żle pojętych oszczedności nasze nowe trasy takie jak Trasa Uniwersytecka mają sporo błedów. Rondo Kujawskie powinno byc dwupoziomowe tak jak Rondo Mogilskie w Krakowie, skrzyzowanie Trasy Uniwersyteckiej z Wojska Polskiego oraz z Jana Pawla II powinno byc bezkolizyjne BEZ SWIATEL!!!!! Tak samo skrzyzowania Kamiennej z Gdanska, Sułkowskiego i Wyszynskiego. Sciezka rowerowa i piesza na całęj dlugosci Trasy Uniwersyteckiej! Docelowo tramwaj jako metro- tram na model niemiecki ( jak np. w Stuttgarcie) ale tylko w rejonie Centrum- np. od rejonu Parku Witosa na Jagiellonskiej po Garbary zeby jezdnie Focha i Jagiellonskiej wraz z Rondem Jagiellonow byly w całosci poświecone tylko samochodom. Podziemne przejście koło Klarysek dla pieszych i tamze do stacji tego mini- metra na Pl. Teatralnym. Wloty do odcinka podziemnego dla tramwajow takze na wysokosci Apteki pod Łabedziem na ul. Gdanskiej oraz przy kosciele garnizonowym przy Rondzie Bernardynskim dla tramwajow jadacych od strony Babiej Wsi. Jak tego nie zrobia teraz to najpozniej za 10-15 lat miasto nasze znowu bedzie tonąć w korkach tak jak bylo w latach 90- tych zanim oddano ul. Kamienną i Trase Uniwesytecką i beda musieli to wszystko co napisałem powyżej i tak dobudowac lub zrobic. Panie Kosiedowski z ZDMIKP- pamiętaj ze chytry płaci dwa razy. Lepiej zrobic raz, drogo ale dobrze. Ja jestem gotowy znosic te wszystkie drogowe wykopki, ogromne utrudnienia i objazdy byle tylko zrobiono dla nas prawdziwe wielkomiejskie trasy godne naszej pół- milionowej Metropolii.
n
na komunikacje
To skandal ze Kamienna wciaz nie jest rozbudowana na calej jej dlugosci- takze jako Altyleryjska i Pileckiego- do profilu bezkolizyjnej jezdni dwu- jezdniowej po dwa pasy ruchu kazda. Bezkolizyjne wiadukty MUSZA powstac na skrzyzowaniach z Inwalidow, Wyszynskiego, Sulkowskiego i Gdanskiej zeby to moglaby byc bydgoska trasa W-Z z prawdziwego zdarzenia. Bydgoszcz jest bardzo rozciagnieta na osi W-Z czyli Fordon- Osowa Gora a o wiele mniej na osi Polnoc- Poludnie wiec ta trasa jest nawet bardziej potrzebna niz Trasa Uniwersytecka. Jezeli dwuktotnie mniejszy Torun mogl pozwolic sobie na Trase Wschodnia z mostem Zawadzkiej to TYM BARDZIEJ Bydgoszcz musi miec ta trase W-Z. Odciazy to ogromnie zakorkowany ciag ul. Fordonska- Jagiellonska- Focha- Grunwaldzka. Czas wyrwac od marszalka Calbeckiego kase ktora sie nam jako najwiekszemu miastu regionu NALEZY na nasze inwestycje a najlepiej nie glosowac na PO gdzie od lat jest dominacja sitwy z Torunia (Calbecki, Lenz itd.) Tylko marszalek z Bydgoszczy rozwiaze nasze problemy, nawet jezeli bedzie on z PIS, ktorego nie lubie. Dlatego glosuje tym razem na PIS do sejmiku bo PO zaniedbala nasza, bydgoska czesc tego woj.
G
Gość
Taki pomysł - Bydgoskiej SKM-ki pojawił sie kilka lat temu, niestety upadł, a szkoda... Podkreslam ze nie jestem zwolennikiem zadnej partii politycznej,a patrze przez pryzmat polepszenia przmeiszczania sie po miescie.
Komunikacja po Bydgoszczy jest fatalna - masa korkow, itd. ze wzgledu na specyfike miasta: duza aglomeracja przyciagajaca ludnosc z okolicznych gmin/powiatow np. do pracy/na zakupy/do szpitala/urzedow/itd. oraz rozciagniecie miasta na linii wschod-zachod.
Komunikacja tramwajowa/autobusowa nie jest zła - znam gorsze (np. Torun - i kursy autobusow co 20-25 minut w szczycie !!!), natomiast moze byc znacznie lepsza,ale trzeba o komunikacji zbiorowej myslec KOMPLEKSOWO...budujac ja powoli (ograniczone srodki finansowe),ale skutecznie.
I tak:
- bledem była budowa samego wiaduktu tramwajowego do Fordonu bez: sciezki rowerowej, bus pasa/pasa dla aut w sytuacji, gdy ulica Inwalidow ma waskie gardło - przejazd kolejowy
- bledem byl remont stacji Bydgoszcz-Lesna - stacja powinna byc przeniesiona w okolice stadionu Zawiszy (a stara Lesna zamienic na przystanek kolejowy) i tam powstalby pierwszy wezel przesiadkowy: pociag/tramwaj/autobus - kierunek centrum miasta - Osielsko i pozostale gminy...wowczas na rogatkach miasta budujemy P&R,a tramwaj przedluzamy do ul. Jezdzieckiej;
- idea SKM - jak najbardziej tak, bo przejazd z Fordonu do Bydg.Gl. zajmuje ok. 20 minut (autem pol godziny przy braku korkow), do Osowej Gory z Fordonu to tylko ok. 30 minut; do tego parking P&R przy stacji Bydgoszcz Fordon skomunikowany autobusami (obecnie startuje tam ze starej petli autobus linii 74), sam osobiscie probowalem i zostawialem na probe tam auto wskakujac w pociag Arrivy... dziala to skutecznie, tylko ilosc kursow pociagow zbyt mala.
Podrozujac pociagiem zauwazylem pare razy ze mlodziez wskakuje w pcoiag na Bydgosz-Lesnej, przejezdza stacje Bydgoszcz-Bielawy i wysiada na Bydgoszcz - Wschod (idelane miejsce przesiadkowe mimo wadliwej lokalizacji wiaduktu), gdzie wsiada w tramwaj i porusza sie dalej w kier. Fordonu. Wlaczenie pociagu w siec komunikacji zbiorowej ulatwiloby komunikacje na linii Fordon - Bielawy - os. Lesne - Osielsko.
Dla niedowiarkow:
- czas przejazdu tramwaju z Bydgoszcz Gł do os. Bajka to 35 minut (przy idealnym ruchu i braku awarii tramwajow) - i mamy tylko 1-dna linie tramwajowa nr 5,
- czas przejazdu - pociag + przesiadka na tramwaj (a mamy do wyboru 4 linie tramwajowe do Fordonu: nr 3, 5, 7 i 10) na Bydgoszcz - Wschod: pociag 10 minut + 12 minut tramwaj = 22 minuty przejazdu !!! Dodajac 2-3 minuty na przesiadke mamy 25 minut zamiast 35 minut !!!
Skracamy czas przejazdu o 1/3 !!!
j
jaro
Z tego gościa jest taki samorządowiec jak lekarz... Do d***...
P
PIS to truciciele
To PISowski Nitrochem gdzie Macierewicz wsadzil na ciepla posadke partyjną osobe nie znajaca sie NIC na chemii i trotylu (to z wyksztalcenia akwarysta) chce zatruwac Bydgoszczan. Dlatego glosuje na Bruskiego i PO! A ten klamca Bartosz Kownacki, PISowski spadochroniaż z Warszawy, poseł "niby - bydgoski" ktory sie wypowiadal wczoraj w Super Wizjerze TVN o 23;30 - polecam wszystkim obejrzenie na internecie- on przed Trybunal Stanu za oszerstwa, lamanie prawa i swiadome trucie Bydgoszczan!
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski