Kilka dni temu bydgoszczanin chciał załatwić sprawy w placówce Banku Pekao S.A. przy ul. Wojska Polskiego 20a w Bydgoszczy.
- Stanąłem w kolejce, ale nie sądziłem, że tak długo będę w niej tkwił - denerwuje się senior. - Po dwóch godzinach czekania już na dobre straciłem cierpliwość. Obsługa klientów szła bardzo wolno, a my staliśmy na dworze. Powiedziano nam, że nie mogą wpuścić wszystkich do środka z powodu epidemii koronawirusa. Przepisy przepisami, ale chyba można jakoś usprawnić obsługę uruchamiając, na przykład więcej kas.
Sprawdź koniecznie
Inne godziny i limity
O wyjaśnienie poprosiliśmy Bank Pekao S.A. "W związku z sytuacją epidemiologiczną i w trosce o zdrowie klientów, od 10 kwietnia zmieniliśmy godziny pracy naszych placówek. Ponadto, do godziny 12:00 mogą przyjmować i obsługiwać jedynie osoby powyżej 65 roku życia. Szczegółowe informacje o godzinach pracy oddziałów znajdują się na stronie internetowej banku: https://www.pekao.com.pl/placowki-i-bankomaty.html." - czytamy w odpowiedzi nadesłanej przez Biuro Komunikacji Korporacyjnej Banku Pekao S.A.
Bank wyjaśnia, że dbając o bezpieczeństwo i ograniczenie ryzyka zakażenia, wprowadził limity osób znajdujących się w placówkach. W oddziałach może przebywać jednocześnie tylu klientów, ile danego dnia jest czynnych stanowisk obsługi.
Pomogą seniorom
Bank zachęca również do korzystania z kanałów zdalnych. "Aktywnie zachęcamy do używania bankowości internetowej Pekao24 oraz aplikacji mobilnej PeoPay. Bez przychodzenia do oddziału można sprawdzać stan konta, analizować stan swoich finansów, płacić rachunki i wykonywać przelewy, załatwiać sprawy w urzędzie przez profil zaufany, czy nawet założyć konto - za pomocą zrobionego sobie zdjęcia czyli selfie. Namawiamy młodszych - dzieci, wnuków, sąsiadów - by służyli pomocą w korzystaniu z bankowości elektronicznej przez seniorów. Odnosimy się także do aktualnej sytuacji, w której ta pomoc jest szczególnie potrzebna" - podkreśla i informuje, że rozpoczyna kampanię dla seniorów.
