Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusz do Fordonu na rowerze

red.
Czerwonym szlakiem wytyczonym od Myślęcinka do Fordonu możemy się wybrać na sympatyczną, rodzinną dziewięciokilometrową wycieczkę rowerową. Marek ckwerth
To jeden z najkrótszych szlaków rowerowych w Bydgoszczy i w całym w regionie - ma około 9 kilometrów. Jest łatwy, doskonały dla całych rodzin.

Szlak w całości przebiega w granicach administracyjnych Bydgoszczy. Nie oznacza to jednak, że na trasie towarzyszyć nam będzie typowo miejski krajobraz - wręcz przeciwnie, bowiem w północnej części miasta, między Myślęcinkiem a Nowym Fordonem rozpościerają się lasy.

Skoro zaś szlak jest łatwy, trasa bardzo równa, dobrze utrzymana i oznakowana (kolorem czerwonym), proponujemy ją nieco wydłużyć i uatrakcyjnić o „wypad” na dwa punkty widokowe, znajdujące się na wzgórzach, pod którymi wiedzie nasza trasa. Mowa o Zamkowej Górze w Zamczysku i wzgórzu nad Doliną Śmierci w Fordonie.

Wygraj wejściówki na wyjątkowe oprowadzanie po muzeum i spacer po Kanale Bydgoskim

Łatwość trasy sprawia, że można pokonać ją na każdym rowerze i to z dziećmi. Z powodzeniem można też holować przyczepkę rowerową z pociechą na pokładzie. Oczywiście, w tej opcji nie warto porywać się na wspinaczkę na wspomniane wzgórza.

Szlak można rozpocząć tak z Myślęcinka, jak z Fordonu. W naszym opisie jedziemy od Myślęcinka, konkretnie z parkingu przy Leśnym Parku Kultury i Wypoczynku.

Z parkingu przejeżdżamy rowerami przez ruchliwą ulicę Gdańską, ale zadanie ułatwia (i poprawia bezpieczeństwo) sygnalizacja świetlna. Około 100 metrów jedziemy w kierunku centrum Bydgoszczy wzdłuż ogródków działkowych „Zalesie”, po czym skręcamy w lewo - w asfaltową drogę (ul. Sądecką) wzdłuż tych samych ogródków (tym razem objeżdżamy je od południa).

OBEJRZYJ WIDEO:**
O tym nie możesz zapomnieć, planując wycieczkę rowerową. Oto kilka prostych czynności, które zapewnią bezpieczną i przyjemną jazdę**

Droga doprowadza do ul. Armii Krajowej (Droga Krajowa nr 5) i skręca w lewo, na szutrową. Znów jedziemy wzdłuż ogródków działkowych i wspomnianej Armii Krajowej. Wkrótce dojeżdżamy do skrzyżowania ul. Zamczysko z Armii Krajowej. Przyjdzie nam przejechać zarówno ul. Zamczysko, jak i Armii Krajowej (znów zadanie ułatwi sygnalizacja świetlna). Ścieżka rowerowa prowadzi krótko wzdłuż ul. Zamczysko (jej północną stroną), by zaraz skręcić w prawo i przeciąć jezdnię.

Zanim to zrobimy, warto się zastanowić, czy wcześniej nie wdrapać się właśnie na szczyt Zamkowej Góry (ta widoczna jest po lewej).

Piknik wojskowy z okazji Święta Wojska Polskiego okazał się frekwencyjnym hitem. Do Myślęcinka zjechało się bardzo dużo bydgoszczan.

Wojskowo i wesoło w Myślęcinku [DUŻO ZDJĘĆ]

Dalsza część trasy wyznaczona jest już w lasach. Prowadzi prawie prostymi duktami aż do ul. Akademickiej na obrzeżach Fordonu. W środku lasu (4,6 km od startu) urządzono wiatę wypoczynkową. Stąd do końca szlaku jest jeszcze 4,4 km. Wzdłuż ul. Akademickiej szlak prowadzi ścieżką rowerową, by przed skrzyżowaniem z ulicami Kaliskiego i Rupniewskiego przekroczyć Akademicką na jej północną stronę. Dalej wiedzie wzdłuż ulicy Korfantego do rondka przy Twardzickiego.

To już koniec czerwonego szlaku, ale proponujemy pojechać jeszcze dalej ścieżką rowerową wzdłuż Twardzickiego, do ul. Bołtucia - do słynnej Doliny Śmierci. To doda kolejny kilometr, a z wjazdem na wzgórze będzie to co najmniej 1,5 kilometra.

START Z MYSLĘCINKA

• Na parking w Myślęcinku można przyjechać z rowerem i tu zostawić auto.
  • Proponujemy rozpoczęcie wycieczki właśnie od strony Myślęcinka, skąd ruszymy ku przygodzie. Wcześniej warto jednak zwiedzić największe atrakcje parku - z Ogrodem Fauny Polskiej, Ogrodem Botaniczym, Parkiem Rozrywki czy Kujawsko-Pomorskim Centrum Edukacji Ekologicznej. Na te atrakcje trzeba przeznaczyć przynajmniej kilka godzin.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?